Atrakcyjny i rozsądnie wyceniony SUV. Mitsubishi Eclipse Cross to konkurencyjna propozycja

Wyróżnia go stylistyka i świetny napęd na cztery koła, a pod maską znajduje się nowoczesna turbodoładowana jednostka napędowa. Mitsubishi Eclipse Cross to bez wątpienia warta uwagi propozycja. Przyglądamy się ofercie tego modelu.
Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 fot. Piotr Mokwiński

Najmłodszy i najnowocześniejszy SUV w rodzinie

Mitsubishi Eclipse Cross to najmłodszy stażem samochód w ofercie marki. Model ten zadebiutował podczas targów w Genewie w 2017 roku, zaś do produkcji trafił niecały rok później. Wpisuje się pomiędzy dwóch starszych kuzynów - ASX-a i Outlandera. Na tle tych model wyróżnia się jednak sylwetką, która nie jest klasyczna i zachowawcza. W przypadku modelu Eclipse Cross marka postawiła na wyrazisty design, widoczny zwłaszcza w tylnej części nadwozia.

Wnętrze zaskakuje bardziej nowoczesną formą. Atrakcyjny kształt deski rozdzielczej nie koliduje z ergonomią. Mamy tutaj ciekawe multimedia z ekranem na szczycie konsoli centralnej. Obsługiwane są one za pomocą gładzika, który ulokowano na tunelu środkowym. Dzięki temu zarządzanie wieloma funkcjami jest dziecinnie proste i nie wymaga wertowania instrukcji obsługi.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 fot. Piotr Mokwiński

Praktyczność to podstawa

Eclipse Cross wykorzystuje sprawdzone przez markę rozwiązania, w tym płytę podłogową, którą dzieli z innymi SUV-ami spod znaku trzech diamentów. Konstrukcja jest bardzo dobrze przemyślana. Dzięki temu we wnętrzu mamy zapas przestrzeni dla czterech osób, zaś kufer o ustawnym kształcie bez problemu pomieści nawet większe walizki.

W kabinie umieszczono także sporo schowków. Te w drzwiach mieszczą butelki, a w podłokietniku i przed pasażerem z przodu możemy ulokować rzadziej używane przedmioty. Smartfon może pozostać schowany w dowolnym miejscu - system multimedialny zapewnia łączność z telefonem za pomocą Bluetootha, lub przewodowo dzięki Apple CarPlay i Android Auto.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 fot. Piotr Mokwiński

Wystarczająco mocny, dopasowany do potrzeb

Pod maską japońskiego SUV-a znajdziemy tylko jeden silnik. To nowa konstrukcja 1.5 Turbo MIVEC, która oferuje 163 KM mocy. To w zupełności wystarczająca wartość do kompaktowego SUV-a. Silnik ten tworzy idealny kompromis pomiędzy dynamiką a zużyciem paliwa. Co więcej, można go skonfigurować na trzy sposoby.

Bazową propozycją jest kombinacja przedniego napędu z manualną skrzynią biegów. Drugą opcję stanowi takie samo przeniesienie napędu, ale już w zestawieniu z bezstopniową przekładnią CVT. Trzecia alternatywa to sprawdzony i bardzo przydatny w trudnych warunkach napęd na cztery koła. Zapewnia znacznie lepszą trakcję na śniegu czy błocie oraz zwiększa bezpieczeństwo jazdy na śliskich nawierzchniach, przykładowo podczas ulewnego deszczu.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 fot. Piotr Mokwiński

Tanio i bogato

Największą zaletą tego modelu jest w tej chwili atrakcyjna cena promocyjna. Mitsubishi Eclipse Cross dostępne jest z rabatem wynoszącym nawet 18 000 zł brutto, co sprawia, że jest jedną z najbardziej atrakcyjnych propozycji, jeśli oczywiście uwzględniamy stosunek ceny do bogatego wyposażenia. Na pokładzie znajduje się automatyczna jednostrefowa klimatyzacja, tempomat, system multimedialny obsługujący Bluetooth, kamera cofania, podgrzewane fotele z przodu oraz komplet systemów bezpieczeństwa. Model ten może więc być doskonałym kompanem podczas długich podróży, zwłaszcza dla tych, którzy chcą dostać jak najwięcej, wydając jak najmniej.

Więcej o:
Copyright © Agora SA