Hiszpański bestseller wśród kompaktów. Dlaczego warto wybrać SEAT-a Leona?

Czwarty raz doświadczamy premiery najważniejszego samochodu hiszpańskiego koncernu. Pierwsza generacja pojawiła się na rynku dwie dekady temu. Obecnie do salonów wjechało  najnowsze wcielenie, jako hatchback oraz rodzinne kombi. Jest wyraźnie dłuższy od poprzednika, bardziej cyfrowy i zwyczajnie dojrzalszy. Czy warto na niego postawić?
SEAT SEAT Leon

Większy od poprzednika

Nie jest łatwo wyróżnić się na tle bardzo mocnej klasy kompaktowej. Leon jednak nigdy nie miał z tym problemu, a każde kolejne wcielenie wprowadzało do gamy sporo świeżości. Czwarta generacja jest dłuższa od poprzednika aż o 8,6 cm. Lepsze proporcje udało się uzyskać poprzez zmniejszenie szerokości o 16 mm. Niewiele, ale działania przyniosły pozytywny efekt. W specyfikacji FR możemy liczyć na liczne elementy kontrastujące z lakierem karoserii.

SEAT SEAT Leon

Hola!

W taki sposób Leon wita swoich pasażerów za pomocą oświetlenia powitalnego z bocznych lusterek. Hiszpańskie "Hola" to nic innego, jak przyjacielskie "Cześć". Kolejną nowość stanowi bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika. Nowy kluczyk wykonano z materiałów wysokiej jakości. Popracowano też nad wydajnością LED-owych reflektorów wyposażony w asystenta świateł drogowych i sprawnością systemu wykrywającego przeszkody przed pojazdem. W razie potrzeby, elektronika sama uruchomi hamulce.

SEAT SEAT Leon

Długa lista dodatków

Leon oferuje sporo przestrzeni w dwóch rzędach. Bagażnik ma 380 litrów pojemności, okno na narty w środkowej części oparcia i funkcjonalne haczyki. Po raz pierwszy możemy też wyposażyć auto w automatyczną klimatyzację regulowaną w trzech strefach. Nastrojowe oświetlenie diodowe ma 10 barw z regulacją intensywności. Seryjny wyświetlacz multimedialnego centrum dowodzenia ma 8,25 cala. Za dopłatą dostępny jest 10-calowy ekran łączący się z internetem.

SEAT SEAT Leon

Cyfryzacja

Zgodnie z filozofią koncernu i odmładzaniem palety modelowej, większość funkcji obsługujemy dotykowo. Gładzikiem umieszczonym pod centralnym ekranem zmienimy poziom głośności i temperatury nawiewu. Palcem obsłużymy też panel sterujący światłami i ogrzewaniem tylnej szyby. Indukcyjną ładowarkę wyposażono w możliwość wzmacniania sygnału GSM. To warta grzechu propozycja dla osób spędzających dużo czasu w trasie. Fani gadżetów będą zadowoleni.

SEAT SEAT Leon

Benzyna lub diesel

Podstawą oferty jest 1.0 TSI o mocy 90 i 110 KM. Dla żądnych mocniejszych wrażeń przygotowano 1.5 TSI generujące 130 i 150 KM. Świetną propozycją do miasta będzie 1.5 eTSI, czyli tzw. miękka hybryda lub 1.4 e-HYBRID o mocy 204 KM - jest to hybryda typu plug-in z całkowitym zasięgiem do 800 km, w tym nawet do 60 km bez emisji spalin. W palecie jest też 150-konny diesel 2.0 TDI przyspieszający do setki w 8,9 sekundy i rozpędzający się do 218 km/h.

SEAT SEAT Leon

Atrakcyjna oferta

Leon nie stracił temperamentu poprzedników. Wręcz przeciwnie. Ma wyrazisty design okraszony dobrymi właściwościami jezdnymi wspartymi adaptacyjnym zawieszeniem z regulacją twardości. Dodatkowo, przy okazji tegorocznego debiutu, dostępny jest na wyprzedaży rocznika 2020 w bardzo atrakcyjnej cenie - z rabatem do 7 000 zł.


*Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki SEAT.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.