SKODA FABIA czy SCALA? Który miejski model wybrać na wyprzedaży?

FABIA od lat zajmuje topowe miejsca w polskich rankingach sprzedaży. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku do klientów trafiło ponad 3900 egzemplarzy. SCALA jest nowością, ale równie szybko zyskuje na popularności. W ramach obecnej akcji przypominającej o jubileuszu koncernu, oba auta można kupić z solidnymi rabatami. Czy warto zainteresować się tą ofertą?
Skoda Fabia Skoda Fabia Skoda

SKODA FABIA - hatchback, a może kombi?

FABIA jest jednym z ostatnich przedstawicieli segmentu B oferującym klasyczne nadwozie tylko hatchback, jak i kombi. To akurat stanowi o funkcjonalności małego bestsellera. Wersja 5-drzwiowa ma 400 centymetrów długości, 173 szerokości i 147 wysokości. Rodzinny wariant jest dłuższy niemal o 26 i wyższy o 2 cm. Rozstaw osi pozostał ten sam - 247 cm.

Co ważne, niedawno przeprowadzony lifting tchnął w FABIĘ wiele nowych technologii. Po raz pierwszy w historii auto dostępne jest z przednimi i tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. To dzięki nim już na pierwszy rzut oka wiadomo, że mamy do czynienia z najnowszą odsłoną modelu. Lekko przeprojektowano także grill i zderzaki. Do tego dodano nowe lakiery i felgi, w ofercie pojawiły się nawet 18-calowe obręcze. W specyfikacji Monte Carlo możemy też liczyć na kontrastujące akcenty utrzymane w czarnej barwie.

Skoda Fabia Skoda Fabia Skoda

Nie wyciągaj kluczyka z kieszeni

Na liście opcji znajdziemy system Easy Start. To bezkluczykowy dostęp zawiadujący centralnym zamkiem i uruchamianiem silnika poprzez wciśnięcie guzika. Nie musimy tym samym szukać kluczyka w kieszeni lub w torebce. Do nowej FABII możemy również zamówić systemy do tej pory dostępne w wyższych segmentach. Na liście dostępnych opcji znajdziemy między innymi BLIND SPOT DETECTION (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i REAR TRAFFIC ALERT (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego). Ekran układu infotainment SWING został powiększony do 6,5 cala.

Nie możemy też nie wspomnieć o możliwościach przewozowych. Hatchback zmieści w bagażniku od 330 do 1150 litrów. Znacznie więcej oferuje kombi - od 530 do 1395 litrów. Ponadto, otwór kufra w rodzinnej odmianie ma 96 cm, co pozwoli na ładunek sporych gabarytowo przedmiotów.

Skoda Fabia Skoda Fabia Skoda

Wolnossący lub doładowany

Jako jedna z ostatnich w segmencie, FABIA wciąż oferuje wolnossący silnik benzynowy. To 1.0 MPI o mocy 60 KM. Żądni mocniejszych wrażeń mogą postawić na 1.0 TSI (90 lub 110 KM). Wszystkie jednostki występują z manualną skrzynią, a topowy wariant przyspiesza do setki w 9,7 sekundy. Zużycie paliwa najmocniejszej odmiany wynosi w cyklu średnim 5,6-6,2 litra na 100 kilometrów. Ponadto, w ramach aktualnej akcji promocyjnej o ograniczonym zakresie, auta z rocznika 2019 można kupić z rabatem sięgającym 5500 złotych. Dodatkową korzyść stanowi promocyjne finansowanie oraz przecenione pakiety wyposażeniowe.

Skoda Scala Skoda Scala Skoda

SKODA SCALA - nowa jakość pośród kompaktów

SKODA z każdym rokiem notuje wzrosty sprzedaży. SCALA z pewnością pomoże wyśrubować dotychczasowe rekordy. Kompaktowy model wprowadził sporo świeżości do dość konserwatywnego segmentu.

Kompaktowy model ma 436 cm długości, 179,5 szerokości i 147 wysokości. Do tego długi rozstaw osi wynoszący 265 centymetrów sprawia, że w kabinie mamy pod dostatkiem przestrzeni w dwóch rzędach. Spory jest też bagażnik - od 467 do 1410 litrów. To wynik, jakim mogą poszczycić się auta z segmentu C, ale z nadwoziem typu kombi.

Skoda Scala Skoda Scala Skoda

Nowoczesne systemy

Na pokładzie znajdziemy nowe technologie z zakresu łączności i bezpieczeństwa. To przede wszystkim systemy wspomagające parkowanie, zmianę pasa ruchu i monitorujące odległość od poprzedzającego pojazdu, takie jak: Park Assist, Front Assist, Lane Assist i Crew Protect Assist. Deskę rozdzielczą wypełnia 9,2-calowy, dotykowy ekran, a przed oczami kierowcy wpisano zestaw wirtualnych wskaźników. Na centralny monitor można bezprzewodowo przenieść ulubione aplikacje wprost ze smartfona. Łączy się też z internetem, zewnętrznymi nośnikami pamięci, kamerą cofania, nawigacją i wydajnym audio opartym na 9 głośnikach i subwooferze.

Skoda Scala Skoda Scala Skoda

Diesel, a może benzyna?

SCALA występuje z trzema jednostkami napędowymi.Podstawowa to 1.0 TSI o mocy 115 koni mechanicznych łączona z manualną, 6-stopniową przekładnią lub DSG. Wyżej w hierarchii znajduje się 1.5 TSI generująca 150 KM i 250 Nm dostępnych w przedziale 1500-3500 obr./min. Auto jest dynamiczne, przyspiesza w 8,2 sekundy do setki i osiąga 220 km/h prędkości maksymalnej (skrzynia ręczna).

Miłośnicy diesla mogą postawić na 4-cylindrowy wariant 1.6 TDI o mocy 115 KM. Można go połączyć z manualem lub automatem DSG o 7 stopniach. W tym przypadku zużycie paliwa według normy WLTP wynosi 4,9-5,3 litra w cyklu mieszanym. Niezła jest też dynamika - przyspiesza w niewiele ponad 10 sekund do 100 km/h.

Skoda Scala Skoda Scala Skoda

Wysokie rabaty

SCALA jest samochodem większym i wyposażonym w nowsze udogodnienia. Znajduje się też w wyższym segmencie, co przekłada się na cenę. Kompaktowa SKODA lepiej sprawdzi się przy prędkościach autostradowych z uwagi na większą masę własną i niższą podatność na boczne podmuchy wiatru. Ponadto, w ramach bieżącej kampanii wyprzedażowej, popularny model z rocznika 2019 dostępny jest z upustem sięgającym 8500 zł. Dodatkowe korzyści uzyskamy po wybraniu przecenionych pakietów wyposażeniowych. Niektóre z nich zostały wycenione na symboliczną złotówkę.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.