Lexus od trzech dekad podąża własną ścieżką i dobrze na tym wychodzi. Projektanci postawili na oryginalność, co spotyka się z uznaniem klientów. NX plasuje się w środku portfolio SUV-ów, więc uchodzi za wszechstronny samochód. Jest produkowany w Japonii i ma 464 centymetry długości. W połączeniu z 18-calowymi felgami ze stopów lekkich i jednym z dwunastu wyrazistych kolorów nadwozia, potrafi przykuć uwagę nie tylko fanów motoryzacji. Do listy wyposażenia warto dołożyć w pełni LED-owe, aktywne refektory cechujące się wysoką skutecznością na słabo oświetlonych drogach.
Lexus postawił na materiały z wysokiej półki. Możemy liczyć na drewniane lub aluminiowe panele, a także wysokiej jakości skórzane poszycia. Atrakcyjny projekt deski rozdzielczej to nie wszystko. W specyfikacji F SPORT EDITION już w standardzie otrzymujemy zestaw sportowych udogodnień. To między innymi:
- elektryczna regulacja przednich foteli w 8 kierunkach,
- czarna podsufitka,
- wstawki wzorowane włóknem węglowym,
- aluminiowe nakładki na pedały,
- wysokiej klasy system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania,
- elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika.
Poza długą listą dodatków podnoszących komfort i bezpieczeństwo, Lexus gwarantuje wysoki poziom komfortu. W dwóch rzędach miejsca nie zabraknie nawet wysokim pasażerom.
Dobrze wyprofilowane fotele mogą mieć elektryczną regulację w 10 kierunkach (pasażera w 8), a oprócz tego opcjonalnie posiadają pamięć ustawień, podgrzewanie i wentylację. Istotne, że asymetryczne oparcie tylnej kanapy ma regulację nachylenia w zakresie kilkunastu stopni, a siedzisko jest stosunkowo długie, co zapewnia wyjątkowy komfort. Bagażnik okazuje się ustawny i pojemny. W konfiguracji z zestawem naprawczym w wersji benzynowej zmieści się 580 litrów bagażu, a w hybrydowej 555 litrów. Po złożeniu drugiego rzędu, zyskujemy dostęp do 1600 litrów dodatkowej przestrzeni.
NX może być napędzany jednostką spalinową, bądź układem hybrydowym. Podstawowym źródłem napędu jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Lexus NX wyposażony w system 4x4 E-FOUR do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).
Wielu klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, ta wersja generuje aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu mieszanym już od 6,9 litrów na 100 kilometrów. Przekonujące są też osiągi. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.
Od momentu debiutu NX utrzymuje świetną formę. Sporych rozmiarów SUV wciąż wygląda bardzo atrakcyjnie, a na drodze przekonuje pewnością prowadzenia. W połączeniu z usztywnionym zawieszeniem w wersji F SPORT EDITION i precyzyjnym układem kierowniczym ułatwia dynamiczne pokonywanie ostrych łuków. W mieście oferuje dobrą izolację akustyczną, a w odmianie hybrydowej pozwala pokonywać część codziennych dojazdów do pracy lub szkoły w trybie bezemisyjnym. Kolejny argument stanowi cena. W ramach bieżącej oferty, Lexus NX Final Edition z rocznika produkcji 2021 dostępny jest od 1095 netto zł miesięcznie w leasingu KINTO ONE.