W 2019 zarejestrowano w Polsce 7239 egzemplarzy Nissana Qashqai. To ścisła czołówka w segmencie kompaktowych SUV-ów. Auto zawdzięcza swoją popularność atrakcyjnej stylizacji i dość bogatemu wyposażeniu. Karoseria mierzy 439 cm długości, 181 szerokości i 159 wysokości. Liczne ochronne nakładki w połączeniu ze 180 mm prześwitu pozwalają forsować nie tylko miejskie krawężniki, lecz również lekkie przeszkody terenowe. W opcji znajdziemy też napęd 4x4. Kompaktowe gabaryty to także łatwość manewrowania w mieście. Lawirowanie między samochodami na zatłoczonych arteriach nie przysporzy nikomu trudności. Sytuację poprawia też dość wysoka pozycja za kierownicą i opcjonalny zestaw kamer 360 stopni.
Najnowsze wcielenie Nissana gwarantuje sporo przestrzeni dla pięciu rosłych pasażerów, a także ustawny bagażnik o pojemności 410 litrów. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, jego możliwości przewozowe rosną do 1598 litrów, co stanowi jeden z najlepszych wyników w segmencie. Po doposażeniu auta w hak, można holować przyczepę o masie 1300-2000 kilogramów (w zależności od wersji silnikowej).
Qashqai to nie tylko niezłej klasy materiały wykończeniowe i uporządkowany kokpit. To także ciekawa lista udogodnień już w standardowej specyfikacji Visia. Znajdziemy na niej między innymi:
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Światła do jazdy dziennej LED
- Manualną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym
- System aktywnej kontroli zawieszenia
Decydując się na jedną z wyższych wersji, możemy liczyć na jeszcze więcej gadżetów. Przy okazji niedawno przeprowadzonej modernizacji, Nissan ma wiele dodatków, które do niedawna mogliśmy spotkać w samochodach z metką premium. Przybliżamy jedynie niewielką część listy:
- Siedzenia pokryte skórą Nappa z trójwymiarowym pikowaniem
- Reflektory w technologii FULL LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Nowa nawigacja i system multimedialny NissanConnect z 7-calowym ekranem dotykowym i usługami TomTom oraz Android Auto i Apple CarPlay
- Adaptacyjny tempomat
- System rozpoznawania spowolnienia ruchu i korków
Niedawny lifting wprowadził wiele nowości w bestsellerowym modelu. W ofercie pojawiły się nowe silniki. 1.3 DIG-T rozwija 140 lub 160 koni mechanicznych i odpowiednio 240 oraz 260 Nm trafiających na przednią oś. W standardzie dostajemy manualną 6-stopniową skrzynię biegów. Mocniejszy wariant można połączyć z dwusprzęgłowym automatem. Wówczas, sprint do setki trwa 9,9 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 198 km/h.
Ofertę uzupełnia diesel o mocy 115 KM i 260 Nm. W cyklu średnim zużywa zaledwie 5,4 litra na 100 kilometrów. W standardzie występuje z manualną przekładnią, ale na liście opcji znajdziemy dwusprzęgłowy automat DCT. Na szczycie gamy znajduje się 1.7-litrowy motor wysokoprężny o mocy 150 koni. Może współpracować z automatyczną skrzynią i przenosić 340 Nm momentu obrotowego na koła obu osi. Z ręczną skrzynią przyspiesza do setki w 9,5 sekundy. To wystarcza, by aktywnie uczestniczyć zarówno w miejskim, jak i autostradowych ruchu. Najmocniejszy diesel dość żywiołowo reaguje na operowanie gazem i gwarantuje dobrą elastyczność, nawet z kompletem podróżnych na pokładzie. Wraz z całkiem precyzyjnym układem kierowniczym i sprężystym zawieszeniem, daje sporo pewności w zakrętach. W spokojnej trasie natomiast odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa. Nie trzeba się specjalnie wysilać, by komputer pokładowy wskazał 6 litrów
Zainteresowaniem SUV-em Nissana nie słabnie. Kompaktowy model po liftingu zyskał wiele ciekawych systemów wsparcia kierowcy i pozwala w ograniczonym zakresie czasu na autonomiczną jazdę. Potrafi też sam parkować i ostrzegać o pojazdach w ruchu poprzecznym. Dodatkowo, w ramach aktualnej kampanii promocyjnej obejmującej auta z rocznika 2019, przeceniono wszystkie specyfikacje wyposażeniowe i silnikowe. Auto można kupić z upustem sięgającym 15 700 zł. Dostępne są również elastyczne programy leasingowe - od 940 zł netto miesięcznie.