Nie jest łatwo wyróżnić się na tle bardzo mocnej klasy kompaktowej. Leon jednak nigdy nie miał z tym problemu, a każde kolejne wcielenie wprowadzało do gamy sporo świeżości. Czwarta generacja jest dłuższa od poprzednika aż o 8,6 cm. Lepsze proporcje udało się uzyskać poprzez zmniejszenie szerokości o 16 mm. Niewiele, ale działania przyniosły pozytywny efekt. W specyfikacji FR możemy liczyć na liczne elementy kontrastujące z lakierem karoserii.
W taki sposób Leon wita swoich pasażerów za pomocą oświetlenia powitalnego z bocznych lusterek. Hiszpańskie "Hola" to nic innego, jak przyjacielskie "Cześć". Kolejną nowość stanowi bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika. Nowy kluczyk wykonano z materiałów wysokiej jakości. Popracowano też nad wydajnością LED-owych reflektorów wyposażony w asystenta świateł drogowych i sprawnością systemu wykrywającego przeszkody przed pojazdem. W razie potrzeby, elektronika sama uruchomi hamulce.
Leon oferuje sporo przestrzeni w dwóch rzędach. Bagażnik ma 380 litrów pojemności, okno na narty w środkowej części oparcia i funkcjonalne haczyki. Po raz pierwszy możemy też wyposażyć auto w automatyczną klimatyzację regulowaną w trzech strefach. Nastrojowe oświetlenie diodowe ma 10 barw z regulacją intensywności. Seryjny wyświetlacz multimedialnego centrum dowodzenia ma 8,25 cala. Za dopłatą dostępny jest 10-calowy ekran łączący się z internetem.
Zgodnie z filozofią koncernu i odmładzaniem palety modelowej, większość funkcji obsługujemy dotykowo. Gładzikiem umieszczonym pod centralnym ekranem zmienimy poziom głośności i temperatury nawiewu. Palcem obsłużymy też panel sterujący światłami i ogrzewaniem tylnej szyby. Indukcyjną ładowarkę wyposażono w możliwość wzmacniania sygnału GSM. To warta grzechu propozycja dla osób spędzających dużo czasu w trasie. Fani gadżetów będą zadowoleni.
Podstawą oferty jest 1.0 TSI o mocy 90 i 110 KM. Dla żądnych mocniejszych wrażeń przygotowano 1.5 TSI generujące 130 i 150 KM. Świetną propozycją do miasta będzie 1.5 eTSI, czyli tzw. miękka hybryda lub 1.4 e-HYBRID o mocy 204 KM - jest to hybryda typu plug-in z całkowitym zasięgiem do 800 km, w tym nawet do 60 km bez emisji spalin. W palecie jest też 150-konny diesel 2.0 TDI przyspieszający do setki w 8,9 sekundy i rozpędzający się do 218 km/h.
Leon nie stracił temperamentu poprzedników. Wręcz przeciwnie. Ma wyrazisty design okraszony dobrymi właściwościami jezdnymi wspartymi adaptacyjnym zawieszeniem z regulacją twardości. Dodatkowo, przy okazji tegorocznego debiutu, dostępny jest na wyprzedaży rocznika 2020 w bardzo atrakcyjnej cenie - z rabatem do 7 000 zł.
*Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki SEAT.