Dacii Sandero przedstawiać nie trzeba. Ulubiony samochód Jamesa May'a to rozsądna propozycja dla tych, którzy szukają małego hatchbacka do miasta. Zwrotność i dobre wyposażenie sprawiają, że jest to kusząca propozycja. Najciekawsze jest jednak to, że instalacja gazowa nie jest łączona z silnikiem wolnossącym, a ze 100-konną jednostką 1.0 TCe. A to oznacza dobre osiągi, które nie będą okupione wyższymi kosztami eksploatacji. Kolejną zaletą jest niska dopłata do LPG - to zaledwie 1000 zł względem standardowej wersji 1.0 TCe.
Dacia Logan dostępna jest jako praktyczny sedan i pakowne kombi. W obu wariantach jest to auto bardzo uniwersalne, które sprawdzi się zarówno jako pojazd rodzinny, ale też taksówka czy samochód do firmy. W tym przypadku poza większym bagażnikiem dostajemy ten sam zestaw zalet - czyli turbodoładowaną jednostkę o mocy 100 KM i instalację gazową. Warto dodać, że butla nie ogranicza tutaj przestrzeni ładunkowej - jest montowana w przestrzeni na koło zapasowe.
Duży prześwit? Jest. Ogromny bagażnik? Obecny. Przestronne wnętrze? Tego też nie brakuje. Dacia Duster drugiej generacji to najbardziej uniwersalna propozycja w gamie producenta. Samochód ten wziął co najlepsze z pierwszej generacji, aczkolwiek uzupełnił to wszystko znacznie bogatszym wyposażeniem. Na pokładzie możemy znaleźć zestaw kamer 360 stopni czy dostęp bezkluczykowy - czyli coś, co jeszcze do niedawna było niedostępne w Dacii.
W przypadku tego modelu mamy dokładnie ten sam zestaw napędowy. Jest to jednostka 1.0 TCe o mocy 100 KM, spięta z instalacją LPG, do której dopłata wynosi 1000 zł. W przypadku tego samochodu również nie trzeba się martwić o ograniczenie przestrzeni ładunkowej - tutaj także butla ulokowana jest pod podłogą.
Przede wszystkim chodzi o gwarancję i bezpieczeństwo. Decydując się na instalację zakładaną w salonie, nie tylko płacimy zaledwie 1000 zł, ale przede wszystkim utrzymujemy gwarancję. Ta w przypadku Dacii trwa trzy lata i jest ograniczona przebiegiem 100 000 kilometrów. Mechanicy Dacii doskonale znają samochody, a to sprawia, że instalacja LPG jest zainstalowana w sposób poprawny i zgodny ze sztuką. Co więcej, klient ma stały dostęp do najróżniejszych ofert promocyjnych, które przysługują niezależnie od "paliwa w baku".
Przy tak niskiej cenie instalacji gazowej zwrot dopłaty wynoszącej 1000 zł zajmuje chwilę - dosłownie. Przy przebiegu miesięcznym na poziomie 3000 kilometrów różnica wyrówna się już po kilkudziesięciu dniach. Oznacza to, że dalej będzie tylko taniej.
O tym mówi się niezbyt często. Gaz to rozsądne i ekologiczne rozwiązanie. Przy LPG emisja tlenków azotu i dwutlenku węgla jest znacznie niższa. Krótko mówiąc, z rury wydechowej wydobywa się znacznie mniej szkodliwych substancji. A więc nie tylko oszczędzamy, ale też realnie wpływamy na środowisko.