Lexus CT - kompaktowy wstęp do klasy premium. Sprawdzamy na co stać najmniejszego Lexusa

Jest najmniejszy w gamie, ale z powodzeniem może pełnić funkcję reprezentacyjnego, funkcjonalnego auta dla 4-osobowej rodziny. Jest nowoczesny i potrafi być niezwykle ekonomiczny podczas codziennej eksploatacji. Sprawdzamy, czy warto postawić na hybrydowy kompakt z segmentu premium.
Lexus CT Lexus CT Lexus

Wyraziste kształty

Lexus poważnie podszedł to projektu swojego najmniejszego przedstawiciela. Przy okazji niedawno wprowadzonych modyfikacji, auto nabrało bardziej sportowego charakteru i zyskało wiele atrakcyjnych dodatków w postaci chociażby wydatnej osłony chłodnicy, LED-owych reflektorów, czy jednego z trzynastu lakierów nadwozia. Nam w szczególności do gustu przypadła wersja F SPORT EDITION. Została wyposażona w lotkę na szczycie pokrywy bagażnika, przyciemnione szyby, przemodelowane zderzaki i wiele ciekawych akcentów wewnątrz.

Lexus CT Lexus CT Lexus

Sporo gadżetów i miejsca

Lexus ma 435 centymetrów długości, co przekłada się na sporo przestrzeni w kabinie. Dochodzi do tego rozstaw osi na poziomie 260 cm i w efekcie mamy wnętrze, w którym w komfortowych warunkach będą podróżowały cztery dorosłe osoby. Bagażnik ma dość nisko umieszczony próg załadunku, regularne kształty i elementy pomagające w mocowaniu ekwipunku. Jakość materiałów wykończeniowych to kolejny argument przemawiający za CT. Znaczna ich część jest miękka i przyjemna w dotyku, jak na segment premium przystało.

Kokpit nawiązuje rozplanowaniem przełączników do najlepszych aut koncernu z ostatnich lat. Mamy zatem wiele analogowych rozwiązań, co przekłada się na dobrą ergonomię i błyskawiczną aklimatyzację. Pośród elektronicznych gadżetów znajdziemy natomiast multimedia sprzężone z 7-calowym ekranem dotykowym. Przed oczami kierowcy widnieje natomiast 4,2-calowy ekran przedstawiający kluczowe parametry dotyczące jazdy. W specyfikacji F SPORT EDITION w standardzie otrzymujemy:

- Aktywny tempomat

- Pakiet F SPORT: sportowa gałka zmiany biegów, nakładki progowe, aluminiowe perforowane nakładki na pedały, perforowana skóra kierownicy, metaliczne elementy ozdobne, czarna podsufitka

- Sportowe zawieszenie F SPORT

- System wykrywający i ostrzegający o zmęczeniu kierowcy

- Asystenta utrzymującego auto w pasie ruchu

Lexus CT Lexus CT Lexus

Dynamicznie i ekologicznie

Użytkownicy Lexusa od wielu lat są rozpieszczani wydajnymi i zarazem oszczędnymi jednostkami napędowymi. Nie inaczej jest w przypadku CT 200h. Pod maską kompaktowego auta pracuje układ hybrydowy oparty na benzynowym, 1,8-litrowym silniku benzynowym oraz pracującym równolegle motorze elektrycznym. Moc systemowa wynosi 136 koni mechanicznych i pozwala żwawo uczestniczyć w miejskim, jak i autostradowym ruchu. Przyspieszenie do setki wynosi 10,3 sekundy. Równie istotne jest zużycie paliwa. W średnim rozrachunku, kompaktowa hybryda konsumuje zaledwie 4,8-5,3 litra. Swoje najbardziej oszczędne oblicze pokazuje w mieście, gdzie przekonuje również zwinnością i łatwością prowadzenia. Na drogach ekspresowych docenimy świetne wyciszenie wnętrza, brak podatności na boczne podmuchy wiatru, elastyczność silnika, a także pewność przy wysokich prędkościach.

Lexus CT Lexus CT Lexus

Kup bez wychodzenia z domu

Wraz z rozwojem internetowych narzędzi i możliwości komunikacyjnych, Lexus otworzył internetowy salon, gdzie możemy wybrać samochód i ustalić wszelkie szczegóły, by po krótkim czasie odebrać kluczyki do upragnionego modelu. Podczas wideorozmowy, sprzedawca przedstawi dostępną ofertę oraz korzystne konfiguracje wyposażeniowe i cenowe. Można też we własnym zakresie skonfigurować auto i przedstawić konfigurację reprezentantowi salonu sprzedaży. Trzeba też wiedzieć, że w ramach obecnej akcji promocyjnej, CT dostępny jest za 967 złotych netto miesięcznie w 3-letnim programie leasingowym SMARTPLAN. Wersję F SPORT EDITION można użytkować za 1299 złotych miesięcznie.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.