Najnowocześniejszy samochód użytkowy na rynku. Mercedes Sprinter to idealny wybór dla przedsiębiorcy

Jeszcze kilka lat temu nikt by nie pomyślał, że samochody użytkowe będą oferowały wyposażenie rodem z luksusowych aut osobowych. Tymczasem Mercedes pokazuje, że jest to możliwe i świetnie sprawdza się w popularnym Sprinterze.
Mercedes Sprinter 2018 Mercedes Sprinter 2018 fot. Mercedes

Nowy rozdział

Trzecia generacja Mercedesa Sprintera została zaprojektowana od podstaw przez zespół tej marki - po latach współpracy z Volkswagenem zdecydowano się na rozdzielenie dróg i postawienie na własną konstrukcję. Był to strzał w dziesiątkę, gdyż w ten sposób marka ze Stuttgartu mogła obdarować Sprintera szeregiem rozwiązań, które dopiero co debiutowały w autach osobowych. Niektóre z nich nie są nawet oferowane w topowej Klasie S, co jest prawdziwym ewenementem. Na pokładzie znajdziemy między innymi system MBUX w dwóch wariantach - z mniejszym lub większym ekranem. Rozwiązanie to bazuje na sztucznej inteligencji i pozwala na sterowanie głosowe większością funkcji w aucie. Mamy tutaj także pełny dostęp do sieci. Jest on wykorzystywany między innymi do pobierania aktualnego ruchu drogowego dla map nawigacji. W ten sposób może ona wytaczać trasy, na których są mniejsze korki, co pozytywnie wpływa na czas przejazdu. Sprinter posiada również takie dodatki jak w pełni elektrycznie sterowany fotel, automatyczną klimatyzację czy zaawansowany komputer pokładowy z dużym ekranem między zegarami.

Mercedes Sprinter 2018 Mercedes Sprinter 2018 fot. Mercedes

Praktycznie i bezpiecznie

Pod atrakcyjnie zaprojektowanym jak na auto użytkowe nadwozie kryje się też wiele ciekawych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i praktyczności. Mercedes Sprinter może być wyposażony w zaawansowane światła LED, które doskonale oświetlają drogę i świetnie sprawdzają się podczas nocnych podróży. Mamy tutaj także cały szereg elektronicznych asystentów - od aktywnego tempomatu, aż po układ autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej. Doskonałym patentem jest także elektroniczny system kompensujący podatność auta na boczne podmuchy wiatru. Dzięki niemu jazda niezaładowanym autem w wietrzny dzień nie musi wiązać się ze stresującymi sytuacjami.

Klienci wybierający Sprintera mogą dopasować zabudowę nadwozia do własnych potrzeb. Producent oferuje szereg różnych konfiguracji, które sprawdzą się w najróżniejszych zastosowaniach. Dostępne są tutaj 4 długości auta i 3 wysokości, zaś dopuszczalna masa całkowita wynosi od 3,5 do 5 ton. Boczne drzwi mogą być elektrycznie przesuwane, zaś tylne skrzydła otwierają się pod kątem 270 stopni. Na pace mamy zaś wiele punktów mocowania, do których można przyczepić przewożony towar.

Nowy Mercedes Sprinter 2018
fot. Filip Trusz

Sama kabina również spełnia oczekiwania kierowcy. Cztery duże uchwyty na kubki, dwa schowki na telefon i trzy duże skrytki w podszybiu pozwalają na zachowanie porządku i ukrycie wszystkich przewożonych rzeczy. W drzwiach również mamy ogromne kieszenie, mieszczące nawet duże butelki. Pod podwójną ławką wygospodarowano zaś miejsce na głębszy schowek, do którego wejdzie plecak lub torba. Można tam także zainstalować specjalny organizer na dokumenty i inne przedmioty.

Mercedes Sprinter 2018 Mercedes Sprinter 2018 fot. Mercedes

Szeroki wybór silników

Pod maską Mercedesa Sprintera znajdziemy silniki dopasowane do wielu zastosowań. Ofertę otwiera jednostka o pojemności 2,2 litra, która może generować od do 160 KM. Bardziej wymagający klienci mogą z kolei zdecydować się na sprawdzoną konstrukcję V6 o objętości skokowej wynoszącej 3 litry i mocy 190 KM. Moc w zależności od konfiguracji może być przenoszona na przednią lub tylną oś (opcją jest także napęd na cztery koła) za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

Mercedes Sprinter 2018 Mercedes Sprinter 2018 fot. Mercedes

Oferta nie do przebicia

Mercedes Sprinter nie bez powodu jest tak chętnie wybierany przez przedsiębiorców. Samochód ten oferowany jest w bardzo atrakcyjnym finansowaniu. Do wyboru mamy klasyczny kredyt lub leasing Lease&Drive z ratą miesięczną w wysokości 1% wartości auta. Dzięki temu Mercedes Sprinter Furgon w wersji z napędem na przednią oś może kosztować już od 1485 zł netto, zaś tylnonapędowy wariant można nabyć płacąc miesięcznie 1629 zł netto.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.