Nowe wcielenie bestsellera - jak zmienił się Volkswagen Golf?

To najpopularniejszy samochód w Europie. Dobra passa trwa modelu od wielu dekad, ale to poprzednie 13 lat było najlepsze w historii. Najnowsza, już ósma generacja Golfa zadebiutowała w polskich salonach i ma wszelkie argumenty, by utrzymać się na szczycie.
Volkswagen Golf 8 Volkswagen Golf 8 fot. VW

Nie ma rewolucji w wyglądzie

Jak pokazują wyniki sprzedaży i badania satysfakcji klientów, nie ma sensu zrywać ze sprawdzonym designem. Może i Golf nie wzbudzi sensacji na ulicy, ale przekonuje twardymi faktami. To przede wszystkim niski współczynnik oporu powietrza - 0,27. Wpływa korzystnie nie tylko na zużycie paliwa, lecz również na prowadzenie i stabilność przy autostradowych prędkościach. Kolejny element stanowią seryjne światła diodowe. Na liście opcji po raz pierwszy w historii znajdziemy matrycowe reflektory IQ.Light LED składające się z 22 diod, które potrafią sterować strumieniem światła. Połączono je z dynamicznymi kierunkowskazami i aktywnym, dopasowującym się do warunków na drodze snopem.

Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen

MQB i era cyfryzacji

Najnowsza, ósma generacja VW Golfa bazuje na zmodernizowanej platformie modułowej MQB będącej filarem dla obecnych i przyszłych modeli koncernu. Mimo tego, rozmiary względem poprzednika nie uległy większej zmianie. I dobrze, bo kompakt ma być autem uniwersalnym, a nie ocierać się o segment D. Niemniej, auto mierzy 428 cm długości i ma 179 cm szerokości. Przestronny przedział pasażerski zdominowały nowoczesne technologie. Pokład można wzbogacić o trójstrefową automatyczną klimatyzację, 10-calowy wyświetlacz "zegarów" oraz dotykowy ekran montowany na konsoli centralnej, który może mieć przekątną 8,25 lub 10 cali. Co ciekawe, panel z włącznikiem świateł też ma obsługę dotykową. Monitor w centrum kokpitu można swobodnie personalizować. Przekonuje przejrzystym menu i atrakcyjną szatą graficzną. Łączy się też z internetem i pozwala korzystać z aplikacji przeniesionych ze smartfona.

Nowościami są m.in. wyświetlacz przezierny, sterowanie głosowe systemem Discovery Media Pro, jak również możliwość użycia smartfona w charakterze klucza. Wystarczy ściągnąć odpowiednią aplikację i stworzyć zaufany profil użytkownika.

Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen

Profile jazdy i doładowane silniki na start

Golf z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem pozwala dopasować pracę poszczególnych podzespołów do warunków na drodze lub samopoczucia kierowcy. W trybie dynamicznym wszystko się wyostrza, a auto zdaje się być przyklejone do drogi. Wybierając moduł komfortowy, możemy delektować się większą siłą wspomagania kierownicy i nieco mniej żywiołową reakcją na operowanie gazem. Wśród oferowanych jednostek napędowych znajdziemy:

1.0 TSI - 90 lub 110 KM

1.5 TSI - 130 lub 150 KM

2.0 TDI - 115 lub 150 KM

Łączą się z manualnymi lub automatycznymi przekładniami. Silnik 1.5 TSI potrafi odłączyć dwa cylindry przy spokojnej jeździe. Ten system sprawdził się w poprzedniku, w wersjach po modernizacji. Ofertę uzupełni hybryda ładowana z gniazdka, a także GTD i GTI. Na szczycie zadomowi się najmocniejszy Golf R.

Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen

Debiut z rabatami

Golf debiutuje w erze, gdy coraz więcej uwagi przykładamy do nowinek technologicznych. A w tej kategorii VW potrafi zaskoczyć. Przede wszystkim autonomiczną jazdą (z ograniczeniem). Auto zachowa odległość względem poprzedzającego pojazdu, utrzyma się w pasie ruchu, a także dopasuje prędkość do obowiązujących ograniczeń. Nowoczesnymi rozwiązaniami pokazuje, że niełatwo będzie go zdetronizować. Do tego dochodzi całkiem kusząca cena podrasowana rabatami. Maksymalny upust sięga 6 tysięcy złotych. Dodatkowe pieniądze można zaoszczędzić wybierając rozsądne pakiety wyposażeniowe.

Volkswagen znacznie poprawił warunki, na których oferowany jest leasing EasyDrive. Firma przejmuje na siebie płatność trzech pierwszych rat, alternatywnie oferując ubezpieczenie komunikacyjne na 1 rok za 1 zł dla pozostałych leasingów i kredytów.

Więcej o:
Copyright © Agora SA