Lexus NX to jeden z najpopularniejszych SUV-ów klasy premium

Gdy pojawił się na rynku w 2014 r., wywołał niemałe poruszenie. Klienci zaczęli szturmować salony sprzedaży, a już rok po debiucie stał się najchętniej kupowanym modelem Lexusa nad Wisłą. Wciąż jest niezwykle popularny - w 2019 r. Europejczycy kupili ponad 24 tysiące egzemplarzy tego miejskiego SUV-a.
Lexus NX 300H Lexus NX 300H MARCIN KIN

Wyraziste kształty

Lexus od trzech dekad podąża własną ścieżką i dobrze na tym wychodzi. Projektanci postawili na oryginalność, co spotyka się z uznaniem klientów. NX plasuje się w środku portfolio SUV-ów, więc uchodzi za wszechstronny samochód. Jest produkowany w Japonii i ma 464 centymetry długości. W połączeniu z 18-calowymi felgami ze stopów lekkich i jednym z dwunastu wyrazistych kolorów nadwozia, potrafi przykuć uwagę nie tylko fanów motoryzacji. Do listy wyposażenia warto dołożyć w pełni LED-owe, aktywne refektory cechujące się wysoką skutecznością na słabo oświetlonych drogach.

Lexus NX F Sport Edition Lexus NX F Sport Edition Lexus

Wysoki komfort i luksusowe dodatki

Lexus postawił na materiały z wysokiej półki. Możemy liczyć na drewniane lub aluminiowe panele, a także wysokiej jakości skórzane poszycia. Atrakcyjny projekt deski rozdzielczej to nie wszystko. W specyfikacji F SPORT EDITION już w standardzie otrzymujemy zestaw sportowych udogodnień. To między innymi:

- elektryczna regulacja przednich foteli w 8 kierunkach,
- czarna podsufitka,
- wstawki wzorowane włóknem węglowym,
- aluminiowe nakładki na pedały,
- wysokiej klasy system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania,
- elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika.

Poza długą listą dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo, Lexus gwarantuje wysoki poziom komfortu. W dwóch rzędach miejsca nie zabraknie nawet wysokim pasażerom.

Dobrze wyprofilowane fotele mogą mieć elektryczną regulację w 10 kierunkach (pasażera w 8), a oprócz tego opcjonalnie posiadają pamięć ustawień, podgrzewanie i wentylację. Istotne, że asymetryczne oparcie tylnej kanapy ma regulację nachylenia w zakresie kilkunastu stopni, a siedzisko jest stosunkowo długie, co zapewnia wyjątkowy komfort. Bagażnik okazuje się ustawny i pojemny. W konfiguracji z zestawem naprawczym w wersji benzynowej zmieści się 580 litrów bagażu, a w hybrydowej 555 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, zyskujemy dostęp do 1600 litrów dodatkowej przestrzeni.

Lexus NX 300H Lexus NX 300H MARCIN KIN

Klasycznie lub hybrydowo

NX może być napędzany jednostką spalinową, bądź układem hybrydowym. Podstawowym źródłem napędu jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Lexus NX wyposażony w system 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).

Wielu klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, ta wersja generuje aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym już od 6,9 litrów na 100 kilometrów. Przekonujące są też osiągi. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.

Lexus NX 300H Lexus NX 300H MARCIN KIN

Dojrzałość podrasowana rabatami

Od momentu debiutu NX utrzymuje świetną formę. Sporych rozmiarów SUV wciąż wygląda bardzo atrakcyjnie, a na drodze przekonuje pewnością prowadzenia. W połączeniu z usztywnionym zawieszeniem w wersji F SPORT EDITION i precyzyjnym układem kierowniczym ułatwia dynamiczne pokonywanie ostrych łuków. W mieście oferuje dobrą izolację akustyczną, a w odmianie hybrydowej pozwala pokonywać część codziennych dojazdów do pracy lub szkoły w trybie bezemisyjnym. Kolejny argument stanowi cena. W ramach bieżącej oferty, Lexus NX Final Edition z rocznika produkcji 2021 dostępny jest  od 1095 netto zł miesięcznie w leasingu KINTO ONE.

Więcej o:
Copyright © Agora SA