SUV czy crossover? Który model Toyoty wygra w mieście?

Toyota buduje SUV-y od kilku dekad. Doświadczenie i dopracowanie konstrukcji przekłada się na ogromne zainteresowanie klientów. C-HR i RAV4 są bestsellerami w swoich segmentach. Różnią się rozmiarami, napędami, a także możliwościami terenowymi. Sprawdzamy, w jakich warunkach spisują się najlepiej.
Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota

Toyota C-HR - nie przepłacaj na stacji benzynowej

Toyota potrafi być naprawdę oszczędna. W bestsellerowej wersji hybrydowej może zużywać 4,7 litra w cyklu mieszanym, a przy tym jest bardzo dynamiczna. To zasługa tandemu opartego na 1.8-litrowym silniku benzynowym i elektrycznym. Zestaw rozwija 122 KM, co w dość lekkim pojeździe oznacza dobrą elastyczność i pewność w trasie. Hybryda najlepiej sprawdza się jednak w mieście, gdzie odwdzięcza się niską konsumpcją paliwa i dynamiką. W takich warunkach najbardziej wydajnie funkcjonuje odzyskiwanie energii, więc codzienną drogę do pracy w korku można pokonać w większości na trybie elektrycznym.

Druga z jednostek napędowych to doładowane 1.2 występujące z manualną lub automatyczną przekładnią. Benzynowy silnik dostępny jest z napędem na przednią albo obie osie. Niezależnie od wybranego wariantu, otrzymujemy do dyspozycji 116 koni mechanicznych i 185 Nm dostępnych w szerokim przedziale użytecznych obrotów - 1500-4000. Z ręczną, 6-stopniową przekładnią Toyota przyspiesza do setki w 10,9 sekundy i może zużywać w średnim rozrachunku zaledwie 6,4 litra na 100 kilometrów.

Kompaktowy crossover przekonuje też zwrotnością. Promień zawracania wynosi zaledwie 5,2 metra, co przekłada się na łatwość wykonywania precyzyjnych manewrów w mieście. Wjazd w niewielkie miejsce parkingowe też nie będzie problemem. W pokonywaniu miejskich krawężników lub zaśnieżonych parkingów pomoże zwiększony prześwit i opcjonalny, wydajny napęd na obie osie.

Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota

Bogactwo w standardzie

Toyota CH-R nie tylko świetnie i świeżo wygląda, lecz również oferuje bardzo bogate wyposażenie już w standardowej wersji Active. Na pokładzie podstawowej specyfikacji znajdziemy:

- klimatyzację manualną

- komputer pokładowy

- tempomat adaptacyjny

- podgrzewane lusterka zewnętrzne

- LED-owe światła do jazdy dziennej i projektorowe reflektory

Większość udogodnień, za które trzeba dopłacać u konkurencji, Toyota zapewnia każdemu klientowi. Warto też zwrócić uwagę na rozsądnie wycenione pakiety. Zgrupowano w nich przydatne oraz podnoszące bezpieczeństwo i komfort rozwiązania. To między innymi:

- system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)

- system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA)

- inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA)

- światła główne w technologii LED

- system Premium Audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem

Toyota C-HR Toyota C-HR Toyota

Korzystne pakiety wyposażenia

Szeroka możliwość personalizacji i różnorodne opcje wyposażenie proponowane są w atrakcyjnie wycenionych pakietach. Suma wspomnianych korzyści sięga aż 15 600 złotych. Bonifikata obejmuje nie tylko poszczególne wersje silnikowe, lecz również elementy wyposażenia i praktycznie pogrupowane pakiety podnoszące komfort i bezpieczeństwo.

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Toyota RAV4 - SUV dla wymagających

W ostatnich miesiącach pojawiło się piąte wcielenie kultowej Toyoty RAV4. Jest największe i najnowocześniejsze w historii. RAV4 ma 460 centymetrów długości, 186 szerokości i 169 wysokości. Atrakcyjnie zaprojektowaną karoserię można opcjonalnie doposażyć w 17- lub 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, w pełni LED-owe, aktywne światła i elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika ułatwiającą dostęp do przepastnej przestrzeni bagażowej.

Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota

Bogactwo personalizacji

Japońscy konstruktorzy dużo uwagi poświęcili przedziałowi pasażerskiemu. Dzięki temu, mamy do dyspozycji mnóstwo miejsca w dwóch rzędach siedzeń. Fotele dobrze wyprofilowano i wyposażono w opcjonalną, elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Kanapa oferuje zmianę kąta nachylenia oparcia i zapewnia wysoki poziom wygody. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści aż 580 litrów. Podłogę można obniżyć o 4 centymetry lub obrócić. Druga strona jest wykonana z tworzywa, co ułatwia jej czyszczenie. Dodatkowo, mamy też schowek na roletę. W razie potrzeby, z łatwością złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do imponujących 1690 litrów.

W kwestii wyposażenia, Toyota oferuje mnóstwo, bardzo zaawansowanych dodatków. Już podstawowa specyfikacja gwarantuje wiele udogodnień, a na liście opcji znajdziemy jeszcze:

- System bezkluczykowego dostępu do samochodu

- Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym

- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)

- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania

- Sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania

- System Premium Audio JBL z 9 głośnikami

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Wersja benzynowa, a może hybrydowa?

Toyota pozostawia swoim klientom spory wybór w kwestii rodzaju napędu. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów generuje 173 KM i 208 Nm dostępnych w przedziale 4300-5200 obr./min. Przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i może zużywać zaledwie 7 litrów w cyklu mieszanym. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub bezstopniowym, wydajnym automatem.

Bestsellerem jest jednak odmiana hybrydowa. W tym przypadku mamy zestaw złożony z elektrycznej i spalinowej jednostki. W wersji 4x4 dodatkowy motor napędza koła tylnej osi. Przyjazne środowisku źródło mocy bazuje na 2.5-litrowym silniku benzynowym. Moc systemowa układu wynosi 222 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 sekundy. W parze ze świetnymi osiągami idzie zużycie paliwa niewiele wyższe, niż w mniejszym modelu C-HR. Hybryda jest też przyjazna środowisku, bowiem emituje zaledwie 125 g/km CO2. Dodatkowo w wersji z napędem na cztery koła może holować przyczepę o masie 1650 kilogramów.

Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota

Bardziej wszechstronna i równie dobrze wyceniona

RAV4 jest dużym, praktycznym i bardzo wygodnym samochodem, który świetnie sprawdzi się nie tylko w długich trasach. Poradzi sobie też w terenie dzięki wydajnemu napędowi na cztery koła. Jest świetnie wyciszona, a w miejskich manewrach wesprze kierowcę zestawem kamer 360 stopni. W jej przypadku również możemy liczyć na spore korzyści finansowe. Maksymalny upust sięga 14 800 złotych. Warto również skorzystać z elastycznego programu LEASING SMARTPLAN.

Więcej o:
Copyright © Agora SA