Mercedes GLC czy GLE? Porównujemy niemieckie SUV-y klasy premium

SUV-y to już nie tylko moda, ale i wygoda na co dzień. Są wszechstronne i sprawdzą się nie tylko na utwardzonych drogach. Spory prześwit i wydajny napęd na cztery koła sprawia, że jazda nimi po bezdrożach daje sporo przyjemności. Zwłaszcza, jeśli skrót polną drogą pozwoli ominąć korek i zaoszczędzić kilkanaście minut. Jeśli akurat mamy we władaniu auto z metką premium, komfort będzie na wysokim poziomie.
Mercedes GLC Mercedes GLC Mercedes

Mercedes GLC - gruntowny lifting

W 2015 roku GLC zastąpił popularnego GLK. Auto szybko zdobyło uznanie dziennikarzy i klientów, co przełożyło się na spore zainteresowanie na Starym Kontynencie. Kilka miesięcy temu w salonach pojawiła się zmodernizowana wersja przedstawiciela średniej klasy. Auto upodobniło się do nowszych modeli i zyskało wiele nowoczesnych technologii. Nie zmieniły się natomiast proporcje nadwozia. Najpopularniejszy w Polsce Mercedes ma 465,5 cm długości, 189 szerokości i 164 wysokości. W standardzie dostajemy LED-owe reflektory, a na liście opcji znajdziemy ich bardziej zaawansowany odpowiednik MULTIBEAM LED. W tym przypadku snop światła dynamicznie dopasowuje się do sytuacji na drodze w taki sposób, by nie oślepiać innych kierowców.

Mercedes GLC Mercedes GLC Mercedes

Spore zmiany w kabinie

Konstruktorzy przyłożyli się do jakości przedziału pasażerskiego. Przy okazji liftingu zmieniono kierownicę oraz panel dotykowy na konsoli centralnej. Najnowsze technologie pozwalają natomiast tworzyć odpowiednią atmosferę. Pakiet Energizing wpływa na wewnętrzne oświetlenie, ścieżkę dźwiękową, klimatyzację, a także obejmuje fotele wyposażone w masaż, podgrzewanie i wentylację. Właściwe dobranie intensywności pracy poszczególnych mechanizmów istotnie przyczynia się do wyższego komfortu pasażerów.

Kolejną nowość stanowi MBUX - system multimedialny oparty na rozszerzonej rzeczywistości wpisanej między innymi w nawigację wyświetlającą na ekranie zdjęcia pomagające odnaleźć się na drodze. Układ pozwala również komunikować się kierowcy za sprawą dotyku ekranu, kierownicy i paneli Touch Control, a także gestami i głosowo po wprowadzeniu formuły "Hej Mercedes". Kierowca ma też do dyspozycji wirtualny zestaw wskaźników, aktywny tempomat i układ kamer 360 stopni. 

Mercedes GLC Mercedes GLC Mercedes

Tylko automatyczna skrzynia biegów

Wszystkie silniki w GLC mają w standardzie automatyczną skrzynię biegów. Benzynowa gama już w standardzie dysponuje systemem Mild Hybrid ograniczającym emisję CO2 i zużycie paliwa. Jednostki osiągają moc maksymalną 197 KM i 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 258 KM i 370 Nm. Są też wspomagane elektrycznym rozrusznikiem generującym dodatkowe pokłady momentu obrotowego - EQ Boost.

Diesel występuje w czterech wersjach mocy. Wszystkie z napędem na cztery koła. 2-litrowe dysponują mocą od 163 do 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 360, 400 i 500 Nm. Najmocniejszy ma trzy litry pojemności i oznaczenie 400 d. W tym przypadku seryjny jest napęd na obie osie, a moc wynosi 330 KM. Sprint do setki trwa zaledwie 5,1 sekundy.

Szczyt gamy został zarezerwowany dla AMG GLC 63 4MATIC+. Pod jego maską pracuje podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 litrów. Rozwija 476 KM i 650 Nm, natomiast we wzmocnionej wersji AMG GLC 63 4MATIC+ aż 510 KM i 700 Nm. Zużycie paliwa w cyklu średnim wynosi zaledwie 12,9 l/100 km. 

