W dzisiejszych realiach samochód firmowy często pełni także rolę pojazdu rodzinnego.
W związku z tym powinien być funkcjonalny. Dobrze, żeby jego gabaryty zewnętrzne ułatwiały miejską eksploatację, a wnętrze było na tyle przestronne, by wygodnie zawieźć rodzinę na wakacje.
Te cechy charakteryzują modele klasy kompaktowej lub średniej. W tych segmentach znajdziemy klasyczne auta pokroju Toyoty Corolli, jak również Camry, C-HR i RAV-4.
SUV-y ze zwiększony prześwitem sprawdzają się w rozmaitych warunkach, także na bezdrożach.
W Europie około 30 procent nowych aut trafia do odbiorców indywidualnych. Za resztę sprzedaży odpowiadają firmy, dla których liczą się przede wszystkim niezawodność, koszty eksploatacji i praktyczność. W Polsce, po pierwszym półroczu 2020 r. niekwestionowanym liderem rankingu sprzedaży jest Toyota Corolla z wynikiem 7750 egzemplarzy. Dużym zainteresowaniem cieszą się też Yaris (6313 szt.) i C-HR (3526 szt.).
Jeśli poruszamy się głównie w mieście, nie warto przesadzać z wielkością auta. Z uwagi
na rozmiary (394,5 cm długości), dobrze w tych warunkach poradzi sobie Toyota Yaris.
Nie wymaga dużo przestrzeni do zaparkowania, łatwo się nią manewruje w ruchu miejskim. Ponadto, tej wielkości pojazdy zużywają niewiele paliwa, a zwłaszcza odmiany hybrydowe. 100-konny Yaris Hybrid zużywa średnio od 4,7 do 5 litrów benzyny na 100 kilometrów. Docenimy także przekładnię CVT - w korkach i męczącym ruchu miejskim nie musimy samodzielnie zmieniać biegów, to ogromna wygoda.
Osoby potrzebujące więcej przestrzeni we wnętrzu pojazdu powinny skierować swą uwagę na auta kompaktowe i SUV-y. Corolla Touring Sports ma 465 cm długości, dzięki czemu przedział pasażerski jest przestronny. Nie dość, że wygodnie będą nią podróżowały cztery dorosłe osoby, to ma jeszcze spory bagażnik o pojemności 581 (w wersji Hybrid) lub 596 l w wersji z silnikiem spalinowym. Jeszcze więcej miejsca znajdziemy w RAV4. Ten potężny SUV z opcjonalnym napędem AWD dysponuje przedziałem ładunkowym o pojemności od 580 do 1690 litrów.
Należy też pamiętać o dopasowaniu oferty do własnych możliwości finansowych. Kupno nowego auta ułatwiają narzędzia leasingowe. SMARTPLAN Toyoty jest elastyczny i pozwala ustalić wysokość wkładu własnego (0-40 procent), okres umowy (24-48 miesięcy), a także formę zakończenia finansowania - wykup auta lub zamiana na kolejny model. Spore znaczenie ma również kompleksowa oferta serwisowa oraz pełne ubezpieczenie obejmujące OC, AC, NW i Assistance.