Mazda pod napięciem. Takiego modelu jeszcze nie było w ofercie

Nie da się ukryć, że samochody elektryczne także w Polsce cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Powody są dwa. Z jednej strony rozwija się infrastruktura do ładowania tego typu pojazdów, a z drugiej, co dla wielu potencjalnych nabywców jest istotniejsze - znacznie zwiększa się liczba modeli samochodów elektrycznych dostępnych w sprzedaży. Ostatnio do walki o serca klientów poszukujących samochodu bezemisyjnego włączyła się Mazda. Model MX-30 jest pierwszym samochodem elektrycznym japońskiego producenta. Sprawdzamy, co skrywa atrakcyjne nadwozie tego kompaktowego SUV-a.
Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda

Niewielka masa, jak na elektryczne auto

Choć, jak wiele współczesnych modeli samochodów MX-30 jest crossoverem, to z uwagi na innowacyjne rozwiązania wyróżnia się na tle konkurencji. Przede wszystkim jest zaskakująco lekka. Jej masa własna, nieznacznie przekracza 1600 kilogramów. W tej kategorii, rywale są ciężsi przynajmniej o kilkaset kilogramów. Kolejne nieszablonowe rozwiązanie zastosowano w drzwiach. Druga para otwiera się pod wiatr, co ułatwia zajmowanie miejsc z tyłu. Uwagę zwracają też dekory. Atrakcyjnie przedstawia się malowanie dachu odcinające się od karoserii, a także nakładki ochronne na progach zderzakach i nadkolach. MX-30 ma 439,5 cm długości, 179,5 szerokości i 155,5 wysokości.

Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda

Spora przestrzeń i korek

Rozstaw osi tego modelu wynosi 265,5 cm. To wartość zbliżona do tej, którą mogą pochwalić się limuzyny z segmentu D. Wobec tego, nawet wysocy pasażerowie nie będą narzekali na brak przestrzeni w środku. MX-30 może zabrać na pokład pięciu pasażerów, co nie jest typowe dla pojazdów elektrycznych. Uwagę zwraca też bagażnik. W standardowej konfiguracji ma pojemność 366 litrów, ale wystarczy złożyć asymetryczne oparcie drugiego rzędu, by zyskać dostęp do przestrzeni o pojemności 1171 l. Mocnym atutem opisywanej Mazdy są też materiały wykończeniowe. Część z nich pochodzi z poddanych recyklingowi plastików. Osobny rozdział stanowią dekory wykonane z korka - ukłon w stronę początków działalności koncernu.

Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda

Bogate wyposażenie już w standardzie

Poza ciekawym designem przedziału pasażerskiego i wysokiej klasy materiałami wykończeniowymi, w Maździe możemy też liczyć na długą listę wyposażenia standardowego i to już w podstawowej wersji Kai. O komfort dba automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja. Podczas parkingowych manewrów docenimy dobrej jakości kamerę cofania. Cieszy też obecność w pełni LED-owego oświetlenia i przeziernego wyświetlacza na przedniej szybie. Multimediami zawiadujemy poprzez centralny ekran o przekątnej 8,8 cala. Listę udogodnień uzupełniają adaptacyjny tempomat, wydajna nawigacja oraz system utrzymujący auto w zadanym pasie ruchu.
 

Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda

Korzystny rozkład masy

Dość nisko umieszczony środek ciężkości w połączeniu z rozkładem masy w stosunku 50:50 sprawiają, że crossover pewnie zachowuje się na drodze. Nie tylko podczas pokonywania miejskich odcinków, lecz również na krętych drogach. Mazda przekonuje też precyzyjnym układem kierowniczym i sprężystym zawieszeniem. Pozytywne wrażenia zza kierownicy potęguje zespół napędowy. Elektryczny silnik generuje moc maksymalną 145 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarczy, by przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy. Akumulator o pojemności 35,5 kWh pozwala przejechać na jednym ładowaniu 200 kilometrów w cyklu mieszanym. Uzupełnianie energii od 20 do 80 procent trwa niewiele ponad 30 minut (50 kW CCS).

Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda

Kilkaset złotych miesięcznie

Mazda udowodniła, że nie boi się nowatorskich rozwiązań technologicznych. Tym samym, MX-30 jest jednym z najciekawszych elektrycznych crossoverów na rynku. Atutem pojazdu są bardzo dobre właściwości jezdne, przestronne wnętrze wykonane z materiałów wysokiej próby, a także nowoczesne multimedia i liczne systemy aktywnego wsparcia kierowcy. Do plusów możemy też zakwalifikować warunki finansowania. Decydując się na zakup teraz, możemy liczyć na ekodopłatę producenta. W programie leasingowym auto dostępne jest od 746 złotych netto miesięcznie.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.