Toyota potrafi być naprawdę oszczędna. W bestsellerowej wersji hybrydowej może zużywać 4,7 litra w cyklu mieszanym, a przy tym jest bardzo dynamiczna. To zasługa tandemu opartego na 1.8-litrowym silniku benzynowym i elektrycznym. Zestaw rozwija 122 KM, co w dość lekkim pojeździe oznacza dobrą elastyczność i pewność w trasie. Hybryda najlepiej sprawdza się jednak w mieście, gdzie odwdzięcza się niską konsumpcją paliwa i dynamiką. W takich warunkach najbardziej wydajnie funkcjonuje odzyskiwanie energii, więc codzienną drogę do pracy w korku można pokonać w większości na trybie elektrycznym.
Druga z jednostek napędowych to doładowane 1.2 występujące z manualną lub automatyczną przekładnią. Benzynowy silnik dostępny jest z napędem na przednią albo obie osie. Niezależnie od wybranego wariantu, otrzymujemy do dyspozycji 116 koni mechanicznych i 185 Nm dostępnych w szerokim przedziale użytecznych obrotów - 1500-4000. Z ręczną, 6-stopniową przekładnią Toyota przyspiesza do setki w 10,9 sekundy i może zużywać w średnim rozrachunku zaledwie 6,4 litra na 100 kilometrów.
Kompaktowy crossover przekonuje też zwrotnością. Promień zawracania wynosi zaledwie 5,2 metra, co przekłada się na łatwość wykonywania precyzyjnych manewrów w mieście. Wjazd w niewielkie miejsce parkingowe też nie będzie problemem. W pokonywaniu miejskich krawężników lub zaśnieżonych parkingów pomoże zwiększony prześwit i opcjonalny, wydajny napęd na obie osie.
Toyota CH-R nie tylko świetnie i świeżo wygląda, lecz również oferuje bardzo bogate wyposażenie już w standardowej wersji Active. Na pokładzie podstawowej specyfikacji znajdziemy:
- klimatyzację manualną
- komputer pokładowy
- tempomat adaptacyjny
- podgrzewane lusterka zewnętrzne
- LED-owe światła do jazdy dziennej i projektorowe reflektory
Większość udogodnień, za które trzeba dopłacać u konkurencji, Toyota zapewnia każdemu klientowi. Warto też zwrócić uwagę na rozsądnie wycenione pakiety. Zgrupowano w nich przydatne oraz podnoszące bezpieczeństwo i komfort rozwiązania. To między innymi:
- system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)
- inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA)
- światła główne w technologii LED
- system Premium Audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem
Szeroka możliwość personalizacji i różnorodne opcje wyposażenie proponowane są w atrakcyjnie wycenionych pakietach. Suma wspomnianych korzyści sięga aż 15 600 złotych. Bonifikata obejmuje nie tylko poszczególne wersje silnikowe, lecz również elementy wyposażenia i praktycznie pogrupowane pakiety podnoszące komfort i bezpieczeństwo.
W ostatnich miesiącach pojawiło się piąte wcielenie kultowej Toyoty RAV4. Jest największe i najnowocześniejsze w historii. RAV4 ma 460 centymetrów długości, 186 szerokości i 169 wysokości. Atrakcyjnie zaprojektowaną karoserię można opcjonalnie doposażyć w 17- lub 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, w pełni LED-owe, aktywne światła i elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika ułatwiającą dostęp do przepastnej przestrzeni bagażowej.
Japońscy konstruktorzy dużo uwagi poświęcili przedziałowi pasażerskiemu. Dzięki temu, mamy do dyspozycji mnóstwo miejsca w dwóch rzędach siedzeń. Fotele dobrze wyprofilowano i wyposażono w opcjonalną, elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Kanapa oferuje zmianę kąta nachylenia oparcia i zapewnia wysoki poziom wygody. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści aż 580 litrów. Podłogę można obniżyć o 4 centymetry lub obrócić. Druga strona jest wykonana z tworzywa, co ułatwia jej czyszczenie. Dodatkowo, mamy też schowek na roletę. W razie potrzeby, z łatwością złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do imponujących 1690 litrów.
W kwestii wyposażenia, Toyota oferuje mnóstwo, bardzo zaawansowanych dodatków. Już podstawowa specyfikacja gwarantuje wiele udogodnień, a na liście opcji znajdziemy jeszcze:
- System bezkluczykowego dostępu do samochodu
- Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania
- Sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania
- System Premium Audio JBL z 9 głośnikami
Toyota pozostawia swoim klientom spory wybór w kwestii rodzaju napędu. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów generuje 173 KM i 208 Nm dostępnych w przedziale 4300-5200 obr./min. Przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i może zużywać zaledwie 7 litrów w cyklu mieszanym. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub bezstopniowym, wydajnym automatem.
Bestsellerem jest jednak odmiana hybrydowa. W tym przypadku mamy zestaw złożony z elektrycznej i spalinowej jednostki. W wersji 4x4 dodatkowy motor napędza koła tylnej osi. Przyjazne środowisku źródło mocy bazuje na 2.5-litrowym silniku benzynowym. Moc systemowa układu wynosi 222 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 sekundy. W parze ze świetnymi osiągami idzie zużycie paliwa niewiele wyższe, niż w mniejszym modelu C-HR. Hybryda jest też przyjazna środowisku, bowiem emituje zaledwie 125 g/km CO2. Dodatkowo w wersji z napędem na cztery koła może holować przyczepę o masie 1650 kilogramów.
RAV4 jest dużym, praktycznym i bardzo wygodnym samochodem, który świetnie sprawdzi się nie tylko w długich trasach. Poradzi sobie też w terenie dzięki wydajnemu napędowi na cztery koła. Jest świetnie wyciszona, a w miejskich manewrach wesprze kierowcę zestawem kamer 360 stopni. W jej przypadku również możemy liczyć na spore korzyści finansowe. Maksymalny upust sięga 14 800 złotych. Warto również skorzystać z elastycznego programu LEASING SMARTPLAN.