Crossover, SUV, kompakt, a może reprezentacyjna limuzyna? Na jakie auto warto postawić?

Szukając auta na co dzień lub rodzinne wyprawy, trudno o jednogłośny wybór. Klasyczne segmenty wciąż mają się dobrze i oferują szereg niepodważalnych walorów. Są reprezentacyjne, funkcjonalne i gwarantują doskonałe właściwości jezdne. Na drugim biegunie znajdują się crossovery i SUV-y, które zapewniają komfort podróżowania dzięki dużemu prześwitowi i wygodnej pozycji za kierownicą. Postanowiliśmy prześwietlić modele dostępne w atrakcyjnej cenie.
Lexus UX Lexus UX Lexus

Lexus UX F SPORT EDITION

Najmniejszy SUV w gamie modelowej Lexusa wcale nie jest mały. Nadwozie mierzy 449,5 centymetra długości, 184,5 szerokości i 154 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm. W specyfikacji F SPORT EDITION samochód ma wyjątkowo dynamiczny charakter dzięki sportowym fotelom, utwardzonemu zawieszeniu i pakietowi stylistycznemu. W standardzie został wyposażony w 18-calowe koła ze stopów lekkich, inteligentny kluczyk, elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika i LED-owe reflektory.

Podstawowym źródłem siły napędowej UX-a jest benzynowy, wolnossący motor o pojemności dwóch litrów. Generuje 171 koni mechanicznych i 205 Nm, dzięki czemu auto przyspiesza do setki w 9,2 sekundy i może zużywać średnio 6,6-6,9 litra na 100 kilometrów.

Jeszcze lepiej pod względem konsumpcji paliwa wypada najnowszy układ hybrydowy opracowany przez Lexusa: połączenie silnika benzynowego i samoładującej jednostki elektrycznej. Zużywa on w cyklu mieszanym zaledwie 5,3-6,1 litra, a łączna moc tandemu wynosi 184 KM. Moment obrotowy może trafiać na koła obu osi, co w połączeniu z utwardzonym zawieszeniem sprawia, że Lexus UX może swobodnie poruszać się także poza drogami asfaltowymi.

Bogata konfiguracja Lexusa z rocznika modelowego 2020 dostępna jest w korzystnej ofercie. Lexusa UX F SPORT EDITION dostępny jest z solidnym rabatem, a korzyść może wynieść nawet 33 800 złotych.

Lexus NX Lexus NX Lexus NX

Lexus NX F SPORT EDITION

W 2019 Europejczycy kupili ponad 24 tysiące egzemplarzy miejskiego SUV-a z segmentu premium. Produkowany jest w Japonii i ma 464 centymetry długości. W połączeniu z 18 calowymi felgami ze stopów lekkich i jednym z 12 lakierów nadwozia, potrafi przykuć uwagę nie tylko fanów motoryzacji.

NX może być zasilany klasycznie lub hybrydowo. Pierwsza możliwość obejmuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm. Występuje z napędem na obie osie, a także z automatyczną przekładnią w standardzie. Z systemem 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).

Większość klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem generuje on aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym 6,9-8 litrów na 100 kilometrów.

F SPORT EDITION jest też wyposażony w szereg ciekawych dodatków. W standardzie dostaniemy adaptacyjne reflektory LED, skórzaną tapicerkę z elektrycznie regulowanymi fotelami przednimi, a także wydajną nawigację i garść systemów biernego i aktywnego bezpieczeństwa. Prestiżowy SUV przekonuje również korzyścią finansową w wysokości nawet 55 400 zł. Oferta jest ograniczona, więc warto się pospieszyć.

Lexus RX Lexus RX Lexus

Lexus RX F SPORT EDITION

Lexus RX to jeden z najważniejszych modeli japońskiego producenta. Występuje w wersji standardowej i przedłużonej. W 5-osobowej odmianie mierzy 489 centymetrów długości, 189,5 szerokości i 169 wysokości. Już w standardzie otrzymujemy aktywne reflektory LED-owe, sekwencyjne diodowe kierunkowskazy oraz 18-calowe obręcze ze stopów lekkich.

W specyfikacji F SPORT EDITION Lexus RX jest hybrydą, która zwraca uwagę dopracowaną technologią, dynamiką i niskim zużyciem paliwa. RX 450h ma 3,5-litrowy motor V6 sprzężony z mocnym silnikiem elektrycznym. Układ rozwija 313 KM i zużywa w cyklu średnim zaledwie 7,6-8 l na 100 kilometrów. Sprint do setki trwa 7,7 sekundy. Co ciekawe, w warunkach miejskich część drogi pokonamy w trybie bezemisyjnym.

SUV klasy wyższej może też pochwalić się przestronnym wnętrzem, zaawansowanym napędem na cztery koła (przeniesienie napędu zmienia się od proporcji 100:0 do 50:50) oraz długą listą udogodnień. To między innymi:

- dach panoramiczny,
- 15-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem,
- kolorowy projektor wskazań przyrządów na przedniej szybie,
- otwieranie pokrywy bagażnika ruchem nogi,
- adaptacyjne światła drogowe AHS (Blade Scan).

Dodatkowym argumentem powinna być też cena. W ramach bieżącej kampanii wyprzedażowej ten komfortowy SUV w wersji F SPORT EDITION dostępny jest z rabatem na poziomie nawet 101 000 złotych.

Lexus CT Lexus CT Lexus

Lexus CT F SPORT EDITION

Lexus poważnie podszedł to projektu swojego kompaktowego modelu. Przy okazji ostatniego liftingu auto nabrało bardziej sportowego charakteru i zyskało wiele atrakcyjnych dodatków. Nam w szczególności do gustu przypadła wersja F SPORT EDITION. Została wyposażona w lotkę na szczycie pokrywy bagażnika, przyciemnione szyby, przemodelowane zderzaki i wiele ciekawych akcentów wewnątrz.

Lexus CT ma 435 centymetrów długości, co przekłada się na sporo przestrzeni we wnętrzu. Do tego należy doliczyć rozstaw osi na poziomie 260 cm i mamy odpowiednie warunki dla pięciu dorosłych osób. Pod maską kompaktowego auta znalazł się układ hybrydowy oparty na benzynowym 1,8-litrowym silniku oraz pracującym równolegle motorze elektrycznym. Moc systemowa wynosi 136 koni mechanicznych i pozwala szybko dynamicznie rozpędzać się zarówno w miejskim, jak i autostradowym ruchu. Przyspieszenie do setki wynosi 10,3 sekundy. Bardziej istotne jest zużycie paliwa. W średnim rozrachunku kompaktowa hybryda może zużywać zaledwie 4,8-5,3 litra.

Specyfikacja F SPORT EDITION to również wiele ciekawych akcentów w postaci aluminiowych nakładek na pedały, mocno wyprofilowanych foteli czy sportowo zestrojonego zawieszenia. Ponadto, bogatą wersję możemy użytkować na bardzo atrakcyjnych warunkach. Korzyść finansowa sięga nawet 39 000 zł

Copyright © Agora SA