SUV-y klasy premium w abonamencie. Bardziej opłaca się je wynająć, niż kupować

Proces kupna auta ewoluował. Nie trzeba już wychodzić z domu, by wybrać odpowiedni samochód, a zostanie on dostarczony pod nasze drzwi. Mało tego, coraz mniej osób przeznacza na ten cel gromadzone przez lata oszczędności. Są platformy, które pozwalają przedsiębiorcom i osobom prywatnym wybrać odpowiedni model i wziąć go w formie długoterminowego wynajmu. Podpowiadamy, jak to zrobić w pięciu krokach.
kluczyki kluczyki Shutterstock

Jak to działa?

Mechanizm działania platformy Carsmile jest prosty i przejrzysty. Wchodzimy na stronę i określamy swoje preferencje. Wybór samochodów jest ogromny. Wybieramy producenta, model, formę użytkowania i finansowania. Oferta obejmuje auta popularne, premium, a także użytkowe.

Po ustaleniu konkretnego modelu samochodu, należy wybrać silnik i wersję wyposażeniową. Auto może mieć manualną lub automatyczną skrzynię, a także napęd na przednią, tylną oś, bądź 4x4. Algorytm jest przejrzysty i łatwy do opanowania. Kolejny krok dotyczy ustalenia czasu trwania umowy, wysokości miesięcznej raty i wkładu własnego. Weryfikacja zdolności finansowych klienta może odbyć się online. Dopięcie szczegółów w taki sposób jest bardzo wygodne, bowiem po pomyślnym przejściu przez formularz i załatwieniu formalności z przedstawicielem serwisu, można zdecydować się na dostarczenie auta pod wskazany adres. Póki co, wszystko wydaje się bardzo proste. Pozostaje przyjrzeć się ofertom i sprawdzić, czy rzeczywiście gra jest warta świeczki.

BMW X3 BMW X3 BMW

BMW X3 xDrive 20i

To jeden z najważniejszych modeli niemieckiego producenta premium. Średniej klasy SUV jest jednym z najpopularniejszych w Europie. Sprawdzi się w mieście, na autostradzie, jak i w lekkim terenie. Ma 471 centymetrów długości, a rozstaw osi wynosi 286,4 cm. W wybranej przez na specyfikacji otrzymujemy w pełni diodowe reflektory z asystentem świateł drogowych. To oznacza, że włączają się automatycznie, jeśli z naprzeciwka nic nie nadjeżdża. Ponadto, auto ma 18-calowe obręcze ze stopów lekkich i elektryczną pokrywę bagażnika mieszczącego maksymalnie 1600 litrów.

W kabinie dominują wysokiej jakości tworzywa i wiele gadżetów podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. To między innymi zaawansowane multimedia z ciekłokrystalicznym ekranem, automatyczna klimatyzacja regulowana w trzech strefach, czy czujnik deszczu z automatyczną aktywacją świateł mijania.

Pod maską pracuje 2-litrowa jednostka benzynowa z doładowaniem. Generuje 184 KM i współpracuje z automatyczną przekładnią. Duży SUV przyspiesza do setki w 8,3 sekundy i rozpędza się do 215 km/h. Ma wydajny napęd na obie osie pozwalający na bezpieczną jazdę poza utwardzonymi szlakami. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,1 litra. BMW w ofercie dla przedsiębiorców dostępne jest za 2173 zł netto miesięcznie. Przyjęliśmy 5-letni okres najmu i wkład własny na poziomie 15 tysięcy złotych.

Audi Q5 Audi Q5 Audi

Audi Q5 35 TDI

Średniej klasy SUV jest jednym z ważniejszych przedstawicieli segmentu. Nie tylko z uwagi na popularność, lecz również nowinki techniczne, właściwości jezdne i mnogość rozmaitych specyfikacji. Nadwozie mierzy 466,3 centymetra długości, 214 szerokości i 166 wysokości.

