Po pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku, Toyota wyprzedziła Skodę i stała się nowym liderem polskiego rynku. O sukcesie firmy decydują nie tylko dobre notowania Corolli i Yarisa, lecz również SUV-ów i woła roboczego imieniem Hilux. Ten bojowy wóz zadebiutował w 1968 r. Obecnie mamy do czynienia z 8 generacją kultowego modelu. Warto zaznaczyć, że nie jest to samochód dla każdego. Nadwozie mierzy aż 533 cm długości, 185,5 szerokości i 181,5 wysokości. W wersji z podwójną kabiną może przewozić przedmioty o długości 1555 i szerokości 1540 mm. Po zainstalowaniu opcjonalnego haka, potrafi też holować przyczepę z hamulcem najazdowym o masie 3,2 tony. Warto dodać, że przestrzeń ładunkową można wyposażyć w zabudową lub aluminiową roletę.
Toyota ma świadomość, że to pojazd dla bardzo wymagających klientów. By pomóc im się wyróżnić, wprowadziła niedawno do oferty limitowaną wersję Dakar. Może mieć biały lub pomarańczowy lakier, a także orurowanie dekoracyjno-ochronne i atrakcyjne naklejki kontrastujące z kolorem nadwozia. Otrzymujemy również zamykaną klapę przestrzeni ładunkowej w kolorze nadwozia, metalowe stopnie boczne oraz 18-calowe felgi wykonane ze stopów lekkich. Wiele dodatków podnoszących komfort znajdziemy też wewnątrz. To między innymi:
- Tapicerka skórzana perforowana w kolorze czarnym
- Pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy
- Nawigacja Toyota Touch® 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map
- Kamera cofania
- Podgrzewane fotele przednie
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
W pickupach najlepiej sprawdza się jednostka wysokoprężna z uwagi na elastyczność i potężny moment obrotowy. W Toyocie pracuje 2,4-litrowy diesel o mocy 150 koni mechanicznych i 400 Nm dostępnych w przedziale 1600-2000 obr./min. Silnik może współpracować z manualną, 6-stopniową skrzynią lub klasycznym, hydrokinetycznym automatem o sześciu przełożeniach. Jego osiągi są bardzo przyzwoite. Wespół z automatyczną przekładnią, rozpędza się do setki 12,8 sekundy i zużywa w cyklu mieszanym 7,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.
Warto wiedzieć, że auto wyposażone w stały napęd na cztery koła gwarantuje niezły komfort na asfalcie. Niestraszne mu zapadnięte studzienki, wysokie krawężniki, czy głębokie ubytki w asfalcie. W terenie natomiast zaskakuje dzielnością. Zwłaszcza w przypadku, gdy założymy opony z bardziej off-roadowym bieżnikiem i zainstalujemy wyciągarkę. Wtedy japoński pickup okaże się niezwyciężony.
Hilux może być przyjaznym kompanem podczas codziennej eksploatacji, ale wymaga pewnych wyrzeczeń. Nie zaparkujemy nim na wąskich uliczkach, a manewrowanie na zatłoczonym parkingu nie będzie łatwe. Mimo tego, wysoka pozycja za kierownicą i osobowy charakter wnętrza zachęcają do długich podróży. Ponadto, pojazd do zadań specjalnych dostępny jest z rabatem sięgającym nawet 17 000 złotych.