Wakacje w klasie premium. Lexus przygotował specjalne oferty na lato

Wakacje za pasem. To dobry moment, by przewietrzyć garaż i postawić w nim bezpieczne i komfortowe auto. Jakie są obecne trendy rynkowe? Zdecydowanie SUV-y. W tej grupie pojazdów znajdziemy zarówno kompaktowe konstrukcje, jak i znacznie większe, wygodą dorównujące luksusowym limuzynom. Sprawdzamy, do jakiego samochodu zmieścimy się wraz z rodziną, sporym ekwipunkiem, a w razie potrzeby bez obaw zjedziemy z utwardzonych szlaków.
Lexus UX Lexus UX

Lexus UX - nowy crossover w gamie modeli japońskiego koncernu

Lexus dołączył do segmentu kompaktowych SUV-ów z przytupem. Auto wygląda lekko i wprowadza sporo świeżości do tej stosunkowo młodej kategorii. Na uwagę zasługuje też nisko umieszczony środek ciężkości - 60 cm od ziemi. To najlepszy wynik pośród konkurencji z metką premium. Auto może też pochwalić się całkiem sporymi rozmiarami - 449,5 cm długości, 184,5 cm szerokości i 154 cm wysokości.

Lexus UX Lexus UX

Sprawdzi się w wakacyjnej trasie

Dzięki sporym gabarytom i przestronnemu wnętrzu mieszczącemu w komfortowych warunkach komplet pasażerów, UX sprawdzi się nie tylko w zatłoczonym mieście, lecz również na drogach szybkiego ruchu. Konstruktorzy sporo uwagi poświęcili dopracowaniu układu jezdnego, co korzystnie wpływa na dynamiczną jazdę zarówno na prostych odcinkach, jak i w ciasnych łukach. Na kiepsko oświetlonych drogach warto korzystać z adaptacyjnych reflektorów LED-owych. Zawieszenie jest sprężyste i skutecznie neutralizuje odczuwanie nierówności w asfalcie. W żwawym pokonywaniu kolejnych kilometrów pomaga również napęd hybrydowy nowej generacji bazujący na 2-litrowej, wolnossącej jednostce benzynowej. W odmianie E-FOUR wspierają ją dwa silniki elektryczne. Pierwszy został umieszczony przy przedniej osi i generuje 109 KM i 202 Nm. Drugi napędza tylne koła. Komputer płynnie steruje momentem obrotowym w takim sposób, by optymalizować trakcję i minimalizować uślizgi. Tym samym, kompaktowy Lexus okazuje się też wydajny na bezdrożach. Szutrowe drogi prowadzące nad jezioro czy dojazd na działkę gruntową drogą będą dla niego bułką z masłem.

Warto też zwrócić uwagę na zużycie paliwa. Wykorzystywanie rekuperacji i rozsądne obchodzenie się z pedałem gazu skutkuje średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,8-6,1 litra. Wykorzystując pełną moc układu, sprint do setki trwa 8,7 sekundy. 0,2 s mniej trwa to w wersji przednionapędowej.

Lexus UX Lexus UX

Nie ograniczaj przestrzeni w kabinie

Konieczność zabrania bagażu na weekend lub dłuższy wyjazd wcale nie musi oznaczać ograniczania przestrzeni wewnątrz auta. Lexus przygotował interesującą ofertę na akcesoria. Bagażnik dachowy, platformę na rowery mocowaną na haku lub klasyczne poprzeczki przytwierdzone do relingów można kupić w autoryzowanym salonie ze zniżką sięgającą nawet 21%. Nowe samochody dostępne od ręki dostaniemy z maksymalnym upustem sięgającym 36 100 złotych.

Lexus NX Lexus NX

Lexus NX - Segment wyżej

Auto zaprojektowano w nowoczesnym stylu z dbałością o najmniejsze szczegóły. Stylizacja jest spójna z językiem projektowym japońskiego koncernu i na tle rywali przedstawia się wyjątkowo świeżo. Auto ma 464 cm długości, 213 cm szerokości (z bocznymi lusterkami) i 164,5 cm wysokości. Solidnie przedstawia się też prześwit, który wynosi 185-190 mm - w zależności od wersji. To oznacza, że wraz z napędem na cztery koła możemy swobodnie forsować lekkie przeszkody terenowe, a także wysokie, miejskie krawężniki.

W stosunku do UX-a, kabina większego brata oferuje wyraźnie więcej przestrzeni. Jest zmontowana z równie dobrych materiałów wykończeniowych. W kwestii dodatków, kabina średniej wielkości Lexusa może zachwycać. Skórzana tapicerka, czytelny wyświetlacz, panoramiczne okno dachowe, inteligentny kluczyk czy system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym, to tylko część długiej listy udogodnień.

Lexus NX Lexus NX

Mocna i wydajna hybryda

Miłośnicy napędów hybrydowych nie będą rozczarowani, bowiem elektryczno-spalinowy tandem o mocy systemowej 197 KM zapewnia dynamiczną jazdę w rozmaitych warunkach. Świetnie sprawdza się w mieście, gdzie podczas hamowania odzyskuje energię i cechuje się wyjątkowo niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W dużym, reprezentacyjnym SUV-ie, 6,9 litra w cyklu mieszanym należy zakwalifikować do kategorii wyników nie do pobicia.

Przy prędkościach autostradowych samochód wyróżnia się doskonałą pewnością prowadzenia i małą podatnością na boczne podmuchy wiatru. W odmianie z napędem na obie osie, spisze się nawet jako holownik sporego jachtu lub przyczepy z końmi. Układ pracujący w cyklu Atkinsona przekonuje też dynamiką. Średniej wielkości SUV przyspiesza do setki w 9,2 sekundy. Jeśli zdecydujemy się na doładowany wariant benzynowy o mocy 238 koni mechanicznych, sprint do 100 km/h potrwa 7,1 sekundy (4x4).

Lexus NX Lexus NX

Rabat o wartości auta segmentu B

NX sprawdzi się jako wszechstronny SUV dla 4 lub 5-osobowej rodziny. Większy prześwit i mocniejsze silniki pozwolą na komfortowe pokonywanie dłuższych tras. Paleta podróżnych akcesoriów na rowery lub dodatkowy bagaż jest taka sama i również objęta nawet 21-procentowym rabatem. Wybrane wersje Lexusa NX są objęte pokaźnymi upustami. Największy z nich sięga 61 250 zł. Decydując się na program leasingowy SMARTPLAN, otrzymamy 3-miesięczny urlop od rat i spokojną głowę do początku kolejnego roku szkolnego.

Copyright © Agora SA