Sprawdzamy bazową wersję Skody Kamiq. Co oferuje miejski SUV za niecałe 700 złotych miesięcznie?

Kamiq to jeden z najważniejszych modeli w gamie Skody. Zainteresowanie klasycznymi samochodami powoli przemija na rzecz wszelkiej maści crossoverów, zwłaszcza z segmentu B. Auto wyróżnia się na tle rywali sporymi gabarytami przekładającymi się na całkiem przestronne wnętrze. W podstawowej specyfikacji przekonuje też wieloma gadżetami korzystnie wpływającymi na komfort i bezpieczeństwo eksploatacji.
Skoda Kamiq Skoda Kamiq Skoda

Nie mów do mnie mały

Auto ma 424 cm długości, 179 szerokości i 153 wysokości. Do tego dochodzi rozstaw osi na poziomie 2651 milimetrów. To bardzo dobra wartość nawet pośród samochodów kompaktowych. Auto uplasowało się zatem między segmentami i bazuje na modułowej płycie MQB AO. W bazowej specyfikacji Active możemy liczyć na 16-calowe obręcze ze stali z oponami w rozmiarze 205/60. Skoda oferuje jednak wiele ciekawych wzorów felg ze stopów lekkich. Największe mają 18 cali.

Skoda Kamiq Skoda Kamiq Fot. materiały partnera

Przestrzeni pod dostatkiem

Na pokładzie mamy do dyspozycji sporo przestrzeni. Pozycja za kierownicą jest wygodna, a siedzisko można ustawić dość nisko. Kierownica pewnie leży w dłoni, a w zasięgu kierowcy jest większość udogodnień pokładowych. Brak finezyjnych rozwiązań, za to ergonomia na wysokim poziomie. Z tyłu komfortowo będą się czuły osoby o wzroście do 185 cm. Bagażnik mieści od 400 do 1395 litrów. Po złożeniu oparcia przedniego fotela, przewieziemy przedmioty o długości 245 cm.

Skoda Kamiq Skoda Kamiq Skoda

Sporo udogodnień w standardzie

W podstawowej odmianie Active możemy liczyć na sporo gadżetów. W przednich reflektorach umieszczono LED-owe światła. Diody są też w tylnych kloszach. Auto utrzyma się w pasie ruchu i w razie wykrycia zagrożenia z przodu, uruchomi hamulce w trybie awaryjnym. W kabinie znajdziemy manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, a także radio z 6,5-calowym ekranem dotykowym. Ma Bluetooth, 4 głośniki, jak również dwa złącza USB-C.

Skoda Kamiq Skoda Kamiq Skoda

Opcjonalne gadżety

Poza wyposażeniem standardowym, mamy spore możliwości personalizacji auta. Warto dopłacić 750 zł do systemu Smartlink umożliwiającego przeniesienie aplikacji ze smartfona na centralny ekran. Współpracuje z Android Auto i Apple CarPlay. Ciekawą opcją jest też wycenione na tysiąc zł podgrzewanie przednich foteli i dyszy spryskiwaczy. Na 800 zł wyceniono tempomat, a 1500 zapłacimy za czujniki parkowania z tyłu. Gniazdo 12V w bagażniku kosztuje 150 zł.

Skoda Kamiq Skoda Kamiq Fot. materiały partnera

Doładowany, benzynowy silnik

Skoda stawia na benzynowe jednostki napędowe. W gamie znajdziemy jednostki o mocy od 95 do 150 KM. Podstawowe 1.0 TSI generuje 95 KM i 175 Nm. Trzycylindrowy motor pracuje kulturalnie i gwarantuje przyzwoite osiągi. Sprzężono go z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Crossover przyspiesza do setki w 11,1 sekundy i rozpędza się do 181 km/h. Auto sprawdzi się zatem nie tylko w mieście, lecz również na autostradzie. W cyklu średnim zużywa 5,7-6,3 l.

Skoda Kamiq Skoda Kamiq Skoda

Gotówka lub leasing

Skoda to bezsprzeczny materiał na bestseller. Po sukcesie Fabii i Octavii, czas na crossovery. Kamiq przekonuje dobrze wykończonym i przestronnym wnętrzem, a także dobrymi właściwościami jezdnymi. Ma spory bagażnik i przyzwoite wyposażenie, nawet w bazowej wersji Active. Można go kupić za gotówkę lub skorzystać z elastycznego programu leasingowego. 95-konne auto z manualną skrzynią biegów można użytkować już za 672 zł netto miesięcznie.