Miejski SUV wcale nie musi być nudny. Lexus UX wprowadza mnóstwo świeżości do segmentu premium. Dwubryłowe nadwozie wzbogacono licznymi, dynamicznymi przetłoczeniami i atrakcyjnymi detalami. To między innymi spory grill w kształcie klepsydry, nieszablonowy kształt diodowych reflektorów, LED-owa linia między tylnymi kloszami, a także nowe wzory aluminiowych obręczy w rozmiarze 17 lub 18 cali.
Mimo, że to najmniejszy w gamie Lexusa SUV, nie możemy o nim mówić w kategoriach mały. Nadwozie mierzy bowiem 449 centymetrów długości, 184,5 cm szerokości i 154 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm, co przekłada się na przestronny przedział pasażerski.
Atrakcyjny design to nie wszystko. Lexus ma wygodne, starannie wykończone wnętrze. W dwóch rzędach nie brakuje miejsca dla wysokich pasażerów. Bagażnik o pojemności 452 litrów (do linii dachu) można otworzyć machnięciem nogi pod zderzakiem. Proste i pomysłowe. Nie trzeba szukać kluczyka w kieszeni i stawiać na ziemi zakupów. Jeśli planujemy przewieźć większe gabarytowo przedmioty, jeden ruch ręki wystarczy, by złożyć asymetryczne oparcie i zyskać dostęp do 1245 litrów przestrzeni bagażowej.
Lexus kusi też innowacyjnym, opcjonalnym wyposażeniem. Na jego liście znajdziemy m.in.:
- System audio Mark Levinson
- System kamer 360 stopni
- Wentylowane fotele przednie
- Elektryczną regulację wysokości i wysunięcia kierownicy
- Tapicerkę z naturalnej skóry
Podstawowym źródłem napędu UX-a jest benzynowy, wolnossący motor o pojemności dwóch litrów, który już w standardzie występuje z automatyczną skrzynią biegów. Generuje moc maksymalną 171 koni mechanicznych i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co przekłada się na niezłe parametry. Auto przyspiesza do setki w 9,2 sekundy i zużywa w średnim rozrachunku 6,6-6,9 litra benzyny na 100 kilometrów. Prędkość maksymalna Lexusa UX wynosi 190 km/h.
Dobrze pod względem ekonomii wypada najnowszy układ hybrydowy opracowany przez Lexusa. W jego skład wchodzą dwie jednostki - benzynowa, umieszczona tradycyjnie pod maską, oraz elektryczna, która znajduje się przy przedniej osi. Łączna moc tandemu wynosi 184 KM. Cieszy też niskie zużycie paliwa. Producent podaje, że w cyklu mieszanym UX potrzebuje 5,3-5,7 litra benzyny na 100 km (wersja FWD).
Ponadto, 16-centymetrowy prześwit w połączeniu z inteligentnym napędem E-FOUR sprawdzi się poza asfaltem. Nie jest to rasowy off-roader, ale niezbyt głębokie koleiny wypełnione wodą, czy płytkie rozlewiska nie robią na nim większego wrażenia. Napęd 4x4 i wysoki prześwit przyda się też podczas forsowania wysokich krawężników w mieście i wyjeżdżania z zaśnieżonych parkingów.
Lexus stworzył specjalną platformę internetową, na której możemy odbyć wideorozmowę z ekspertem i poznać wszystkie cechy modelu bez wychodzenia z domu. Poznamy też warunki finansowania i aktualne promocje. A te akurat są kuszące. Maksymalny rabat na auto z rocznika 2019 wynosi 36 100 zł. Co ważne, przeceniono wszystkie specyfikacje wyposażeniowe i wersje silnikowe.
Na wakacje Lexus przygotował również specjalną ofertę na samochody w leasingu 100%. Dla większego komfortu i płynności finansowej spłacanie rat można zawiesić na 3 miesiące. Wszystkie szczegóły znajdziecie w linku poniżej.