Toyota Land Cruiser to SUV do zadań specjalnych. Legenda z rabatem sięgającym nawet 30 tys. zł

To ikona japońskiego koncernu. Flagowy okręt zdolny do szybkiego pokonywania nie tylko odcinków autostradowych. Jeśli znudzi się jazda po asfalcie, warto sprawdzić możliwości Toyoty na pustyni lub w niedostępnych dla innych aut warunkach - błocie, rozlewiskach i brodach rzecznych. Sprawdzamy, z czego wynika tak dobra opinia Land Cruisera.
Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota

Nieposzlakowana reputacja

Niezrównane własności terenowe zaowocowały niekwestionowaną reputacją jednego z najwytrzymalszych i najbardziej niezawodnych pojazdów świata z napędem 4x4. To sprawiło, że Land Cruiser jest najchętniej kupowanym samochodem tego segmentu w ponad 10 krajach europejskich, a oferowany w 190 na całym globie. Kluczem do legendarnych możliwości terenowych Toyoty jest bardzo trwała, odporna na odkształcenia i unikalna w tym segmencie pojazdów konstrukcja nadwozia mocowanego na ramie. Łatwa w konserwacji i naprawie, gwarantująca połączenie wysokiej wytrzymałości i sprawdzonej trwałości. Zapewnia nie tylko odpowiedni poziom ochrony przed uszkodzeniami, ale również znacznie zmniejsza podatność podwozia na obciążenia skręcające. Japońska terenówka wjedzie tam, gdzie większość topowych SUV-ów się podda. Nie bez przyczyny to najdroższa Toyota w gamie azjatyckiego producenta. Warto też dodać, że kąt natarcia wynosi 31, zejścia 25, a rampowy 22 stopnie.  Seryjny Land Cruiser może również brodzić w wodzie o głębokości 70 centymetrów. LED-owe reflektory zapewniają dobrą widoczność na nieoświetlonych odcinkach.

Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota

Wnętrze kuszące komfortem

Land Cruiser występuje w wersji 3 oraz 5-drzwiowej, które dzieli blisko 30 centymetrów różnicy w długości nadwozia. Auto w standardowej konfiguracji mieści na pokładzie 5 osób i 621 litrów pakunków w foremnym bagażniku. Dłuższą odmianę można doposażyć w trzeci, pełnowymiarowy rząd siedzeń, choć ten należy traktować awaryjnie i na krótkich dystansach. Wygodnie usiądą tam osoby o wzroście do 160-165 centymetrów. Toyotę wykonano z dobrych materiałów wykończeniowych. Na pokładzie znajdziemy liczne aluminiowe, drewniane, a także obszyte skórą akcenty. Miejsca w dwóch rzędach jest dużo, a logiczne rozlokowanie przełączników sprawia, że szybko zaaklimatyzujemy się na pokładzie Toyoty. Do tego należy dołożyć niezłe wyposażenie podstawowej odmiany Prado:

- Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych

- Tempomat

- Kamera cofania

- System bezkluczykowego dostępu do samochodu

- Światła główne w technologii LED

Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota

Sprawdzony i trwały diesel

W zachodnioeuropejskich krajach dostępny jest jeden, za to mocny silnik. To 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka o pojemności 2.8 litra. Generuje 177 koni mechanicznych i 450 Nm. Może współpracować z manualną lub automatyczną przekładnią o sześciu stopniach. W tym drugim przypadku do setki przyspiesza w 12,7 sekundy i rozpędza się do 175 km/h. Zużycie w cyklu średnim wynosi 8,7 litra, a emisja CO2 to 194 g/km.

Przy okazji właściwości jezdnych, musimy wspomnieć o zaawansowanym, stałym napędzie na cztery koła. Do dyspozycji mamy reduktor i blokadę dyferencjałów. Blokada mechanizmów różnicowych pozwoli na rozdział momentu obrotowego między obie osie od 50:50 do 30:70. O optymalną przyczepność w trudnych warunkach dba również aktywna kontrola trakcji, asystent kontroli zjazdu oraz system zmiennej sztywności stabilizatorów. Ten ostatni dba o dopasowanie poszczególnych kół do podłoża i minimalizowanie kabiny, co wspierane jest układem hydraulicznym.

Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser Toyota

Do walki na wielu frontach

Pierwsze wcielenie Land Cruisera pojawiło się na rynku w 1951 roku. Było siermiężne i nadawało się do pracy w trudnych warunkach. Najnowsza generacja dokłada do rzadko spotykanych możliwości terenowych komfortowe i przestronne wnętrze, zwłaszcza w odmianie 5-drzwiowej. Co ciekawe, teraz Land Cruiser dostępny jest z rabatem sięgającym nawet 30 tysięcy złotych.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.