Powiew świeżości z Japonii. Takiej limuzyny brakowało w Europie

Mimo, że model ES powrócił do Europy nie tak dawno, na świecie znany jest od blisko trzech dekad. Limuzyna klasy wyższej wyróżnia się na tle konkurencji nietuzinkowymi rozwiązaniami i samoładującym elektrycznym napędem hybrydowym łączącym w sobie zalety jednostki elektrycznej i spalinowej. Sprawdzamy, co oferuje reprezentacyjny samochód z Kraju Kwitnącej Wiśni.
Lexus ES Lexus ES Lexus

Zwraca uwagę

Mimo, że ES ma klasyczne, trójbryłowe proporcje, nie sposób przejść obok niego obojętnie. Wyróżnia się potężnym grillem w kształcie trapezu ze srebrnymi elementami, a także opcjonalnymi kamerami w miejscu standardowych lusterek bocznych. Obraz z nich płynie bezpośrednio na wyświetlacze umieszczone w zasięgu wzroku kierowcy. Lexus może też pochwalić się sporymi rozmiarami. Perfekcyjnie zaprojektowane nadwozie ma 497,5 cm długości, 186,5 cm szerokości i 144,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 287 cm. Warto również podkreślić, że współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26. To wartość, która dotychczas wyróżniała małe pojazdy sportowe.

Lexus ES Lexus ES Lexus

Aluminium, skóra, elektronika

Lexus od początku swojej działalności uchodził za producenta samochodów niezwykle komfortowych. Nie inaczej jest w przypadku modelu ES. Na tylnej kanapie mamy do dyspozycji mnóstwo miejsca, a siedzenia obite tapicerką wykonaną ze skóry wysokiej jakości mogą być podgrzewane i wentylowane. Wielokonturowe fotele kierowcy i pasażera zapewniają również doskonałe trzymanie ciała podczas dynamicznej jazdy. Z tyłu natomiast możemy rozkoszować się salonowym komfortem. Wysokie osoby docenią sporą przestrzeń przed kolanami, na wysokości barków i nad głowami.

Dużo dobrego możemy też powiedzieć o materiałach wykończeniowych. Kokpit został precyzyjnie zmontowany, a wiele paneli obito skórą. Na pokładzie znajdziemy także sporo elementów wykonanych z drewna i aluminium. Szlachetne detale harmonijnie komponują się z nowoczesnymi multimediami. Lexus wpisał też w kokpit 12,3-calowy wyświetlacz. System pokładowy współpracuje ze smartfonami z Android Auto i Apple CarPlay, dzięki czemu przeniesiemy na ekran ulubione aplikacje. Wisienką na torcie jest wydajny system audio sygnowany przez firmę Mark Levinson. Ma wbudowany odtwarzacz DVD, a dźwięk jest emitowany z 17 głośników. 

Lexus ES Lexus ES Lexus

Ekologia i moc

Zgodnie z filozofią koncernu, Lexus stawia na ekologiczne źródła siły napędowej. Pod maską modelu ES pracuje samoładujący elektryczny napęd hybrydowy. Bazuje na 2,5-litrowym silniku benzynowym działającym w cyklu Atkinsona, który wspiera jednostka elektryczna o mocy 120 KM. Przyjazny środowisku tandem generuje 218 KM mocy systemowej. To wystarcza, by Lexus dynamicznie przyspieszał i jednocześnie zużywał niewielkie ilości paliwa. 8,9 sekundy wystarczy, by na cyfrowych wskaźnikach pojawiło się 100 km/h. Powyżej tej wartości Lexus nie traci dynamiki, dzięki czemu wyprzedzanie nawet z kompletem pasażerów na pokładzie będzie przyjemne i bezpieczne. Ponadto potężna, reprezentacyjna limuzyna okazuje się niezwykle oszczędna. W cyklu mieszanym zużywa zaledwie 4,7 litra benzyny na 100 kilometrów.

Lexus ES Lexus ES Lexus

Atrakcyjna oferta

Lexus ma garść atutów, by mocno namieszać w klasie wyższej. Spektakularny debiut to zasługa dopracowanej konstrukcji. Bardzo dobre właściwości jezdne, świetne wyciszenie przedziału pasażerskiego i wyjątkowy komfort wpisują się w filozofię budowy japońskich limuzyn z klasy premium. Kolejną zaletę stanowi korzystna oferta finansowa. Maksymalna korzyść na auta z rocznika modelowego 2021 sięga nawet 65 700 złotych.