Toyota RAV4 to hybryda na miarę XXI wieku. Mało który SUV pali tak mało

Toyota nie ma sobie równych na rynku samochodów hybrydowych. Napęd zastosowany w modelu RAV4 sprawia, że mamy do czynienia z autem kompletnym, zdolnym pokonywać bezdroża i komfortowo sunąć po autostradzie. Dodatkowo, kultowy model japońskiego producenta dostępny jest obecnie w bardzo atrakcyjnej cenie.
Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Japońska ikona

Pierwsza generacja RAV4 zadebiutowała w 1994 i wyprzedziła swoją epokę. Wyżej zawieszone auto z napędem na cztery koła błyskawicznie skradło serca klientów. To jeden z pierwszych kompaktowych SUV-ów o tak wszechstronnym charakterze. Zdolny do jazdy po wyboistych szlakach i zapewniający wysoki komfort na asfaltowych drogach.

W ostatnich miesiącach pojawiło się piąte wcielenie kultowego modelu. Jest największe i najnowocześniejsze w historii. RAV4 ma 460 centymetrów długości, 186 szerokości i 169 wysokości. W cenniku znajdziemy też 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, a przednie reflektory mogą być w pełni LED-owe. Dodatkowo SUV-a można wyposażyć w wygodną elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika.

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Możliwości personalizacji

Japońscy konstruktorzy dużo uwagi poświęcili przedziałowi pasażerskiemu. Dzięki temu mamy do dyspozycji mnóstwo miejsca w obu rzędach siedzeń. Fotele dobrze wyprofilowano i wyposażono w opcjonalną, elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Kanapa oferuje zmianę kąta nachylenia oparcia i zapewnia wysoki poziom wygody. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści aż 580 litrów. Podłogę można obniżyć o 4 centymetry lub obrócić. Druga strona jest wykonana z tworzywa, co ułatwia czyszczenie. Dodatkowo, mamy też schowek na roletę. W razie potrzeby, z łatwością złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do imponujących 1690 litrów.

W kwestii wyposażenia, Toyota oferuje dużo dodatkowych opcji. Jednak już podstawowa specyfikacja posiada wiele udogodnień, a na liście opcji znajdziemy jeszcze:

- System bezkluczykowego dostępu do samochodu

- Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym

- Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)

- System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją automatycznego hamowania

- Sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania

- System Premium Audio JBL z 9 głośnikami

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Nowoczesna i oszczędna hybryda

Toyota pozostawia swoim klientom spory wybór w kwestii rodzaju napędu. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów generuje 173 KM i 208 Nm dostępnych w przedziale 4300-5200 obr./min. Przyspiesza do setki w 9,8 sekundy i zużywa zaledwie 7 litrów w cyklu mieszanym. Można go połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub bezstopniowym, wydajnym automatem.

Bestsellerem jest jednak odmiana hybrydowa. W tym przypadku mamy zestaw złożony z elektrycznej i spalinowej jednostki. W wersji 4x4 dodatkowy motor napędza koła tylnej osi. Przyjazne środowisku źródło mocy bazuje na 2.5-litrowym silniku benzynowym. Moc systemowa układu wynosi 222 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 sekundy. W parze ze świetnymi osiągami idzie zużycie paliwa - nawet 5,6 litra w średnim rozrachunku. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się podobnymi wynikami. Hybryda jest też przyjazna środowisku, bowiem emituje zaledwie 125 g/km CO2. Dodatkowo w wersji z napędem na cztery koła może holować przyczepę o masie 1650 kilogramów.

Nowa Toyota RAV4 Nowa Toyota RAV4 Fot. Toyota

Takiej propozycji jeszcze nie było

Nowa Toyota RAV4 jest nowoczesna, funkcjonalna i bezpieczna. Napęd 4x4 wraz z 19-centymetrowym prześwitem pozwala sprawnie poruszać się po bezdrożach. Bogato wyposażony SUV dostępny jest ponadto w bardzo atrakcyjnej cenie. Rabat na ten model sięga 14 800 zł. Warto skorzystać też z atrakcyjnie wycenionych pakietów wyposażeniowych i dodatkowych elementów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji. Obok takiej propozycji trudno przejść obojętnie.