W Europie Transit należy do ścisłej czołówki segmentu samochodów użytkowych. Upodobali go sobie również polscy przedsiębiorcy. Dlaczego? M.in. ze względu na mnogość dostępnych konfiguracji, które odpowiadają na potrzeby wielu firm. Nabywcy mogą wybrać jedną z 4 długości nadwozia, od vanów przez podwozia do zabudowy po wersje do przewozu osób - do 9 w przypadku kombi, a 18 w przypadku Autobusu. W rezultacie auto może mieć długość od 553 cm do 670,5 cm, maksymalna długość przestrzeni ładunkowej wynosi 422 cm, a jej maksymalna objętość to 15,1 m3.
Ciekawostkę stanowi odmiana Trail przewidziana do pracy w najtrudniejszych warunkach drogowych i atmosferycznych. Nową wersję Transita poznamy po zmodernizowanym przodzie z dużym napisem FORD na grillu i 16" aluminiowych felgach lakierowanych w kolorze czarnym. Zyskała osłony pod przednim i tylnym zderzakiem, a także nakładki ochronne na dolne części karoserii. Wewnątrz znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, klimatyzację czy podgrzewaną przednią szybę. Uterenowiony wariant możemy połączyć z napędem na przednią oś wraz z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (mechaniczną szperą) lub napędem AWD z blokadą mostu i podziału momentu obrotowego na dwie osie w proporcji 50:50.
Do wyboru mamy cztery wersje wyposażenia - Ambiente, Trend, Limited i Trail. Z wersją wyposażenia powiązana jest również tapicerka, która może być materiałowa lub skórzana. Wystrój deski rozdzielczej mocno nawiązuje do osobowych modeli Forda. Długa lista opcji pozwala swobodnie personalizować skład gadżetów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Do dyspozycji są podgrzewana szyba przednia, ogrzewanie postojowe, radary wychwytujące przechodniów i auta na kursie kolizyjnym, adaptacyjny tempomat oraz przednia i tylna kamera o szerokim kącie widzenia. Zestaw uzupełnia zaawansowany kombajn multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.
W aucie użytkowym najlepiej sprawdzają się jednostki wysokoprężne. Pod maską Transita znajdziemy nowoczesnego diesla 2.0 EcoBlue spełniającego wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6.2. Motor występuje w kilku wersjach mocy - 105, 130, 170 i 185 KM. Łączy się z manualną, 6-stopniową skrzynią ręczną, 6-biegowym, klasycznym automatem dla przedniego napędu lub 10-biegowym dla tylnego . Maksymalny moment obrotowy najmocniejszej wersji wynosi aż 415 Nm. Każdą z odmian wyposażono w funkcję wyboru trybu jazdy. W wersji z DMC 4700 kg seryjny jest tachograf.
Nie możemy też zapominać, że Ford ma w swej ofercie również Transita skrojonego dla przedsiębiorców o innych potrzebach. Courier, Connect i Custom mają bardziej osobowy charakter i równie wszechstronne możliwości. W wersjach osobowych mogą z powodzeniem pełnić funkcję samochodów dla wymagających rodzin. Osobną kwestię stanowi temat zabudowy podwozia. Auto może przeistoczyć się w wywrotkę, chłodnię, kontener, wóz strażacki, kampera, pojazd techniczny lub w odmianę przewidzianą dla usług kurierskich.
Konstruktorzy nie próżnują i w coraz większym stopniu pokrywają zapotrzebowanie rynku. Jeśli nie jesteśmy w stanie precyzyjnie przedstawić swoich preferencji, z pomocą przychodzą wykwalifikowani doradcy. Atrakcyjnie prezentuje się cennik.
W ramach bieżącej, ograniczonej kampanii promocyjnej, Transit jest dostępny z rabatem sięgającym 40 tysięcy złotych. Ważnym ogniwem są też programy leasingowe. Van 350 L4 Trend 2.0 170 KM dostępny jest już od 840 złotych netto miesięcznie. Należy dodać, że poszczególne parametry są ruchome, tak by ofertę dopasować do możliwości konkretnej firmy.