Mercedes wyprzedaje bestsellerowe SUV-y. Przejrzeliśmy ofertę

Klasa premium ma się w Polsce bardzo dobrze. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod lupę modele z podniesionym zawieszeniem z opcjonalnym napędem na cztery koła. Tych nie brakuje w Mercedesie. Oferta jest na tyle szeroka, że każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego - od kompaktowych crossoverów, a skończywszy na rasowych terenówkach z literą G w nazwie. Postanowiliśmy sprawdzić, co oferują GLA, GLB i GLC, dostępne obecnie w elastycznym programie leasingowym.
Mercedes Mercedes GLA 180

Zaczynamy przygodę z Mercedesem

6 lat temu Mercedes zaskoczył motoryzacyjny świat wprowadzeniem pierwszej generacji GLA. Najmniejszy w ofercie crossover dość szybko zadomowił się na europejskich ulicach. U następcy zmianie uległy proporcje nadwozia. Kanciaste przetłoczenia wygładzono, a crossovera upodobniono do większego GLE. Mimo 441 cm długości, auto wygląda niezwykle zgrabnie. Można je wyposażyć w felgi w rozmiarze 20 cali. LED-owe oświetlenie otrzymujemy w standardzie, a na liście opcji znajdziemy światła Multibeam LED. To aktywne reflektory regulujące długość i szerokość strumienia świetlnego. Zyskały również funkcję terenowego oświetlenia zwiększającego zasięg i pozwalającego na nocne eskapady po bezdrożach. W tej kwestii pomocny staje się prześwit 14,3 cm wraz z opcjonalnym napędem na cztery koła.

Rozstaw osi wynosi 273 cm i sprawia, że w kabinie GLA mamy dużo miejsca w dwóch rzędach. Fotele mogą zyskać elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Drugi rząd został wyposażony w przesuwaną w zakresie 14 cm kanapę i oparcie o zmiennym kącie nachylenia. Centralną część kokpitu zdobią dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala. Ten sterujący multimediami obsługujemy dotykowo lub głosowo. Nawigację wzbogacono systemem rozszerzonej rzeczywistości wprowadzającej na ekran obraz z przedniej kamery. Wysokiej jakości dźwięk przestrzenny o mocy 590 W zapewnia system audio sygnowany przez firmę Burmester.

Każdy wariant napędowy otrzymał 7- lub 8-stopniowy automat. Podstawowym silnikiem benzynowym jest jednostka 1.3 o mocy 136 KM i 200 Nm dostępnych w przedziale 1450-4000 obr./min. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów, auto przyspiesza do 100 km/h w 9,6 s, rozpędza się do 200 km/h i zużywa w średnim rozrachunku od 5,7 do 6,0 l na 100 km. Ma napęd na przednią oś, ale na liście opcji znajdziemy wydajny system 4Matic. Podstawowa odmiana może też pochwalić się korzystnymi warunkami finansowania. W programie Lease&Drive 1% trwającym 2 lata, możemy użytkować odmianę GLA 180 od 1445 zł netto miesięcznie. Warto zaznaczyć, że wpłata własna wynosi zero procent.

Mercedes GLB Mercedes GLB Mercedes

Propozycja dla siedmiu osób

Mercedes GLB zabierze na pokład nawet 7 osób, a wymiarami wpisuje się w segment kompaktowych SUV-ów z metką premium. Stanowi uzupełnienie oferty, która gwarantuje Mercedesowi świetne wyniki. Wzorce stylistyczne garściami czerpie z topowego GLS-a. GLB mierzy 463,5 cm długości, 166 cm wysokości i 183,5 cm szerokości. Rozstaw osi wynosi 282,8 cm. Przednie reflektory mogą być w pełni LED-owe. Diody znajdziemy również z tyłu. Pakowanie bagaży ułatwia elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika. Dostępne felgi mają rozmiar od 19 do 21 cali.

Z uwagi na spory rozstaw osi, miejsca w dwóch rzędach siedzeń nie zabraknie nawet dobrze zbudowanym pasażerom. Trzeci jednak należy traktować awaryjnie, bowiem sam producent przyznaje, że zmieszczą się tam osoby o wzroście do 168 centymetrów. Bagażnik? Całkiem spory. W 5-osobowej konfiguracji pochłonie 560 litrów. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, możliwości przewozowe rosną do 1760 l. Co ważne, kanapa drugiego rzędu ma regulację w płaszczyźnie poziomej w zakresie 14 cm.

