Nowocześnie i luksusowo w teren - Range Rover Sport nadaje się nie tylko na drogi

Luksusowy SUV sprawdza się nie tylko na asfaltowych szlakach. Potężne auto potrafi też zjechać z utwardzonych dróg, by pokonać wiele terenowych przeszkód dzięki dopracowanemu, pneumatycznemu zawieszeniu i zaawansowanej elektronice.
Range Rover Sport Range Rover Sport fot. Tomasz Korniejew

Wysmakowany i potężny

Trudno mówić o jakiejkolwiek konkurencji dla Range Rovera. To auta jedyne w swoim rodzaju. Mają unikalną szatę zewnętrzną, wysmakowane wnętrze zdobione materiałami z najwyższej półki, a także silniki, których mogliby pozazdrościć producenci sportowych samochodów. Mimo szerokiego spektrum cech, brytyjski SUV urzeka designem. Liczne, dynamiczne przetłoczenia w połączeniu z elementami kontrastującymi z lakierem nadwozia oraz obręczami ze stopów lekkich w rozmiarze nawet 22-cali, przedstawiają się majestatycznie.

Wysmakowany zestaw uzupełniają gabaryty konstrukcji. Auto ma 488 centymetrów długości, 207 szerokości i 180 wysokości. Rozstaw osi wynosi imponujące 2923 mm.

Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover

Potęga koni mechanicznych i niutonometrów

Pod maską Range Rovera Sport znajdziemy szeroką gamę jednostek napędowych. 6 i 8-cylindrowe diesle generują od 249 do 339 koni mechanicznych i aż 740 Nm uzyskiwanych przy 1750 obr./min. Nowość w gamie stanowi hybryda. 404-konny, elektryczno-spalinowy tandem potrafi przyspieszyć do setki w 6,7 sekundy. Co ciekawe, minimalne zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi skromne 3,2 litra. Jak widać, brytyjska arystokracja też potrafi oszczędzać.

Ciekawie prezentują się również benzynowe jednostki. Wszystkie wsparte doładowaniem i potężną liczbą koni. Najmocniejszy wariant SVR z kompresorem rozwija 575 KM i 700 Nm. Do 100 km/h przyspiesza w imponujące 4,5 sekundy i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na 283 km/h. To osiągi rodem z super sportowych samochodów. Na asfalcie nie ma sobie równych, ale świetnie spisuje się również poza nim.

Range Rover Sport 2017 Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Nie bój się zjechać na nieutwardzone drogi

Range Rover wyposażył model Sport w wiele technologii poprawiających nie tylko komfort, lecz również zdolności terenowe. Jazdę w trudnych warunkach ułatwia przede wszystkim pneumatyczne zawieszenie z regulacją w zakresie kilku centymetrów i zmienną charakterystyką tłumienia nierówności. Dodatkowo, mamy do dyspozycji zestaw kamer poprawiających widoczność, a także system Terrain Response 2 pozwalający dopasować zachowanie poszczególnych podzespołów do rodzaju nawierzchni. W menu znajdziemy śnieg, kamienie, piasek oraz szutrowe drogi. Poza ustawieniami zawieszenia, zmienia się również czułość kontroli trakcji. Inżynierowie wykorzystali w tym celu wiele dekad doświadczenia w rajdach przeprawowych. I tak sytuacja przedstawia się w praktyce. Zwiększenie prześwitu do maksimum gwarantuje możliwość pokonywania przeszkód wodnych o głębokości 85 centymetrów, wystających korzeni, niewielkich pieńków, jak również głębokich kolein wypełnionych błotem. Kąt natarcia wynosi 33 stopnie, rampowy 28,3, a zejścia 29,6 stopnia.

By się mocniej wesprzeć zaawansowaną maszynerią, warto uruchomić reduktor. Range Rover Sport nie ma sobie równych w trudnych warunkach drogowych. Wszechstronność miesza się w tym przypadku z luksusem i dynamiką spotykaną w mniejszych, sportowych samochodach.

Range Rover Sport Range Rover Sport Range Rover

Oferta szyta na miarę

Każda wersja Range Rovera Sport ma automatyczną, 8-stopniową przekładnię, napęd na obie osie, LED-owe reflektory, a także zaawansowane multimedia z dotykowym ekranem. Ponadto, producent przygotował korzystną ofertę finansową przewidzianą na 24 lub 36 miesięcy. Obejmuje wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe. Co ważne, nie trzeba wpłaty własnej, by użytkować majestatycznego SUV-a. Atrakcyjna rata miesięczna powinna skusić wielu kierowców szukających luksusu, dobrych własności terenowych, a także dynamicznych i zarazem oszczędnych jednostek napędowych.