Japońska marka premium przyzwyczaiła nas do swobodnej personalizacji każdego modelu. Nie inaczej jest w przypadku CT 200h. Do wyboru mamy 13 kolorów lakieru, aluminiowe obręcze w rozmiarze 16-17 cali, a także wiele dodatków podnoszących atrakcyjność karoserii. To między innymi w pełni LED-owe reflektory, przyciemnione szyby czy elementy nawiązujące do sportowych samochodów - spojler dachowy, grafitowy dyfuzor, ciemne akcenty kolorystyczne. Spore są też gabaryty, bowiem kompaktowy Lexus mierzy 435 centymetrów długości, 176,5 szerokości i 145,5 wysokości.
Użytkownicy Lexusa od wielu lat są rozpieszczani wydajnymi i zarazem oszczędnymi jednostkami napędowymi. Nie inaczej jest w przypadku CT 200h. Pod maską kompaktowego auta pracuje układ hybrydowy oparty na 1.8-litrowym silniku benzynowym oraz pracującym równolegle motorze elektrycznym. Moc systemowa wynosi 136 koni mechanicznych i pozwala pewnie uczestniczyć zarówno w miejskim, jak i autostradowym ruchu.
Przyspieszenie do setki wynosi 10,3 sekundy, a zużycie paliwa w średnim rozrachunku wynosi od 4,8 do 5,3 litra. Żaden inny napęd nie będzie tak efektywny. Swoje najbardziej oszczędne oblicze Lexus CT pokazuje w mieście, gdzie przekonuje również zwinnością i łatwością prowadzenia. Na drogach ekspresowych docenimy skuteczne wyciszenie wnętrza, brak podatności na boczne podmuchy wiatru, elastyczność jednostki napędowej, a także stabilność prowadzenia przy wysokich prędkościach.
CT 200h to najmniejsze auto w gamie Lexusa, jest jednak pełne przydatnych cech. To przede wszystkim praktyczny przedział pasażerski wyposażony w wiele nowoczesnych udogodnień, a także właściwości jezdne pozwalające na komfortowe pokonywanie setek kilometrów w rozmaitych warunkach. Ponadto, w ramach aktualnej kampanii promocyjnej, Lexusa z bieżącego roku produkcji możemy użytkować od 830 złotych netto miesięcznie w leasingu SMARTPLAN.
Najnowszy ES siódmej generacji korzysta z zaawansowanej platformy GA-K, która pozwala na montaż najnowszych zdobyczy technologicznych japońskiego koncernu. Odważnie zaprojektowane nadwozie zyskało wiele dynamicznych przetłoczeń i luksusowych akcentów. To między innymi w pełni LED-owe, aktywne reflektory maksymalizujące efektywność snopu światła. Lexus może też pochwalić się sporymi rozmiarami. Karoseria mierzy 497,5 centymetra długości, 186,5 szerokości i 144,5 wysokości. Pokaźny jest też rozstaw osi, który wynosi 287 cm.
Model klasy średniej jest autem reprezentacyjnym i jednocześnie niezwykle funkcjonalnym. Sprawdzi się w roli wizytówki firmy, a także rodzinnego pojazdu zdolnego przewieźć całą rodzinę w komfortowych warunkach na kraniec Polski w ciągu kilku godzin. Spora w tym zasługa przestronnej kabiny wyłożonej miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami. Całość okazuje się intuicyjna w obsłudze, a udogodnień pokładowych jest naprawdę sporo. Należą do nich między innymi:
- podgrzewana kierownica
- bezprzewodowa ładowarka
- elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika
- wyświetlacz HUD (head up display)
- system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD
- system multimedialny z 12,3-calowym ekranem
Samoładujący elektryczny napęd hybrydowy 4. generacji składa się z 2.5-litrowej jednostki benzynowej pracującej w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz elektrycznego silnika o mocy 120 koni mechanicznych. Konstruktorzy postawili na dopracowaną, bezstopniową przekładnię planetarną i akumulatory niklowo-wodorkowe. Umieszczono je pod kanapą, co przełożyło się na korzystny rozkład masy. Spalinowo-elektryczny tandem generuje 218 KM i 221 Nm. Brzmi przyjemnie, a przy prędkościach autostradowych jest niemal niesłyszalny. Odseparowanie przedziału pasażerskiego od świata zewnętrznego znacznie podnosi komfort podróży. Dobrze przedstawiają się też osiągi. ES przyspiesza do setki w 8,9 sekundy i zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,2-5,8 litra na 100 kilometrów. Trudno o równie oszczędnego konkurenta.
Płynnością jazdy, dynamiką i komfortem, ES nawiązuje do swoich poprzedników uchodzących za auta ponadczasowe i bezawaryjne. Tutaj dodatkowo możemy liczyć na pełny koszyk akcesoriów bezpośrednio przekładających się na bezpieczeństwo i wygodę podczas codziennej eksploatacji. Dodatkowy argument stanowi atrakcyjna oferta leasingowa. Wyjątkową limuzynę można kupić z korzyścią sięgającą 40 tysięcy złotych. Taka okazja może się nie powtórzyć.
Ten miejski SUV Lexusa wygląda nieszablonowo. To bez dwóch zdań jedno z najładniejszych aut w tym segmencie dostępnych obecnie na rynku. Wygląda zgrabnie, choć może pochwalić się sporymi gabarytami. Karoseria mierzy 463 centymetry długości, 213 szerokości (z lusterkami) i 164,5 wysokości. Klientom pozostawiono też spore możliwości personalizacji. Do wyboru oddano 12 kolorów lakieru, a także felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali.
Ten wszechstronny model sprawdzi się nie tylko na asfalcie, lecz również w lekkim terenie. Wydajny napęd na cztery pomoże wydostać się z piaszczystej drogi, podmokłego podłoża, a także spisze się w charakterze holownika - maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym wynosi 1500 kg. Tym samym, hak się przyda do transportu koni, jachtu żaglowego lub motorówki.
NX może być zasilany klasycznie lub ekologicznie, hybrydowo. Pierwsza możliwość obejmuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Z systemem 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).
Większość klientów decyduje się jednak samoładujący elektryczny napęd hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem generuje on aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiągalnych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym 6,9-8 litrów na 100 kilometrów. Przekonująca są również osiągi. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.
NX jest nie tylko dynamiczny, lecz również funkcjonalny. Na pokładzie z powodzeniem zmieści 5-osobową rodzinę wraz z 555-litrowym bagażem. Jeśli potrzebujemy więcej przestrzeni, wystarczy jednym ruchem złożyć asymetryczne oparcie drugiego rzędu, by zyskać dostęp do 1600 litrów. Wystarczy na 65-calowy telewizor, lodówkę lub pralkę.
Ponadto, w ramach bieżącej akcji promocyjnej, możemy liczyć na wiele benefitów. Wybierając elastyczny leasing 100% otrzymujemy 3-miesięczny urlop od rat. Atrakcyjnie wyceniono też zestawy akcesoriów podnoszących praktyczność, a maksymalna korzyść finansowa może sięgnąć nawet 61 250 zł. To ostatni gwizdek, by skorzystać z limitowanej oferty.