W najmniejszym SUV-ie Mercedesa zmieniło się właściwie wszystko. Najnowsze wcielenie mierzy 441 cm długości, 183,5 cm szerokości i 161 cm wysokości. Jest zatem nieco krótsze względem poprzednika, natomiast wyższe i wyraźnie szersze. Na liście wyposażenia znajdziemy LED-owe reflektory, elektryczną pokrywę bagażnika i 20-calowe obręcze ze stopów lekkich. Podstawowym silnikiem benzynowym jest 1.3 o mocy 136 KM i 200 Nm dostępnych już od 1450 obr./min. Auto przyspiesza do setki w 9,6 s i zużywa w cyklu mieszanym od 6,5 do 7,4 l na 100 km. W ramach programu Lease&Drive 1% z opłatą wstępną na poziomie 0%, GLA 180 z napędem na przednią oś dostępne jest już od 1445 zł netto miesięcznie.
Jest pierwszym kompaktowym SUV-em Mercedesa, który zmieści na pokładzie 7 osób. GLB wykorzystuje płytę podłogową z klasy A i B. Warto jednak zaznaczyć, że o 10 cm dłuższą, a nadwozie mierzy 463 cm długości. Dostępu do 570-litrowego bagażnika może strzec elektrycznie unoszona pokrywa. Podobnie jak w GLA, tak i tutaj otrzymujemy automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię w standardzie. AWD dostępne jest na liście opcji. Decydując się na podstawowy, 136-konny silnik benzynowy, otrzymujemy dobre osiągi i niskie zapotrzebowanie na paliwo - od 6,9 do 7,7 l na 100 km. Sprint do setki trwa niespełna 10 sekund. Auta z rocznika 2020 dostępne są od 1514 zł netto miesięcznie.
To jedno z najważniejszych ogniw biznesowej układanki niemieckiego koncernu premium. Średniej klasy SUV dostępny jest w klasycznej wersji, jak i Coupe. Nowość w kabinie to MBUX. System multimedialny oparty na rozszerzonej rzeczywistości wpisanej między innymi w nawigację wyświetlającą na ekranie zdjęcia pomagające odnaleźć się na drodze. Wersja 200 d ma 163 KM i 360 Nm. Do setki przyspiesza w 8,7 sekundy i rozpędza się do 207 km/h. Połączona z automatem zużywa w średnim rozrachunku od 5,8 do 6,9 l. W ramach elastycznego leasingu dla firm, Mercedesa możemy użytkować od 1774 zł netto miesięcznie.
GLE wprowadza nas na jeszcze wyższy poziom luksusu. To też jeden z pierwszych przedstawicieli tego gatunku. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1997 roku. Obecne wcielenie z samonośnym nadwoziem ma 493 cm długości, 201 cm szerokości i 179,5 cm wysokości. Wnętrze zmieści nawet 7 osób. Pod maską znajdziemy silniki o mocy od 245 do 612 KM. Jest też hybryda ładowana z gniazdka o oznaczeniu 350 de 4MATIC, która na prądzie przejedzie 87-99 km. To najlepszy wynik w klasie. W ramach aktualnej akcji promocyjnej, Mercedes dostępny jest od 2929 zł netto miesięcznie.
To propozycja dla najbardziej wymagających klientów. 521-centymetrowy SUV ma pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjną regulacją twardości. Posiada system kontroli nawierzchni przed autem i układ przeciwdziałający przechyłom bocznym. Standardem jest 9-stopniowa skrzynia automatyczna, świetna izolacja akustyczna i komfortowe wnętrze z klimatem salonu w luksusowym hotelu. Diesle V6 mają 286 lub 330 KM i średnie zużycie na poziomie 8,0 - 9,6 l na 100 km. GLS 580 4MATIC oferuje 489 KM, a Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ aż 612 KM. Dodatkowo wersje benzynowe 450 4MATIC oraz 580 4MATIC zyskały układ hybrydowy z zastrzykiem 22 KM. Dostępnego od ręki GLS-a możemy użytkować od 4231 zł netto miesięcznie.