Wewnątrz panuje luksusowy klimat z materiałami wykończeniowymi z najwyższej półki. Kokpit można wzbogacić dekorami z aluminium, drewna lub włókna węglowego. Wrażenie robi też spasowanie i nastrojowe, diodowe oświetlenie przedziału pasażerskiego. W dwóch rzędach miejsca wystarczy dla rosłych osobników. Mocno wyprofilowane fotele gwarantują wygodę podczas kilkuset kilometrowych tras i pewnie trzymają ciało w dynamicznie pokonywanych zakrętach. W pakiecie sportowym mają podgrzewanie, wentylację i elektryczną regulację z pamięcią ustawień. Za plecami pasażerów wygospodarowano bagażnik o pojemności 550 litrów. Kufer ma foremny kształt i liczne uchwyty ułatwiające przewożenie bagażu. Po złożeniu asymetrycznego oparcia, pojemność rośnie do imponujących 1510 litrów.

Podczas codziennej eksploatacji w zupełności wystarczy 2-litrowy diesel o mocy 163 KM. Wraz z napędem na cztery koła i automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią, przyspiesza do setki w 9 sekund i rozpędza się do 213 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,5 litra. Auto w rozsądnej konfiguracji można użytkować za 2594 zł netto miesięcznie. To 5-letnia oferta dla firm z wkładem własnym w wysokości 15 tysięcy zł.

Jaguar E-Pace Jaguar E-Pace Jaguar

Jaguar E-Pace 2.0 i4P

Zwarta, pełna obłości i ostrych linii karoseria Jaguara ma 439,5 cm długości. W reflektory wkomponowano w pełni LED-owe światła, a w nadkolach możemy zobaczyć obręcze ze stopów lekkich o średnicy od 17 do 19 cali. Jaguar przedstawia się agresywnie i skutecznie przyciąga uwagę przechodniów. W tym przypadku mamy też do czynienia z osłonami progów chroniącymi przed zabrudzeniem spodni podczas wychodzenia z auta, jak również z elektrycznie unoszoną pokrywą kufra. Prześwit wynosi 20,4 centymetra. 

Rozbudowany kokpit przedstawia się masywnie i dość mocno otula pasażerów pierwszego rzędu. Na wygodnie wyprofilowanej kanapie komfortowo będą podróżowały osoby o wzroście do 185 cm. W standardowej konfiguracji bagażnik ma pojemność 577 litrów i uchodzi za największy w segmencie. Jego obszerność możemy zawdzięczać seryjnej "dojazdówce". Po złożeniu asymetrycznego oparcia przestrzeń na bagaże powiększa się do 1234 litrów.

Jakość materiałów wykończeniowych jest dobra, a wszelkie elementy są dobrze spasowane. Ciekawie przedstawiają się klasyczne, analogowe wskaźniki umieszczone w tubach i spory ekran komputera pokładowego między nimi. Pokrętła zawiadujące klimatyzacją zyskały wbudowany niewielki wyświetlacz. Po jego wciśnięciu pojawia się grafika ilustrująca poziom podgrzewania foteli.

Jaguar z dwulitrowym silnikiem benzynowym generuje moc maksymalną 200 KM. Do "setki" przyspiesza w 8,2 sekundy, a w średnim rozrachunku zużywa 8,2 litra na 100 kilometrów. Ma napęd AWD i automatyczną skrzynię biegów. W 5-letniej ofercie dla firm dostępny jest za 2042 złotych netto miesięcznie. Wkład własny wynosi 15 tysięcy złotych.

Ford Kuga Ford Kuga Ford

Ford Kuga 1.5 EcoBoost FWD

To najnowsze dziecko Forda. Wygląda nowocześnie i oferuje dobre właściwości jezdne. Jak na kompaktowego SUV-a, może pochwalić się okazałymi rozmiarami - 461,4 centymetra długości i 188,3 szerokości. Do jego napędu wybraliśmy sprawdzony w innych modelach silnik o pojemności 1,5 litra. Benzynowa jednostka ma 150 koni mechanicznych i rozpędza się do "setki" w 9,7 sekundy.

Kuga oferuje spore wnętrze z 565-litrowym bagażnikiem i wiele przydatnych opcji wyposażeniowych. To między innymi:

- Zaawansowane multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym

- Tempomat

- Uruchamianie pojazdu za pomocą przycisku

- Ładowarka bezprzewodowa do smartfona

Najnowsza w zestawieniu Kuga okazuje się też najtańsza. Przy 5-letnim najmie dla przedsiębiorców można ją użytkować za 1546 zł netto miesięcznie. Wkład własny wynosi 10 tysięcy zł.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.