Trudno mówić o jakiejkolwiek konkurencji dla Range Rovera. To auta jedyne w swoim rodzaju. Mają unikalną szatę zewnętrzną, wysmakowane wnętrze zdobione materiałami z najwyższej półki, a także silniki, których mogliby pozazdrościć producenci sportowych samochodów. Mimo szerokiego spektrum cech, brytyjski SUV urzeka designem. Liczne, dynamiczne przetłoczenia w połączeniu z elementami kontrastującymi z lakierem nadwozia oraz obręczami ze stopów lekkich w rozmiarze nawet 22-cali, przedstawiają się majestatycznie.
Wysmakowany zestaw uzupełniają gabaryty konstrukcji. Auto ma 488 centymetrów długości, 207 szerokości i 180 wysokości. Rozstaw osi wynosi imponujące 2923 mm.
Pod maską Range Rovera Sport znajdziemy szeroką gamę jednostek napędowych. 6 i 8-cylindrowe diesle generują od 249 do 339 koni mechanicznych i aż 740 Nm uzyskiwanych przy 1750 obr./min. Nowość w gamie stanowi hybryda. 404-konny, elektryczno-spalinowy tandem potrafi przyspieszyć do setki w 6,7 sekundy. Co ciekawe, minimalne zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi skromne 3,2 litra. Jak widać, brytyjska arystokracja też potrafi oszczędzać.
Ciekawie prezentują się również benzynowe jednostki. Wszystkie wsparte doładowaniem i potężną liczbą koni. Najmocniejszy wariant SVR z kompresorem rozwija 575 KM i 700 Nm. Do 100 km/h przyspiesza w imponujące 4,5 sekundy i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 283 km/h. To osiągi rodem z super sportowych samochodów. Na asfalcie nie ma sobie równych, ale świetnie spisuje się również poza nim.
Range Rover wyposażył model Sport w wiele technologii poprawiających nie tylko komfort, lecz również zdolności terenowe. Jazdę w trudnych warunkach ułatwia przede wszystkim pneumatyczne zawieszenie z regulacją w zakresie kilku centymetrów i zmienną charakterystyką tłumienia nierówności. Dodatkowo, mamy do dyspozycji zestaw kamer poprawiających widoczność, a także system Terrain Response 2 pozwalający dopasować zachowanie poszczególnych podzespołów do rodzaju nawierzchni. W menu znajdziemy śnieg, kamienie, piasek oraz szutrowe drogi. Poza ustawieniami zawieszenia, zmienia się również czułość kontroli trakcji. Inżynierowie wykorzystali w tym celu wiele dekad doświadczenia w rajdach przeprawowych. I tak sytuacja przedstawia się w praktyce. Zwiększenie prześwitu do maksimum gwarantuje możliwość pokonywania przeszkód wodnych o głębokości 85 centymetrów, wystających korzeni, niewielkich pieńków, jak również głębokich kolein wypełnionych błotem. Kąt natarcia wynosi 33 stopnie, rampowy 28,3, a zejścia 29,6 stopnia.
By się mocniej wesprzeć zaawansowaną maszynerią, warto uruchomić reduktor. Range Rover Sport nie ma sobie równych w trudnych warunkach drogowych. Wszechstronność miesza się w tym przypadku z luksusem i dynamiką spotykaną w mniejszych, sportowych samochodach.
Każda wersja Range Rovera Sport ma automatyczną, 8-stopniową przekładnię, napęd na obie osie, LED-owe reflektory, a także zaawansowane multimedia z dotykowym ekranem. Ponadto, producent przygotował korzystną ofertę finansową przewidzianą na 24 lub 36 miesięcy. Obejmuje wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe. Co ważne, nie trzeba wpłaty własnej, by użytkować majestatycznego SUV-a. Atrakcyjna rata miesięczna powinna skusić wielu kierowców szukających luksusu, dobrych własności terenowych, a także dynamicznych i zarazem oszczędnych jednostek napędowych.