Sprawdzamy dużego francuskiego SUV-a. Na co stać Renault Kadjar?

Kompaktowy SUV o wyrazistym designie to sprawdzona recepta na sukces. Do tego warto doliczyć praktyczne wnętrze i mocne jednostki napędowe. Kadjar zdaje się w udany sposób łączyć wiele cech, ale czy tak jest w rzeczywistości?
Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Zwarta sylwetka

Kadjar jest jednym z ciekawszych SUV-ów Renault ostatnich lat. Przede wszystkim z uwagi na projekt karoserii z licznymi przetłoczeniami, 19-calowymi felgami ze stopów lekkich (opcja), a także w LED-owymi, aktywnymi reflektorami. Francuski samochód może też pochwalić się sporymi gabarytami - mierzy 449 centymetrów długości, 183,5 szerokości i 161,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264,6 cm.

Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Sporo miejsca w środku

W standardowej, 5-osobowej konfiguracji Kadjar pomieści 472 litry. Po złożeniu asymetrycznego oparcia drugiego rzędu siedzeń zyskujemy dostęp do 1478 l. Jeśli zdecydujemy się na odmianę 4x4, możliwości przewozowe Kadjara nieco maleją - wynoszą odpowiednio 408/1414 l.

W kabinie miejsca wystarczy dla dorosłych pasażerów. Zarówno z przodu, jak i z tyłu nie brakuje przestrzeni przed kolanami, na wysokości barków i nad głowami. Fotel kierowcy można wyposażyć w elektryczną regulację w kilku płaszczyznach, a przednie siedziska w podgrzewanie. Ponadto, Kadjar już w podstawowej wersji oferuje sporo gadżetów i bogate wyposażenie (m.in. zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT, światła do jazdy dziennej LED "Edge Light", klimatyzację manualną).

Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Kilka silników do wyboru

Renault sukcesywnie odświeża gamę jednostek napędowych i właśnie te najnowsze trafiły do katalogu kompaktowego SUV-a. Pośród benzynowych znajdziemy 1.3 TCe o mocy 140 i 159 koni mechanicznych. Oba mogą współpracować z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią EDC. Mocniejszy generuje 260 Nm przy 1750 obr./min, co gwarantuje niezłe osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Zwolennicy silników wysokoprężnych też mają w czym wybierać. 1.5 dCi ma 115 KM i 260 Nm. W średnim rozrachunku zużywa 5-5,2 litra i rozpędza się do 189 km/h. Lepiej przedstawiają się parametry 1.7 dCi. W tym przypadku mamy do dyspozycji 150 KM i 340 Nm. Najmocniejszy diesel jako jedyny w gamie łączy się z napędem na obie osie, zatem sprawdzi się w lekkim terenie. Sprint do setki trwa 10,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 197 km/h.

Renault Kadjar Renault Kadjar Renault

Atrakcyjna oferta

Teraz Renault Kadjar z roku 2020 dostępny jest w bardzo atrakcyjnej cenie. W przypadku egzemplarza z silnikiem Blue dCi 115 z automatyczną skrzynią EDC suma korzyści wynosi aż 10 tysięcy złotych. To sprawia, że finalna wycena francuskiego SUV-a jest jedną z ciekawszych ofert na rynku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.