Mercedes GLC Mercedes GLC Mercedes

Nowoczesny i wygodny

GLC wpisuje się w aktualne trendy rynkowe. Jako klasyczny SUV sprawdzi się w rozmaitych warunkach. Jeśli wybierzemy odmianę Coupe, stracimy nieco miejsca nad głowami z tyłu z uwagi na niżej poprowadzoną linię dachu, ale zyskamy bardziej sportowy charakter. Ponadto, auto całkiem rozsądnie wyceniono. W programie leasingowym przewidzianym na 24 miesiące, niemieckiego SUV-a można użytkować od 1750 złotych netto miesięcznie. Wpłata własna wynosi 0 procent, a pakiet gwarancyjny otrzymujemy gratis.

Mercedes GLE Mercedes GLE Mercedes

Mercedes GLE - klasa biznes

GLE wprowadza nas na jeszcze wyższy poziom luksusu. To też jeden z pierwszych przedstawicieli tego gatunku. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1997 roku. Obecne wcielenie ma 493 centymetry długości, 202 szerokości i 179 wysokości. Imponuje również rozstawem osi sięgającym blisko 300 cm. Auto można doposażyć w pneumatyczne zawieszenie i 22-calowe obręcze ze stopów lekkich, co poprawia nie tylko wygląd, lecz również właściwości jezdne.

Mercedes GLE Mercedes GLE Mercedes

Strefa ciszy

Inżynierowie popracowali nad aerodynamiką. Obniżyli współczynnik oporu powietrza do 0,29, co przełożyło się na niski poziom hałasu. Odseparowanie kabiny od dźwięków świata zewnętrznego to bardzo wysoki poziom. Przy prędkościach autostradowych można rozmawiać szeptem. Ponadto, mamy do dyspozycji mnóstwo miejsca w dwóch rzędach i garść nowinek technicznych. Centralną część kokpitu zdobią dwa 12,3-calowe ekrany multimedialne. Cechują się wysoką rozdzielczością i klarownością przekazywania informacji. Multimediami możemy zawiadywać również głosowo.

Ponadto, po raz pierwszy w historii GLE oferuje trzeci rząd siedzeń, choć przewidziany dla niezbyt wysokich pasażerów. Fotele możemy pokryć naturalną skórą i doposażyć w elektrycznie sterowanie, ogrzewanie (wraz z podłokietnikami), wentylację i masaż. Bagażnik mieści od 630 do 2055 litrów.

Mercedes GLE Mercedes GLE Mercedes

Potężne źródło mocy

Mercedes od dawna rozpieszcza rozpiętością gamy silnikowej.Podstawowy diesel ma 2 litry pojemności i rozwija moc maksymalną 245 KM. 3-litrowe V6 generuje 272 lub 330 koni mechanicznych. Najmocniejszy wariant wysokoprężny przyspiesza do setki w 5,7 sekundy.

Oferta jednostek benzynowych składa się z 6 i 8-cylindrowych źródeł mocy. Podstawowy, 3-litrowy silnik oddaje do dyspozycji 367 KM. Nieco wyżej w hierarchii uplasował się wariant o pojemności 4 litrów. Doładowany motor ma 489 KM i przyspiesza do setki w 4,9 sekundy. Jeszcze mocniejsze wrażenia gwarantują odmiany AMG. Flagowy model o oznaczeniu AMG 63 S 4MATIC+ rozwija 612 KM, co przekłada się na świetne osiągi. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 3,8 sekundy.

Mercedes GLE Mercedes GLE Mercedes

Oferta dla wymagających

GLE już w podstawowych wersjach spełni oczekiwania wymagających klientów. Oferuje spory zapas mocy, napęd na cztery koła i sprawnie żonglującą przełożeniami automatyczną skrzynię biegów. Specyfikacje AMG zadowolą fanów basowego brzmienia układu wydechowego i osiągów zarezerwowanych dla sportowych samochodów torowych. To wszystko w atrakcyjnym opakowaniu i programem leasingowym pozwalającym użytkować Mercedesa za 2710 zł netto miesięcznie. Elastyczna umowa trwa 2 lata, zakłada wpłatę wstępną w wysokości 5 procent i roczny przebieg na poziomie 15 tysięcy kilometrów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.