Na wstępie warto odrzucić wszelkie stereotypy o instalacji gazowej. Specyficzny zapach płynący z rury wydechowej, gorsza kultura pracy czy ograniczona dynamika, to przeszłość. Najnowsze konstrukcje w swoim zachowaniu i sposobie działania niemal niczym nie różnią się od konwencjonalnego zasilania benzyną. Jeżdżąc takim samochodem nie poczujemy żadnej różnicy i nie będziemy w stanie "w ciemno" ocenić tego, na jakim paliwie aktualnie jedziemy. Pomoże nam w tym jedynie wskaźnik, który połączony jest z przełącznikiem pozwalającym na zmianę wykorzystywanego paliwa.
Rachunek korzyści w przypadku instalacji LPG nie ogranicza się wyłącznie do niższej ceny paliwa. Gaz jest także znacznie bardziej przyjazny dla środowiska. Według najróżniejszych wyliczeń, emisja dwutlenku węgla podczas jazdy "na gazie" jest niższa o około 10%. Jeśli więc cenimy sobie ekologiczne rozwiązania, z pewnością może to być jeden z argumentów popierających zakup takiego pojazdu.
Nie można też zapominać o finansowej stronie tego rozwiązania. W przypadku LPG kluczem do sukcesu jest stosunek ceny instalacji gazowej do ceny pojazdu i liczby pokonywanych rocznie kilometrów. Dacia w tej kwestii zdecydowanie wygrywa, bowiem dopłata do "gazu" wynosi zaledwie 1000 zł. Takie zasilanie dostępne jest w dynamicznym i nowoczesnym silniku 1.0 TCe 100 KM , stanowiącym idealny kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa. Te 1000 zł dołożonych do ceny pojazdu zwraca się więc nawet przy bardzo niskich rocznych przebiegach.
Przede wszystkim fabryczna instalacja gazowa zakładana jest przez znających samochód mechaników. Pozwala to na przeprowadzenie całego procesu zgodnie z najwyższymi standardami i z zachowaniem należytej staranności. Wlew gazu ukryty jest w każdym aucie Dacii pod klapką wlewu paliwa, co jest po prostu estetyczne. Klienci zyskują też pełną gwarancję oraz opiekę serwisową, włącznie z przeglądami instalacji LPG.
Jeśli przy zakupie auta liczy się dla Was każdy grosz i oczekujecie najlepszego stosunku ceny do oferowanych możliwości, to Dacia Logan i Sandero będą zdecydowanie najlepszymi opcjami. W tych samochodach dominuje przestrzeń i użyteczność. W przypadku Logana mamy do wyboru dwa warianty - klasycznego sedana, oraz praktyczne kombi o oznaczeniu MCV. Ta druga opcja zdaje się być szczególnie ciekawa, bowiem pojemny i ustawny bagażnik pozwala tutaj na przewożenie naprawdę dużych przedmiotów.
Dacia Sandero jest z kolei świetną miejską propozycją. Dzięki bardzo kompaktowym wymiarom doskonale odnajduje się w miejskiej dżungli i pozwala na łatwe manewrowanie oraz szybsze znalezienie wolnego miejsca parkingowego. Jednocześnie wciąż ma szereg zalet Logana - takich jak wyposażenie czy 100-konny silnik 1.0 TCe.
Warto też wziąć pod uwagę model Sandero Stepway, czyli miejskie auto w terenowej odsłonie. Zwiększony prześwit, osłony nadkoli, stylizowane obręcze kół i relingi dachowe, czynią z tego mieszczucha auto szalenie uniwersalne, którym możemy zjechać z utwardzonych szlaków. Model ten mimo wszechstronnego charakteru nie zrujnuje domowego budżetu - można go kupić już od 48 300 zł.
Doskonale czuje się na asfalcie, ale radzi sobie także poza utwardzonymi szlakami. Dacia Duster bardzo szybko stała się przebojem, zwłaszcza w aktualnym wydaniu. Druga generacja tego samochodu została pozbawiona wielu bolączek poprzednika. Jednocześnie dodano atrakcyjne wyposażenie, takie jak automatyczna klimatyzacja czy zestaw kamer 360 stopni. Dzięki temu Duster stał się bardzo konkurencyjnym autem. Atrakcyjna linia wyróżnia go z tłumu, a niska cena przyciąga klientów. Nie zabrakło także przestronnego wnętrza i ogromnego bagażnika.
Wersja z instalacją gazową wykorzystuje silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM. Choć wydawać by się mogło, że nie jest to zbyt wysoka moc do sporego SUV-a, to jednak doładowany silnik doskonale radzi sobie z Dusterem. Dynamika jest zadowalająca, a zużycie paliwa oraz gazu niskie. Najważniejsze jest też to, że dzięki obecności dwóch systemów zasilania zyskujemy ogromny zasięg.