Przeglądamy ofertę popularnych modeli klasy premium. Który najbardziej opłaca się kupić?

Wakacje w pełni, więc na drogach wzmożony ruch. To dobra okazja, by przewietrzyć garaż i wymienić dotychczasowe auto na nowocześniejsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Zadanie nie będzie łatwe, bowiem oferta modeli jest ogromna. Warto więc dopasować samochód do własnych potrzeb, aby przez kolejne lata nadal cieszył nowinkami technicznymi i funkcjonalnością. Sprawdziliśmy, co oferuje rynek.
Lexus CT Lexus CT Lexus

Lexus CT

Japońska marka premium przyzwyczaiła nas do swobodnej personalizacji każdego modelu. Nie inaczej jest w przypadku CT 200h. Do wyboru mamy 13 kolorów lakieru, aluminiowe obręcze w rozmiarze 16-17 cali, a także wiele dodatków podnoszących atrakcyjność karoserii. To między innymi w pełni LED-owe reflektory, przyciemnione szyby czy elementy nawiązujące do sportowych samochodów - spojler dachowy, grafitowy dyfuzor, ciemne akcenty kolorystyczne. Spore są też gabaryty, bowiem kompaktowy Lexus mierzy 435 centymetrów długości, 176,5 szerokości i 145,5 wysokości.

Lexus CT Lexus CT Lexus

Do miasta i na autostradę

Użytkownicy Lexusa od wielu lat są rozpieszczani wydajnymi i zarazem oszczędnymi jednostkami napędowymi. Nie inaczej jest w przypadku CT 200h. Pod maską kompaktowego auta pracuje układ hybrydowy oparty na 1.8-litrowym silniku benzynowym oraz pracującym równolegle motorze elektrycznym. Moc systemowa wynosi 136 koni mechanicznych i pozwala pewnie uczestniczyć zarówno w miejskim, jak i autostradowym ruchu.

Przyspieszenie do setki wynosi 10,3 sekundy, a zużycie paliwa w średnim rozrachunku wynosi od 4,8 do 5,3 litra. Żaden inny napęd nie będzie tak efektywny. Swoje najbardziej oszczędne oblicze Lexus CT pokazuje w mieście, gdzie przekonuje również zwinnością i łatwością prowadzenia. Na drogach ekspresowych docenimy skuteczne wyciszenie wnętrza, brak podatności na boczne podmuchy wiatru, elastyczność jednostki napędowej, a także stabilność prowadzenia przy wysokich prędkościach.

Lexus CT Lexus CT Lexus

Rozsądnie wyceniony

CT 200h to najmniejsze auto w gamie Lexusa, jest jednak pełne przydatnych cech. To przede wszystkim praktyczny przedział pasażerski wyposażony w wiele nowoczesnych udogodnień, a także właściwości jezdne pozwalające na komfortowe pokonywanie setek kilometrów w rozmaitych warunkach. Ponadto, w ramach aktualnej kampanii promocyjnej, Lexusa z bieżącego roku produkcji możemy użytkować od 830 złotych netto miesięcznie w leasingu SMARTPLAN.

Lexus ES (2019) Lexus ES (2019) Lexus

Lexus ES

Najnowszy ES siódmej generacji korzysta z zaawansowanej platformy GA-K, która pozwala na montaż najnowszych zdobyczy technologicznych japońskiego koncernu. Odważnie zaprojektowane nadwozie zyskało wiele dynamicznych przetłoczeń i luksusowych akcentów. To między innymi w pełni LED-owe, aktywne reflektory maksymalizujące efektywność snopu światła. Lexus może też pochwalić się sporymi rozmiarami. Karoseria mierzy 497,5 centymetra długości, 186,5 szerokości i 144,5 wysokości. Pokaźny jest też rozstaw osi, który wynosi 287 cm.

