Pierwsza generacja najmniejszej limuzyny Mercedesa (W201) pojawiła się w 1982 roku i od razu osiągnęła spektakularny sukces. Najnowsza odsłona czerpie najlepsze wzorce z pierwowzoru i jednocześnie zapewnia komfort znany z większych i droższych modeli niemieckiego producenta. W206 jest o 6,5 cm dłuższy od poprzednika, a jego rozstaw osi wzrósł o 2,5 cm. Auto występuje jako reprezentacyjna limuzyna i funkcjonalne, rodzinne kombi. W obu wersjach długość wynosi 275 cm, a rozstaw osi - 286 cm. W przednich reflektorach mogą pracować matrycowe, adaptacyjne światła LED.
Mercedes przyzwyczaił nas do dopieszczania wnętrz swoich modeli, niezależnie od segmentu. Nie inaczej jest w Klasie C, gdzie kokpit możemy wzbogacić włóknem węglowym, aluminium lub skórzanymi elementami. W drugim rzędzie przybyło 3,5 cm przed kolanami. Fotele można wyposażyć w podgrzewanie, wentylację i masaż. Uwagę zwraca też bagażnik. W sedanie mieści 455, a w kombi 490 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczne oparcie, by zyskać dostęp do 1510 l.
Nowość stanowi też system MBUX. To multimedia oparte na rozszerzonej rzeczywistości wpisanej między innymi w nawigację wyświetlającą na ekranie zdjęcia pomagające odnaleźć się na drodze. Układ pozwala kierowcy komunikować się z samochodem za pomocą dotykowego ekranu, kierownicy i paneli Touch Control oraz gestami i głosowo po wprowadzeniu formuły "Hej Mercedes". Centralny wyświetlacz ma przekątną aż 11,9 cala i został nachylony o 6 stopni w stronę kierowcy. To ułatwia codzienną obsługę. Dobre wrażenie robi też nastrojowe oświetlenie.
Wszystkie silniki w Klasie C mają w standardzie automatyczną 9-stopniową skrzynię biegów. Benzynowa gama już w bazowej wersji dysponuje systemem Mild Hybrid ograniczającym emisję CO2 i zużycie paliwa. Jednostki mają 170, 204 lub 258 KM i 370 Nm. Są też wspomagane elektrycznym rozrusznikiem generującym dodatkowe pokłady momentu obrotowego - EQ Boost. To przekłada się na dobrą dynamikę od startu, a także lepszą elastyczność w trasie. Na liście opcji znajdziemy wydajny napęd na cztery koła.
Diesel występuje w dwóch wersjach mocy, obie mają napęd na tylne koła. 2-litrowe silniki dysponują mocą na poziomie 200 lub 265 koni mechanicznych. W najmocniejszym przypadku, sprint do setki trwa zaledwie 5,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Potężne zasoby mocy gwarantują świetną elastyczność i niskie zużycie paliwa - od 5 do 5,3 w cyklu mieszanym. Niedługo gamę uzupełni hybryda typu plug-in. Będzie można ładować ją z domowego gniazdka i przejechać w trybie bezemisyjnym kilkadziesiąt kilometrów.
Klasa C w udany sposób łączy klasyczne podejście do designu z nowoczesnymi gadżetami wynoszącymi ten model do ery zaawansowanej cyfryzacji. Wszystkie wersje objęto dwuletnią gwarancją fabryczną. Model cechuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i wysokim komfortem. Kolejny argument stanowi elastyczne finansowanie. Miesięczna rata będzie zależeć od naszych preferencji i możliwości. Trudno przejść obojętnie obok tej oferty.