Mitsubishi Eclipse Cross to najmłodszy stażem samochód w ofercie marki. Model ten zadebiutował podczas targów w Genewie w 2017 roku, zaś do produkcji trafił niecały rok później. Wpisuje się pomiędzy dwóch starszych kuzynów - ASX-a i Outlandera. Na tle tych model wyróżnia się jednak sylwetką, która nie jest klasyczna i zachowawcza. W przypadku modelu Eclipse Cross marka postawiła na wyrazisty design, widoczny zwłaszcza w tylnej części nadwozia.
Wnętrze zaskakuje bardziej nowoczesną formą. Atrakcyjny kształt deski rozdzielczej nie koliduje z ergonomią. Mamy tutaj ciekawe multimedia z ekranem na szczycie konsoli centralnej. Obsługiwane są one za pomocą gładzika, który ulokowano na tunelu środkowym. Dzięki temu zarządzanie wieloma funkcjami jest dziecinnie proste i nie wymaga wertowania instrukcji obsługi.
Eclipse Cross wykorzystuje sprawdzone przez markę rozwiązania, w tym płytę podłogową, którą dzieli z innymi SUV-ami spod znaku trzech diamentów. Konstrukcja jest bardzo dobrze przemyślana. Dzięki temu we wnętrzu mamy zapas przestrzeni dla czterech osób, zaś kufer o ustawnym kształcie bez problemu pomieści nawet większe walizki.
W kabinie umieszczono także sporo schowków. Te w drzwiach mieszczą butelki, a w podłokietniku i przed pasażerem z przodu możemy ulokować rzadziej używane przedmioty. Smartfon może pozostać schowany w dowolnym miejscu - system multimedialny zapewnia łączność z telefonem za pomocą Bluetootha, lub przewodowo dzięki Apple CarPlay i Android Auto.
Pod maską japońskiego SUV-a znajdziemy tylko jeden silnik. To nowa konstrukcja 1.5 Turbo MIVEC, która oferuje 163 KM mocy. To w zupełności wystarczająca wartość do kompaktowego SUV-a. Silnik ten tworzy idealny kompromis pomiędzy dynamiką a zużyciem paliwa. Co więcej, można go skonfigurować na trzy sposoby.
Bazową propozycją jest kombinacja przedniego napędu z manualną skrzynią biegów. Drugą opcję stanowi takie samo przeniesienie napędu, ale już w zestawieniu z bezstopniową przekładnią CVT. Trzecia alternatywa to sprawdzony i bardzo przydatny w trudnych warunkach napęd na cztery koła. Zapewnia znacznie lepszą trakcję na śniegu czy błocie oraz zwiększa bezpieczeństwo jazdy na śliskich nawierzchniach, przykładowo podczas ulewnego deszczu.
Największą zaletą tego modelu jest w tej chwili atrakcyjna cena promocyjna. Mitsubishi Eclipse Cross dostępne jest z rabatem wynoszącym nawet 18 000 zł brutto, co sprawia, że jest jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji, jeśli oczywiście uwzględniamy stosunek ceny do bogatego wyposażenia. Na pokładzie znajduje się automatyczna jednostrefowa klimatyzacja, tempomat, system multimedialny obsługujący Bluetooth, kamera cofania, podgrzewane fotele z przodu oraz komplet systemów bezpieczeństwa. Model ten może więc być doskonałym kompanem podczas długich podróży, zwłaszcza dla tych, którzy chcą dostać jak najwięcej, wydając jak najmniej.