Crossover czy hatchback - jakie auto wybrać? Sprawdzamy ofertę Renault

Mimo mody na crossovery, wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się auta kompaktowe. Niżej zawieszone, praktyczne i pewnie prowadzące się w zakrętach. SUV-om nie dorównają w kwestii uniwersalności, ale nie dla wszystkich jest to istotne. Jak zatem wypada Renault Megane na tle Kadjara?
Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Renault Kadjar - Nie tylko na asfalt

Kadjar jest jednym z ciekawszych SUV-ów Renault ostatnich lat. O ile poprzednik (Koleos I. generacji), nie zyskał uznania na Starym Kontynencie, o tyle najnowsze wcielenie kompaktowego auta nie daje powodów do narzekań. Przede wszystkim z uwagi na projekt karoserii z licznymi przetłoczeniami, 19-calowymi felgami ze stopów lekkich (opcja), a także LED-owymi reflektorami. Francuski samochód może też pochwalić się sporymi gabarytami - 449 centymetrów długości, 183,5 szerokości i 161,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264,5 cm.

Ponadto, Kadjar może pochwalić się niezłymi parametrami terenowymi. 19-centymetrowy prześwit w połączeniu z osłonami podwozia, progów i zderzaków pozwala beztrosko pokonywać miejskie krawężniki i dzielnie stawiać czoła przeszkodom w lekkim terenie. Jak na kompaktowego SUV-a, korzystnie przedstawia się kąt natarcia (18 stopni) i zejścia (25 stopni). Biorąc pod uwagę wymiary auta, średnicę zawracania na poziomie 10,25 m klasyfikujemy jako dobry rezultat.

Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Łączymy smartfon z pokładowymi multimediami

Francuzi postawili na nowoczesne gadżety. Przed oczami kierowcy wpisano zestaw elektronicznych wskaźników. Są czytelne i mają atrakcyjną szatę graficzną. W centralnej części kokpitu znajdziemy 7-calowy ekran dotykowy współpracujący z telefonami opartymi na systemie Apple CarPlay i Android Auto. Auto można też wyposażyć w kamerę cofania, dwustrefową klimatyzację automatyczną, panoramiczne okno dachowe, a także podgrzewanie przednich foteli.

Nieźle też przedstawiają się możliwości przewozowe francuskiego SUV-a. W standardowej, 5-osobowej konfiguracji, do bagażnika zmieścimy 472 litry pakunków. Po złożeniu asymetrycznego oparcia drugiego rzędu zyskujemy dostęp do 1478 l przestrzeni bagażowej. Jeśli zdecydujemy się na odmianę 4x4, przedział bagażowy Kadjara nieco maleje do 408/1414 l.

Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Turbo i 4x4 w opcji

Renault sukcesywnie odświeża gamę jednostek napędowych i właśnie te najnowsze trafiły do katalogu kompaktowego SUV-a. Pośród benzynowych znajdziemy 1.3 TCe o mocach 140 i 160 koni mechanicznych. Oba silniki mogą współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią EDC (TCe 140 posiada również opcję skrzyni manualnej). Mocniejszy generuje 260 Nm przy 1750 obr./min, co gwarantuje niezłe osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Zwolennicy silników wysokoprężnych też mają w czym wybierać. 1.5 dCi osiąga moc maksymalną 115 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W średnim rozrachunku zużywa 5-5,2 litra oleju napędowego na 100 km i rozpędza się do 189 km/h. Lepiej przedstawiają się parametry 1.7 dCi. W tym przypadku mamy do dyspozycji moc 150 KM i moment obrotowy 340 Nm. Najmocniejszy diesel jako jedyny w gamie łączy się z napędem na obie osie, zatem sprawdzi się w lekkim terenie. Sprint do setki trwa 10,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 197 km/h.

Kadjar to dojrzały SUV z ugruntowaną pozycją na rynku. Oferuje wysoki komfort jazdy na wyboistych drogach, a w wersji 4x4 okazuje się efektywny na gruntownych odcinkach. W ramach obecnej kampanii promocyjnej, dostępny jest w interesującej ofercie.Rabatami objęto specyfikacje z roczników 2019 i 2020, a maksymalny upust sięga 14 tysięcy złotych.

Renault Megane Renault Megane Renault

Renault Megane - 25 lat tradycji

Pierwsza generacja Megane została przedstawiona w 1995 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Francuski kompakt produkowano w ośmiu krajach, a obłe kształty nadwozia wprowadziły sporo świeżości do konserwatywnego segmentu. Dziś mamy na rynku czwarte wcielenie dostępne jako hatchback, sedan i kombi. A agresywnie wystylizowanej specyfikacji GT Line wyróżnia się 17-calowymi obręczami ze stopów lekkich (18 cali w opcji), kontrastującymi elementami karoserii w kolorze ciemnoszarym, a także wydatnym dyfuzorem z owalną końcówką układu wydechowego.

Renault Megane Renault Megane Renault

Przestrzeń w kombi

Już w hatchbacku i w sedanie znajdziemy sporo miejsca, ale to kombi wybija się na pierwszy plan. Odmiana Grandtour może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 580 litrów. System Easy Break ułatwia powiększenie przestrzeni bagażowej poprzez odblokowanie zamków asymetrycznego oparcia. W ten sposób w kilka sekund uzyskujemy dostęp do 1695 l. W pakowaniu bagaży pomaga dość nisko umieszczony próg załadunkowy, a jeśli złożymy oparcie pasażera pierwszego rzędu, możemy przewieźć przedmioty o długości 2,7 metra.

Długa jest też lista wyposażenia Megane. Niezależnie od wariantu nadwoziowego, możemy liczyć na autonomiczne wsparcie parkowania równoległego i prostopadłego, kontrolę martwego pola, a także aktywny tempomat działający w zakresie od 50 do 150 km/h. Multimedia są tożsame z tymi stosowanymi w kompaktowym SUV-ie, choć centralny wyświetlacz w topowej wersji ma 8,7 cala. Podobny jest też projekt deski rozdzielczej, ale znacznie lepsze wyprofilowanie foteli, zwłaszcza w odmianie GT Line. Tapicerka może być wykonana z połączenia skóry ekologicznej, materiału i alcantary.

Renault Megane Renault Megane Renault

115, 150, a może 300 KM

Megane oferuje szerokie spektrum jednostek napędowych. Podstawę oferty stanowi silnik 1.3 TCe o mocy od 115 do 160 KM. Najmocniejszy w standardzie dysponuje automatyczną przekładnią dwusprzęgłową EDC. 1,5-litrowy diesel ma 115 KM, a topowy wariant 1.7 dCi rozwija moc 150 KM i dysponuje 340 Nm momentu obrotowego. Do setki rozpędza się w 9,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. To jednak nie koniec. Na szczycie gamy znajduje się wersja R.S. Tutaj mamy do wyboru dwie wersje mocy. Słabszą - 280 konną i bezkompromisową oddającą do dyspozycji kierowcy aż 300 koni mechanicznych. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 270 km/h. Emocje gwarantowane.

Renault Megane Renault Megane Renault

Promocja ograniczona

Megane w udany sposób broni się przed upływem czasu. Przegrywa z Kadjarem tym, że nie sprawdzi się tak dobrze w lekkim terenie, ale zdecydowanie lepiej prowadzi się na asfalcie. Ponadto, w ramach bieżącej kampanii wyprzedażowej rocznika 2019, kompaktowe auto można kupić z rabatem sięgającym 16 500 złotych. Warto też rozważyć elastyczną ofertę leasingową.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.