Uniwersalny SUV klasy premium - prześwietlamy Lexusa UX

Lexus UX przebojem wdarł się na europejską scenę. Wpisuje się w segment kompaktowych crossoverów klasy premium. Wygląda nowocześnie, ma szereg rozwiązań poprawiających komfort i bezpieczeństwo, a także kusi sporymi rabatami w ramach obecnej kampanii promocyjnej. Jakimi argumentami przyciągnie nas do salonów sprzedaży?
Lexus UX Lexus UX Lexus

Kompaktowe rozmiary

Miejski SUV wcale nie musi być nudny. Lexus UX wprowadza mnóstwo świeżości do segmentu premium. Dwubryłowe nadwozie wzbogacono licznymi, dynamicznymi przetłoczeniami i atrakcyjnymi detalami. To między innymi spory grill w kształcie klepsydry, nieszablonowy kształt diodowych reflektorów, LED-owa linia między tylnymi kloszami, a także nowe wzory aluminiowych obręczy w rozmiarze 17 lub 18 cali.

Mimo, że to najmniejszy w gamie Lexusa SUV, nie możemy o nim mówić w kategoriach mały. Nadwozie mierzy bowiem 449 centymetrów długości, 184,5 cm szerokości i 154 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, co przekłada się na przestronny przedział pasażerski.

Lexus UX Lexus UX Lexus

Pokrywę bagażnika otworzymy ruchem nogi pod zderzakiem

Atrakcyjny design to nie wszystko. Lexus ma wygodne, starannie wykończone wnętrze. W dwóch rzędach nie brakuje miejsca dla wysokich pasażerów. Bagażnik o pojemności 452 litrów (do linii dachu) można otworzyć machnięciem nogi pod zderzakiem. Proste i pomysłowe. Nie trzeba szukać kluczyka w kieszeni i stawiać na ziemi zakupów. Jeśli planujemy przewieźć większe gabarytowo przedmioty, jeden ruch ręki wystarczy, by złożyć asymetryczne oparcie i zyskać dostęp do 1245 litrów przestrzeni bagażowej.

Lexus kusi też innowacyjnym, opcjonalnym wyposażeniem. Na jego liście znajdziemy m.in.:

- System audio Mark Levinson

- System kamer 360 stopni

- Wentylowane fotele przednie 

- Elektryczną regulację wysokości i wysunięcia kierownicy

- Tapicerkę z naturalnej skóry

Lexus UX Lexus UX Lexus

Od 171 do 184 KM

Podstawowym źródłem napędu UX-a jest benzynowy, wolnossący motor o pojemności dwóch litrów, który już w standardzie występuje z automatyczną skrzynią biegów. Generuje moc maksymalną 171 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na niezłe parametry. Auto przyspiesza do setki w 9,2 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku 6,6-6,9 litra benzyny na 100 kilometrów. Prędkość maksymalna Lexusa UX wynosi 190 km/h.

Dobrze pod względem ekonomii wypada najnowszy układ hybrydowy opracowany przez Lexusa. W jego skład wchodzą dwie jednostki - benzynowa, umieszczona tradycyjnie pod maską, oraz elektryczna, która znajduje się przy przedniej osi. Łączna moc tandemu wynosi 184 KM. Cieszy też niskie zużycie paliwa. Producent podaje, że w cyklu mieszanym UX potrzebuje 5,3-5,7 litra benzyny na 100 km (wersja FWD).

Ponadto, 16-centymetrowy prześwit w połączeniu z inteligentnym napędem E-FOUR sprawdzi się poza asfaltem. Nie jest to rasowy off-roader, ale niezbyt głębokie koleiny wypełnione wodą, czy płytkie rozlewiska nie robią na nim większego wrażenia. Napęd 4x4 i wysoki prześwit przyda się też podczas forsowania wysokich krawężników w mieście i wyjeżdżania z zaśnieżonych parkingów.

Lexus UX Lexus UX Lexus

Wszystkie wersje przecenione

Lexus stworzył specjalną platformę internetową, na której możemy odbyć wideorozmowę z ekspertem i poznać wszystkie cechy modelu bez wychodzenia z domu. Poznamy też warunki finansowania i aktualne promocje. A te akurat są kuszące. Maksymalny rabat na auto z rocznika 2019 wynosi 36 100 zł. Co ważne, przeceniono wszystkie specyfikacje wyposażeniowe i wersje silnikowe. Dostępny jest też elastyczny program leasingowy, który dotyczy umów Standard Leasingu zawierających sumę rat leasingowych w wysokości do 100,1%. Wszystkie szczegóły znajdziecie w linku poniżej.

Więcej o: