Nie tylko dla biznesu. Ta limuzyna skradnie twoje serce

Ponad trzy dekady temu debiutował jako zgrabny, sportowy sedan wschodzącej marki. Teraz to znak rozpoznawalny i jeden z motorów napędowych japońskiego koncernu. Siódma generacja Lexusa ES stosunkowo niedawno dotarła do Europy i uchodzi za jeden z najciekawszych modeli segmentu premium. Może się pochwalić atrakcyjnym wzornictwem, przestronnym i nowoczesnym wnętrzem, a także oszczędnymi napędami. Sprawdzamy aktualną ofertę.
Lexus ES Lexus ES Lexus

Jeden z największych w segmencie

Lexus ES z sukcesem konkuruje z europejskimi rywalami. Jest jednym z najdłuższych przedstawicieli swojego segmentu - ma 497,5 cm długości. Uwagę zwraca również rozstaw osi - 287 cm. Auto może pochwalić się atrakcyjnymi proporcjami i wieloma dodatkami zarezerwowanymi dla klasy premium. To przede wszystkim potężny grill z wydatnym logo, liczne chromowane akcenty, a także w pełni LED-owe reflektory. Duży plus za współczynnik oporu powietrza - 0,27. To oznacza mniejszy hałas i niższe zużycie paliwa przy autostradowych prędkościach.

Lexus ES Lexus ES Lexus

Kabina w rozmiarze premium

Niewielu producentów przykłada tak dużo uwagi do wnętrza. Lexus jest pod tym względem wyjątkowy. Specjalny zespół inżynierów i ortopedów pracował nad fotelami aż trzy lata. Dzięki temu udało się je zaprojektować bezbłędnie. Zapewniają świetne warunki podróżowania, a dzięki wszechstronnej regulacji elektrycznej z pamięcią ustawień, każdy błyskawicznie przyjmie dogodną pozycję podczas jazdy. Równie wygodnie jest na tylnej kanapie. Bagażnik o pojemności 454 litrów z powodzeniem zmieści pokaźnych rozmiarów bagaż. 

Lexus ES Lexus ES Lexus

Długa lista dodatków

Kokpit zaprojektowano w przemyślany sposób, a wiele paneli obito skórą. Na pokładzie znajdziemy dużo elementów wykonanych z drewna i aluminium. Szlachetne dekory kontrastują z nowoczesnymi multimediami. Lexus zastosował centrum dowodzenia z wpisanym w kokpit 12,3-calowym wyświetlaczem. Układ współpracuje ze smartfonami opartymi na Android Auto i Apple CarPlay, dzięki czemu przeniesiemy na ekran ulubione aplikacje. Możemy też połączyć się z internetem i korzystać z kamery cofania. Wisienką na torcie jest system audio sygnowany przez firmę Mark Levinson. Ma wbudowany odtwarzacz DVD, a dźwięk trafia do uszu podróżnych za sprawą 17 głośników. 

Lexus ES Lexus ES Lexus

Oszczędzamy przy dystrybutorze

Pod maską pracuje napęd hybrydowy czwartej generacji. Składa się z 2,5-litrowej jednostki benzynowej pracującej w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz elektrycznego silnika o mocy 120 KM. Konstruktorzy postawili na dopracowaną, bezstopniową przekładnię i akumulatory niklowo-wodorkowe. Spalinowo-elektryczny tandem generuje 218 KM i 221 Nm. Brzmi przyjemnie, a przy prędkościach autostradowych jest niemal niesłyszalny. Odseparowanie przedziału pasażerskiego od świata zewnętrznego jest na bardzo wysokim poziomie. Lexus ES przyspiesza do 100 km/h w 8,9 s i zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km. 

Lexus ES Lexus ES Lexus

Uszyty na miarę

Lexus z sukcesami walczy o europejskiego klienta. Nic w tym dziwnego, bowiem ES oferuje bardzo dobre właściwości jezdne, świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego i wszechobecny luksus wpisujący się w filozofię budowy japońskich limuzyn z metką premium. Kolejny argument stanowi korzystna oferta finansowa. Na rok modelowy 2021 przygotowano atrakcyjną ofertę, w ramach której Lexus ES dostępny jest już od 1390 zł netto miesięcznie w leasingu KINTO ONE.

Copyright © Agora SA