Nie można też zapominać o atrakcyjnym projekcie kokpitu. Centralną część zdominowały dwa ekrany przykryte wysokiej jakości szkłem. Oba mają przekątną 10,25 cala. Ten przed oczami kierowcy ma zmienną grafikę i cechuje się świetną rozdzielczością. Środkowy pozwala na sterowanie nagłośnieniem i nawigacją analizującą w czasie rzeczywistym natężenie ruchu.

Oferta silnikowa GLB jest wyjątkowo szeroka. Obejmuje zarówno wersje benzynowe, jak i wysokoprężne. Kierowcy żądni sportowych wrażeń, mogą wybrać odmiany z logo AMG. Są lekko obniżone i utwardzone. Ponadto, w każdej specyfikacji otrzymujemy automatyczną przekładnię. Napęd 4x4 jest opcjonalny. Decydując się na GLB 180, dostajemy 136-konny wariant benzynowy przyspieszający do 100 km/h w niecałe 10 sekund. 4-cylindrowy motor zapewnia wysoką kulturę pracy i skromne zapotrzebowanie na paliwo - od 5,8 do 6,1 l na 100 km. To nie koniec atrakcji. W ramach akcji promocyjnej na auta z rocznika 2020, funkcjonalny Mercedes dostępny jest od 1514 zł netto miesięcznie w elastycznym programie Lease&Drive z opłatą wstępną zero procent.

Mercedes GLC Mercedes GLC Mercedes

Klasa średnia w nowoczesnym wydaniu

W 2015 roku GLC zastąpił popularnego GLK. Auto szybko zdobyło uznanie klientów. Kilkanaście miesięcy temu w salonach pojawiła się zmodernizowana wersja. Auto upodobniło się do nowszych modeli i zyskało wiele nowoczesnych technologii. Nie zmieniły się natomiast proporcje nadwozia. Najpopularniejszy w Polsce Mercedes ma 465,5 cm długości, 189 cm szerokości i 164 cm wysokości. W standardzie dostajemy LED-owe reflektory, a na liście opcji znajdziemy ich bardziej zaawansowany odpowiednik LED High Performance. W tym przypadku snop światła dynamicznie dopasowuje się do sytuacji na drodze w taki sposób, by nie oślepiać innych kierowców.

Sporo zmian pojawiło się w kabinie GLC. Zmieniono kierownicę oraz panel dotykowy na konsoli centralnej. Nowość stanowi też system MBUX. To multimedia oparte na rozszerzonej rzeczywistości wpisanej między innymi w nawigację wyświetlającą na ekranie zdjęcia pomagające odnaleźć się na drodze. Układ pozwala kierowcy sterować niektórymi funkcjami głosowo po wypowiedzeniu formuły "Hej Mercedes". Kierowca ma też do dyspozycji wirtualny zestaw wskaźników, aktywny tempomat i układ kamer 360 stopni. Mercedes pomoże również w autonomicznym trybie zająć miejsce parkingowe. GLC zapewnia sporo miejsca w dwóch rzędach, ale w Coupe będzie go nieco mniej nad głowami pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik klasycznej odmiany mieści od 550 do 1600 litrów. W usportowionej wizualnie odmianie jest nieco mniejszy, ale wciąż pakowny - od 500 do 1400 litrów.

Pod maską GLC znajdziemy silniki o mocy od 163 do 510 KM. Te najmocniejsze są ukłonem dla tradycji AMG. Cechują się rasowym dźwiękiem, świetnymi właściwościami jezdnymi i osiągami na poziomie niespełna 4 sekund do 100 km/h. Nas najbardziej interesuje podstawowy silnik wysokoprężny dostępny w najlepszej cenie. W zupełności wystarczy do dynamicznej jazdy nie tylko w mieście, ale również na autostradzie. Dwulitrowy diesel przyspiesza do 100 km/h w 8,7 sekundy i rozpędza się do 207 km/h. 9-biegowy automat przyczynia się też do redukcji zużycia paliwa - wynosi ono od 5,1 do 5,3 l na 100 km. Silnik może też pochwalić się wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością dzięki momentowi obrotowemu równemu 360 Nm. W leasingu dla firm, GLC 200 d dostępny jest od 1774 zł netto miesięcznie. Wkład własny wynosi w tym przypadku zero procent.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.