Japoński samochód do miasta za 40 tys. zł. Sprawdzamy co ma do zaoferowania

Samochody miejskie sukcesywnie rosną i drożeją. Za 50 tysięcy złotych wielu producentów oferuje wersje z podstawowymi silnikami i w ubogiej specyfikacji wyposażeniowej. W tej kwestii pozytywnie wyróżnia się Mitsubishi, które należy do najtańszych przedstawicieli gatunku. Czy warto zatem postawić na zmodernizowanego przedstawiciela segmentu B?
Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi

Nie taki mały

Auta segmentu B sukcesywnie rosną, przez co manewrowanie i parkowanie nimi w mieście jest coraz trudniejsze. Mitsubishi idzie pod prąd w tej kwestii, bowiem Space Star ma 384,5 centymetra długości. To przekłada się na przyjemną eksploatację w zatłoczonych aglomeracjach. Znalezienie miejsca parkingowego nie stanowi problemu. Ponadto, auto ma 166,5 cm szerokości i 150,5 cm wysokości.

Ciekawe też przedstawia się lista dodatków. Japoński samochód można wyposażyć w przyciemnione szyby boczne, a także 15-calowe felgi aluminiowe. Nowością są Bi-LED-owe reflektory sprawdzające się na kiepsko oświetlonych drogach. Wyraziste lakiery nadwozia przypadną do gustu młodej grupie klientów.

Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi

Rozstaw osi gwarantem przestrzeni

Samochody miejskie rzadko kiedy oferują kabinę zdolną w całkiem komfortowych warunkach przewieźć cztery dorosłe osoby. Dzięki rozstawowi osi na poziomie 245 cm, Mitsubishi sprosta temu zadaniu. Wybierając się na weekendową wycieczkę za miasto, przyda się 235-litrowy bagażnik. Taka pojemność wystarczy na dwie walizki. O wygodę na pokładzie zadba też automatyczna klimatyzacja, kamera cofania wraz z przednimi i tylnymi czujnikami oraz niezłej klasy zestaw audio.

Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi

Stara szkoła

W autach miejskich niezwykle istotny jest czynnik ekonomiczny. Niskie koszty eksploatacji wynikają ze sprawdzonych przez lata technologii i braku wymyślnych rozwiązań. Japońscy konstruktorzy podeszli do tematu z rozwagą. Postawili na wolnossące silniki trzycylindrowe spełniające normy emisji spalin Euro 6d-TEMP i pozbawione skomplikowanego osprzętu.

Bazowa jednostka ma litr pojemności i rozwija 71 KM. Współpracuje z manualną, 5-biegową przekładnią ręczną i cechuje się dość niskim zapotrzebowaniem na paliwo w średnim rozrachunku - 5,1-,5,2 litra. Lepiej w kwestii dynamiki przedstawia się silnik 1.2 o mocy 80 KM. W tym przypadku możemy zdecydować się na bezstopniową skrzynię automatyczną. W zależności od wariantu, do setki rozpędza się w 12,6-13,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 173-180 km/h. Co ważne, zużycie paliwa w cyklu mieszanym to przyzwoite 4,8-5,1 litra na 100 kilometrów.

Space Star jest całkiem żwawy nie tylko w mieście, lecz również poza nim. W trasie docenimy przyzwoite wyciszenie kabiny i sprężystą charakterystykę zawieszenia. Nierówne drogi mu niestraszne. W aglomeracyjnym świecie życie ułatwia 15-centymetrowy prześwit i promień zawracania wynoszący zaledwie 4,6 metra. Autem łatwo parkować i lawirować między innymi samochodami. W dynamicznych manewrach pomoże dość precyzyjny układ kierowniczy oraz hamulce wykorzystujące przy przedniej osi tarcze wentylowane.

Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi Space Star 2020 Mitsubishi

Lekki i korzystnie wyceniony

Space Star waży niespełna 900 kilogramów. Konkurencyjne konstrukcje są cięższe o 100-200 kg. Przynależność do wagi piórkowej korzystnie wpływa na zużycie paliwa i lekkość prowadzenia. Mitsubishi przekonuje też nowoczesnymi dodatkami z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a także atrakcyjną relacją ceny do jakości. Z okazji wakacyjnej promocji  maksymalny rabat na auta dostępne od ręki sięga 3000 zł. 

Więcej o: