SKODA postanowiła odświeżyć wizerunek swojego kluczowego modelu, stawiając na zdecydowanie bardziej charakterny wygląd. Dynamicznie narysowany przód OCTAVII w połączeniu z nietypowymi przetłoczeniami (zwróćcie uwagę na linię na linię maski z boku) oraz ciekawie zaprojektowanym tyłem sprawiają, że model ten zwraca na siebie uwagę.
Kontynuacją nowych pomysłów zaprezentowanych w nadwoziu jest wnętrze, które także zyskało całkowicie nowy charakter. Oczywiście na pierwszym miejscu jak zawsze stoi ergonomia i praktyczność, jednak tym razem ubrano to wszystko w świeżą i ciekawą formę.
Nowa SKODA dostała nietypową dwuramienną kierownicę. Zrezygnowano też z klasycznego panelu klimatyzacji, zastępując go cyfrowym sterowaniem z poziomu ekranu systemu multimedialnego. Ten jest już standardem w tym samochodzie - niezależnie od wersji wyposażeniowej.
Nowa SKODA OCTAVIA niezależnie od wersji nadwoziowej zawsze oferuje bardzo dużo przestrzeni. Bagażnik w wersji liftback ma 600 litrów pojemności, zaś wariant kombi oferuje aż 640 litrów. Tak wielki kufer nie wpływa jednak negatywnie na ilość miejsca na tylnej kanapie. Tutaj wygodnie podróżować będą nawet wysocy pasażerowie. Ogromna odległość dzieląca wygodną kanapę i poprzedzające ją fotele rozpieszcza w długiej podróży.
Poza tym nie zapomniano o schowkach i praktycznych rozwiązaniach. W OCTAVII znajdziemy szereg uniwersalnych skrytek, w których można ulokować wszystkie podręczne przedmioty. W różnych miejscach ukryto też gniazda USB-C, umożliwiające szybkie naładowanie różnych urządzeń. Na szczególną uwagę zasługuje opcjonalne gniazdo, które znajduje się w obudowie lusterka wstecznego na szybie. Dzięki niemu można bardzo komfortowo podłączyć kabel zasilający wideorejestrator, bez ciągnięcia go przez cały kokpit.
Paleta jednostek napędowych w OCTAVII jest cały czas rozszerzana, jednak już teraz dostaniemy warianty, które zadowolą wiele osób. Rdzeniem oferty jest jednostka 1.5 TSI, oferująca 150 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną. Silnik ten standardowo posiada funkcję odłączania dwóch cylindrów w określonych warunkach, co owocuje niskim zapotrzebowaniem na paliwo.
Gama diesli bazuje na sprawdzonej konstrukcji 2.0 TDI w najnowszym wydaniu. Bazowy wariant zapewnia 115 KM i ma 6-biegową manualną przekładnię, zaś mocniejsza wersja ma 150 KM. Tutaj standardem jest 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Te silniki to propozycja dla tych, którzy OCTAVIĘ wykorzystywać będą głównie w długich podróżach. W takich warunkach diesel pokazuje swoją najlepsze cechy.
Czwarta generacja SKODY OCTAVII zyskała wyposażenie, które do tej pory dostępne było wyłącznie w topowym Superbie. Znajdziemy w tym aucie między innymi bardzo skuteczne światła LED MATRIX, adaptacyjny tempomat dopasowujący prędkość do ograniczeń na danym odcinku drogi czy komplet systemów bezpieczeństwa.
Wśród nich warto wymienić układ Front Assist, który w awaryjnej sytuacji automatycznie hamuje i pozwala uniknąć kolizji, jeśli kierowca w porę nie zareaguje. W tym aucie zastosowano także system multimedialny ze stałą łącznością z internetem. Pozwala to m.in. wprowadzać aktualizacje bez konieczności wizyt w serwisie.
Tylko tyle trzeba zapłacić za nową SKODĘ OCTAVIĘ w preferencyjnym finansowaniu. Za takie pieniądze dostaniemy wersję liftback w odmianie Ambition, ze 150-konnym silnikiem benzynowym. To atrakcyjna i wyjątkowo kusząca oferta, trudna do pobicia przez innych producentów. Kombi jest tylko nieznacznie droższe - za identycznie skonfigurowany wariant zapłacimy zaledwie 988 zł, czyli raptem 40 zł więcej niż za liftbacka.