To jeden z największych przedstawicieli swojego segmentu. RX w 5-osobowej odmianie mierzy 489 centymetrów długości, 189,5 szerokości i 169 wysokości. Nadwozie zaprojektowano z dbałością o najmniejsze detale. Mamy zatem wiele przemyślanych, dynamicznych przetłoczeń, a także nowoczesne rozwiązania. Już w standardzie otrzymujemy aktywne reflektory LED-owe, sekwencyjne diodowe kierunkowskazy oraz 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Wyższe wersje wyposażenia cechują się felgami o średnicy 20 cali. Możemy też wybierać spośród 12 lakierów karoserii
Nie trzeba sięgać po topowe specyfikacje wyposażenia, by cieszyć się wieloma pokładowymi udogodnieniami. Przy okazji nowej kampanii Lexusa, odmiana Elegance wraz z pakietem Optimum to według nas świetna oferta. W standardzie oferuje rozmaite opcje podnoszące komfort i bezpieczeństwo. To między innymi:
- dwustrefową automatyczną klimatyzację z generatorem cząstek nanoE
- aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości
- otwieranie i uruchamianie pojazdu z kluczykiem w kieszeni
- trójprojektorowe reflektory LED z sekwencyjnymi kierunkowskazami
- 20-calowe felgi aluminiowe z komorą tłumiącą hałas
- Lexus Safety System+ (m.in. system ochrony przedzderzeniowej (pcs) z wykrywaniem pieszych)
- podgrzewana kierownica
Lexus oferuje dwa napędy do wyboru. Podstawowy nosi oznaczenie RX 300, pod którym kryje się benzynowa jednostka o pojemności dwóch litrów. Ma 238 koni mechanicznych i 350 Nm przenoszonych na koła obu osi. Doładowany motor pozwala rozpędzić się w 9,5 sekundy do pierwszej setki. Inna odmiana stanowi jednak o popularności modelu.
Druga z jednostek jest hybrydą i to właśnie ona stanowi o potędze japońskiego SUV-a. Zdecydowana większość klientów decyduje się na taki wariant. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na dopracowaną technologię, dynamikę i niskie zużycie paliwa, do którego alternatywna odmiana benzynowa nie jest w stanie się zbliżyć. RX 450h ma 3,5-litrowy motor V6 sprzężony z mocnym elektrykiem. Układ rozwija 313 KM i może zużywać w cyklu średnim zaledwie 6,7 litra - o 3,2 litra mniej od RX 300. Sprint do setki trwa zaledwie 7,7 sekundy.
Lexus opublikował nowy cennik modelu RX. Różnice w cenie są naprawdę duże, a obok takiej oferty trudno przejść obojętnie. Suma korzyści przekracza 70 tysięcy złotych, a dodatkową bonifikatę stanowią bogate pakiety wyposażeniowe. Klient może też dopasować finalną konfigurację samochodu do własnych preferencji i skorzystać z elastycznego programu Leasing Smartplan. Wówczas właścicielem nowego RX'a można się stać za zaledwie 1840 zł netto miesięcznie.