Trzy oblicza hybrydowego kompakta - porównujemy sedana, hatchbacka i kombi

Corolla to niemal znak firmowy Toyoty. To też numer jeden w rankingach sprzedaży wszech czasów. Auto zadebiutowało w 1966, a obecnie mamy na rynku już 12 wcielenie bestsellerowego modelu, dla którego 2015 rok był rekordowy - 1,35 miliona sprzedanych egzemplarzy. Najnowsza generacja występuje w trzech wersjach nadwozia i z mocną hybrydą.
Toyota Corolla Touring Sports Kombi Toyota Corolla Touring Sports Kombi Toyota

Toyota Corolla Touring Sports

Najbardziej rodzinną wersję Corolli można nabyć w jednej z 15 kolorystycznych konfiguracji nadwozia. To nie tylko lakier karoserii, lecz również odcinający się w udany sposób czarny dach. Toyota ma 465 cm długości, a w bagażniku zmieści 596 litrów (581 hybryda). Wygląda nowocześnie i oferuje całkiem bogate wyposażenie. To między innymi panoramiczne okno dachowe, diodowe reflektory, system multimedialny z 8-calowym ekranem, czy adaptacyjny tempomat.

Toyota Corolla Touring Sports Kombi Toyota Corolla Touring Sports Kombi Toyota

Hybryda na miarę obecnych czasów

Japońskie kombi ma trzy silniki do wyboru. Podstawowy wariant stanowi benzynowe 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Z manualną skrzynią przyspiesza do setki w 9,6 sekundy. Hybrydy są dwie. Bazowa opiera się na 1.8-litrowym motorze konwencjonalnym wspieranym przez jednostkę elektryczną. Ma 122 KM i zużywa w cyklu mieszanym od 4,3 do 5,1 litra. Na szczycie gamy stoi 2.0 Hybrid Dynamic Force. 184 koni mocy systemowej pozwala na sprint do setki w 8,1 s.

Toyota Corolla Hatchback Toyota Corolla Hatchback Toyota

Toyota Corolla Hatchback

Japoński kompakt występuje również jako klasyczny, 5-drzwiowy hatchback. Ta odmiana ma 437 cm długości, 179 szerokości i 143,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 264 cm. Podobnie jak kombi, tak i tu mamy do wyboru 15 wariantów kolorystycznych nadwozia. Na liście wyposażenia znajdziemy 18-calowe obręcze aluminiowe, a także matrycowe reflektory LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi. Ich jakość docenimy przede wszystkim w nocy.

Toyota Corolla Hatchback Toyota Corolla Hatchback Toyota

Dobre wyposażenie

Lista silników jest tożsama z kombi. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco ciaśniejsze wnętrze i bagażnik o pojemności 361 litrów. Bardziej zwarte nadwozie i krótszy rozstaw osi przekładają się jednak na lepsze prowadzenie w zakrętach. Całości dopełnia precyzyjny układ kierowniczy i sprężyste zawieszenie z powodzeniem radzące sobie z wszelkimi ubytkami w asfalcie, czy progami zwalniającymi. Dobrze też wyciszono kabinę.

Toyota Corolla Sedan Toyota Corolla Sedan Toyota

Toyota Corolla Sedan

Limuzyna łączy w sobie cechy reprezentacyjnego auta z funkcjonalnością. Ma 463 cm długości, a rozstaw osi wynosi 270 cm. Standardowo Corolla Sedan opuszcza salon na 15-calowych obręczach, ale na liście opcji znajdziemy osiemnastki. Już w bazowej wersji otrzymujemy LED-owe światła do jazdy dziennej, adaptacyjny tempomat, manualną klimatyzację oraz układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów.

Toyota Corolla Sedan Toyota Corolla Sedan Toyota

Trwały silnik wolnossący

To jedyna odmiana w gamie, w której znajdziemy wolnossącą jednostkę benzynową. Ma 1.6 litra pojemności i 4 cylindry. Generuje 132 KM i 160 Nm. Można ją sparować z manualną, 6-stopniową przekładnią lub bezstopniowym automatem. Druga z propozycji to 122-konna hybryda bazująca na 1.8-litrowym motorze. W tym przypadku przyspieszenie do setki wynosi 11 sekund. Auto cechuje się niskim zapotrzebowaniem na paliwo. W średnim rozrachunku może zużywać 4,3-5,2 litra.

Toyota Corolla Sedan Toyota Corolla Sedan Toyota

Ostatnie chwile wyprzedaży

W związku z trwającą kampanią wyprzedażową wszystkie odmiany Corolli zyskały spore rabaty. Nowoczesny kompakt z rodzinnym nadwoziem może być tańszy nawet o 16 500 złotych. Maksymalny upust na hatchbacka sięga 16,5, a na limuzynę - 16 tysięcy złotych. Ponadto, importer przygotował elastyczny program leasingowy. Można dopasować do własnych możliwości okres trwania umowy i wysokość wkładu własnego. Produkt skierowany jest do firm i klientów prywatnych.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.