Z badań przeprowadzonych dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego wynika, że już ponad 8 procent Polaków korzysta z wielosezonowego ogumienia. Z każdym rokiem podana wartość rośnie. Wynika to z faktu, że takich opon nie trzeba co pół roku zmieniać, magazynować, a jedynie dbać o odpowiednie ciśnienie powietrza i wyważenie.
Jakość opon całorocznych sukcesywnie rośnie. Jeszcze na początku lat 90. świeciły rekordy popularności, ale z biegiem czasu zaczęły je wypierać produkty sezonowe. Teraz, gdy producenci mają dostęp do nowoczesnych technologii, powrócił sens stosowania wielosezonowych odpowiedników. Tym bardziej, że mamy zdecydowanie łagodniejszy klimat. Zimą w miastach notujemy kilkucentymetrowe opady śniegu i to zaledwie przez kilka dni. Wysokie temperatury sprzyjają też oszczędnościom. Zdecydowanie lepiej zainwestować w gumę bezpieczną i zdatną do użytku przez wszystkie pory roku. To nie tylko wymierne korzyści finansowe, lecz również kwestie dużej pewności w rozmaitych warunkach.
Taki opony ma w swej ofercie Kleber. Uznany producent wytwarza ogumienie przeznaczone do samochodów osobowych, SUV-ów, a także pojazdów dostawczych. Quadraxer2 najlepiej sprawdza się w osobówkach. Dlaczego? Z uwagi na kilka elementów:
- Kierunkowa rzeźba bieżnika w układzie "V" i kanały rynnowe "Toboggan" ułatwiają odprowadzanie wody i zmniejszają ryzyko aquaplaningu
- Skrócona o 1,6 m droga hamowania względem poprzedniego modelu
- Zmienione ukierunkowanie lameli, zapewniające skuteczne ruszanie z miejsca i hamowanie na zaśnieżonych nawierzchniach
- Skrócona o 3,5 m droga hamowania na suchych nawierzchniach dzięki lamelom "Flexing Points" optymalizującym powierzchnię styku opony z nawierzchnią
Z każdym rokiem segment crossoverów i SUV-ów rośnie. To składnia wielu użytkowników do montażu wysokiej jakości opon całorocznych, sprawdzających się zarówno na śniegu, jak i w błocie oraz asfalcie. Kleber Citilander został opracowany właśnie z myślą o takich pojazdach. Do jego kupna przekonuje kilka argumentów:
- Karkas opony jest mocniejszy o 20 procent od karkasów opon osobowych i zda każdy sprawdzian w warunkach miejskich
- Wysokie klocki bieżnika, przyczepność poprzeczna i liczne rowki poprzeczne zapewniają znakomitą trakcję na wszystkich typach nawierzchni: asfalcie, żwirze, piasku i błocie
- Asymetryczna rzeźba bieżnika zapewnia optymalną jego sztywność i gwarantuje wolne i regularnie zużywanie się opony.
Przed nami okres niskich temperatur i ryzyka zamarzających opadów. Warto zawczasu przygotować się do zimowego sezonu i postawić na odpowiednie ogumienie. Opona wielosezonowa sprawdzi się też w samochodach dostawczych. Kleber wypuścił na rynek model Transpro 4S, cechujący się wysoką wytrzymałością i niskimi oporami wpływającymi korzystnie na zużycie paliwa. Poniżej przedstawiamy tylko niektóre argumenty przemawiające za tym modelem:
- Klasa B hamowania na mokrej nawierzchni czyni KLEBER Transpro 4S jedną z najlepszych opon w swojej klasie
- Opona posiada klasę C zużycia paliwa i przynosi oszczędności większe od opon zimowych KLEBER Transalp 2. Zapewnia też najlepsze osiągi w swojej klasie opon w tym zakresie
- Szerokie rowki poprzeczne w bieżniku opony i optymalne ułożenie lameli zapewniają dobrą przyczepność na śniegu
- Poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni porównywalny do letnich opon dostawczych i wyższy od opon zimowych