Mitsubishi Outlander jest największy w gamie japońskiego producenta i wpisuje się klasę średnią pośród SUV-ów. Auto ma 469,5 centymetra długości, 181 szerokości i 170,3 wysokości, a rozstaw osi wynosi 267 cm. Model przedstawiony na rok 2020 został poddany kosmetycznemu odświeżeniu. Pojawiły się nowe elementy wyposażenia, a w reflektorach zagościło Bi-LED-owe oświetlenie. Pokrywa bagażnika może unosić się elektrycznie, a żądni większej funkcjonalności, mogą doposażyć Mitsubishi w bagażnik dachowy lub hak holowniczy.
W kabinie miejsca w dwóch rzędach siedzeń jest pod dostatkiem. Kanapę można przesuwać w zakresie 25 centymetrów. Do dyspozycji jest też trzeci rząd chowany w podłodze 477-litrowego bagażnika. Outlandera można wyposażyć w skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane okno dachowe, czy nową stację multimedialną z 8-calowym ekranem i możliwością łączności ze smartfonami opartymi na Android Auto lub Apple CarPlay. Eksploatację podczas chłodnych miesięcy uprzyjemni podgrzewana kierownica i siedziska przednich foteli. W parkingowych manewrach pomoże natomiast zestaw kamer 360 stopni i czujniki parkowania.
Podstawową jednostką napędową Mitsubishi jest dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 150 koni mechanicznych. Występuje z napędem na przednią lub obie osie. Łączy się z manualną, 5-biegową skrzynią. Na liście opcji znajdziemy też bezstopniowy automat. Z CVT auto przyspiesza do setki w 13,3 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. Dzięki prześwitowi na poziomie 19 centymetrów z powodzeniem zjedziemy z utwardzonych szlaków. Na liście układów dbających o bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji, znajdziemy między innymi:
- Tempomat adaptacyjny
- System ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu
- System ograniczający skutki kolizji czołowych
- Układ informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
W hybrydowym Outlanderze debiutuje nowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra i mocy 135 KM. Pracuje w trybie Atkinsona i współpracuje z dwoma motorami elektrycznymi. Ten przy przedniej osi rozwija 82, natomiast przy tylnej 95 koni mechanicznych. Standardowy jest zatem napęd na cztery koła, co w połączeniu z 19-centymetrowym prześwitem pozwala z powodzeniem użytkować auto na bezdrożach.
Pojemność akumulatora wynosi 13,8 kWh, a zasięg na prądzie to 46 km (WLTP). Z uwagi na spory akumulator, masa własna Outlandera przekracza 1950 kilogramów. Poprawiono zatem wydajność hamulców i nieco usztywniono zawieszenie. To sprawia, że wykorzystanie pełnej mocy daje sporo radości. 224-konny SUV (tyle wynosi moc systemowa) przyspiesza do setki w 9,9 s i rozpędza się do 170 km/h. Według producenta, w cyklu mieszanym zużywa tylko 2 litry na 100 km. Korzystając ze stacji szybkiego ładowania, energię w baterii uzupełnimy w 25 minut (do 88 procent). Jeśli użytkujemy auto głównie w mieście, ten ekologiczny wariant okaże się znacznie bardziej uzasadniony ekonomicznie. Ponadto, PHEV ma w standardzie zdecydowanie więcej gadżetów dbających o komfort i bezpieczeństwo.
Największy SUV Mitsubishi sprawdzi się w roli rodzinnego auta. 5 osób ma bardzo komfortowe warunki podróży, a dodatkowe dwa siedziska przydadzą się w awaryjnych sytuacjach. Wydajny napęd na obie osie poprawia bezpieczeństwo, natomiast benzynowy motor okazuje się wytrzymały i rozsądny w kosztach bieżącego serwisu. Standardowo, dostajemy gwarancję na 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. Układ hybrydowy został objęty 8-letnim okresem ochronnym. Warto też wspomnieć o cenie. Decydując się na leasing, 150-konnego Outlandera można użytkować już od 1393 złotych netto miesięcznie. Rata za odmianę PHEV wynosi 1908 zł netto.