Niezrównane własności terenowe zaowocowały niekwestionowaną reputacją jednego z najwytrzymalszych i najbardziej niezawodnych pojazdów świata z napędem 4x4. To sprawiło, że Land Cruiser jest najchętniej kupowanym samochodem tego segmentu w ponad 10 krajach europejskich, a oferowany w 190 na całym globie. Kluczem do legendarnych możliwości terenowych Toyoty jest bardzo trwała, odporna na odkształcenia i unikalna w tym segmencie pojazdów konstrukcja nadwozia mocowanego na ramie. Łatwa w konserwacji i naprawie, gwarantująca połączenie wysokiej wytrzymałości i sprawdzonej trwałości. Zapewnia nie tylko odpowiedni poziom ochrony przed uszkodzeniami, ale również znacznie zmniejsza podatność podwozia na obciążenia skręcające. Japońska terenówka wjedzie tam, gdzie większość topowych SUV-ów się podda. Nie bez przyczyny to najdroższa Toyota w gamie azjatyckiego producenta. Warto też dodać, że kąt natarcia wynosi 31, zejścia 25, a rampowy 22 stopnie. Seryjny Land Cruiser może również brodzić w wodzie o głębokości 70 centymetrów. LED-owe reflektory zapewniają dobrą widoczność na nieoświetlonych odcinkach.
Land Cruiser występuje w wersji 3 oraz 5-drzwiowej, które dzieli blisko 30 centymetrów różnicy w długości nadwozia. Auto w standardowej konfiguracji mieści na pokładzie 5 osób i 621 litrów pakunków w foremnym bagażniku. Dłuższą odmianę można doposażyć w trzeci, pełnowymiarowy rząd siedzeń, choć ten należy traktować awaryjnie i na krótkich dystansach. Wygodnie usiądą tam osoby o wzroście do 160-165 centymetrów. Toyotę wykonano z dobrych materiałów wykończeniowych. Na pokładzie znajdziemy liczne aluminiowe, drewniane, a także obszyte skórą akcenty. Miejsca w dwóch rzędach jest dużo, a logiczne rozlokowanie przełączników sprawia, że szybko zaaklimatyzujemy się na pokładzie Toyoty. Do tego należy dołożyć niezłe wyposażenie podstawowej odmiany Prado:
- Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych
- Tempomat
- Kamera cofania
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu
- Światła główne w technologii LED
W zachodnioeuropejskich krajach dostępny jest jeden, za to mocny silnik. To 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka o pojemności 2.8 litra. Generuje 177 koni mechanicznych i 450 Nm. Może współpracować z manualną lub automatyczną przekładnią o sześciu stopniach. W tym drugim przypadku do setki przyspiesza w 12,7 sekundy i rozpędza się do 175 km/h. Zużycie w cyklu średnim wynosi 8,7 litra, a emisja CO2 to 194 g/km.
Przy okazji właściwości jezdnych, musimy wspomnieć o zaawansowanym, stałym napędzie na cztery koła. Do dyspozycji mamy reduktor i blokadę dyferencjałów. Blokada mechanizmów różnicowych pozwoli na rozdział momentu obrotowego między obie osie od 50:50 do 30:70. O optymalną przyczepność w trudnych warunkach dba również aktywna kontrola trakcji, asystent kontroli zjazdu oraz system zmiennej sztywności stabilizatorów. Ten ostatni dba o dopasowanie poszczególnych kół do podłoża i minimalizowanie kabiny, co wspierane jest układem hydraulicznym.
Pierwsze wcielenie Land Cruisera pojawiło się na rynku w 1951 roku. Było siermiężne i nadawało się do pracy w trudnych warunkach. Najnowsza generacja dokłada do rzadko spotykanych możliwości terenowych komfortowe i przestronne wnętrze, zwłaszcza w odmianie 5-drzwiowej. Co ciekawe, teraz Land Cruiser dostępny jest z rabatem sięgającym nawet 30 tysięcy złotych.