Model klasy średniej jest autem reprezentacyjnym i jednocześnie niezwykle funkcjonalnym. Sprawdzi się w roli wizytówki firmy, a także rodzinnego pojazdu zdolnego przewieźć całą rodzinę w komfortowych warunkach na kraniec Polski w ciągu kilku godzin. Spora w tym zasługa przestronnej kabiny wyłożonej miękkimi i przyjemnymi w dotyku materiałami. Całość okazuje się intuicyjna w obsłudze, a udogodnień pokładowych jest naprawdę sporo. Należą do nich między innymi:

- podgrzewana kierownica

- bezprzewodowa ładowarka

- elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika

- wyświetlacz HUD (head up display)

- system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD

- system multimedialny z 12,3-calowym ekranem

Lexus ES 300h przyjechał do Studia Biznes Lexus ES 300h przyjechał do Studia Biznes fot. Moto.pl

Dynamika i oszczędność w standardzie

Samoładujący elektryczny napęd hybrydowy 4. generacji składa się z 2.5-litrowej jednostki benzynowej pracującej w oszczędnym cyklu Atkinsona oraz elektrycznego silnika o mocy 120 koni mechanicznych. Konstruktorzy postawili na dopracowaną, bezstopniową przekładnię planetarną i akumulatory niklowo-wodorkowe. Umieszczono je pod kanapą, co przełożyło się na korzystny rozkład masy. Spalinowo-elektryczny tandem generuje 218 KM i 221 Nm. Brzmi przyjemnie, a przy prędkościach autostradowych jest niemal niesłyszalny. Odseparowanie przedziału pasażerskiego od świata zewnętrznego znacznie podnosi komfort podróży. Dobrze przedstawiają się też osiągi. ES przyspiesza do setki w 8,9 sekundy i zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 5,2-5,8 litra na 100 kilometrów. Trudno o równie oszczędnego konkurenta.

Płynnością jazdy, dynamiką i komfortem, ES nawiązuje do swoich poprzedników uchodzących za auta ponadczasowe i bezawaryjne. Tutaj dodatkowo możemy liczyć na pełny koszyk akcesoriów bezpośrednio przekładających się na bezpieczeństwo i wygodę podczas codziennej eksploatacji. Dodatkowy argument stanowi atrakcyjna oferta leasingowa. Wyjątkową limuzynę można kupić z korzyścią sięgającą 40 tysięcy złotych. Taka okazja może się nie powtórzyć.

Lexus NX Lexus NX Lexus

Lexus NX

Ten miejski SUV Lexusa wygląda nieszablonowo. To bez dwóch zdań jedno z najładniejszych aut w tym segmencie dostępnych obecnie na rynku. Wygląda zgrabnie, choć może pochwalić się sporymi gabarytami. Karoseria mierzy 463 centymetry długości, 213 szerokości (z lusterkami) i 164,5 wysokości. Klientom pozostawiono też spore możliwości personalizacji. Do wyboru oddano 12 kolorów lakieru, a także felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali.

Ten wszechstronny model sprawdzi się nie tylko na asfalcie, lecz również w lekkim terenie. Wydajny napęd na cztery pomoże wydostać się z piaszczystej drogi, podmokłego podłoża, a także spisze się w charakterze holownika - maksymalna masa przyczepy z hamulcem najazdowym wynosi 1500 kg. Tym samym, hak się przyda do transportu koni, jachtu żaglowego lub motorówki.

Lexus NX Lexus NX Lexus

Mocy pod dostatkiem

NX może być zasilany klasycznie lub ekologicznie, hybrydowo. Pierwsza możliwość obejmuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Z systemem 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).

Większość klientów decyduje się jednak samoładujący elektryczny napęd hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem generuje on aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiągalnych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym 6,9-8 litrów na 100 kilometrów. Przekonująca są również osiągi. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.

NX jest nie tylko dynamiczny, lecz również funkcjonalny. Na pokładzie z powodzeniem zmieści 5-osobową rodzinę wraz z 555-litrowym bagażem. Jeśli potrzebujemy więcej przestrzeni, wystarczy jednym ruchem złożyć asymetryczne oparcie drugiego rzędu, by zyskać dostęp do 1600 litrów. Wystarczy na 65-calowy telewizor, lodówkę lub pralkę.

Ponadto, w ramach bieżącej akcji promocyjnej, możemy liczyć na wiele benefitów. Wybierając elastyczny leasing 100% otrzymujemy 3-miesięczny urlop od rat. Atrakcyjnie wyceniono też zestawy akcesoriów podnoszących praktyczność, a maksymalna korzyść finansowa może sięgnąć nawet 61 250 zł. To ostatni gwizdek, by skorzystać z limitowanej oferty.

Więcej o:
Copyright © Agora SA