Nadjeżdża nowy miejski SUV - zobacz najnowszą Skodę Kamiq

Takiego auta w ofercie Skody jeszcze nie było. Kamiq uzupełnia gamę i przebojem wdziera się na rynek. W swoim segmencie jest jednym z największych przedstawicieli. Wygląda ciekawie, oferuje przestronne i bogato wyposażone wnętrze, a także sprawdzone jednostki napędowe. Sprawdzamy, czym zaskakuje czeska nowość.
Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe)

Sprawdzona recepta na sukces

Kamiq ma 424 cm długości, 179 szerokości i 153 wysokości. Do tego dochodzi rozstaw osi na poziomie 2651 milimetrów. To bardzo dobra wartość nawet pośród samochodów kompaktowych. Auto uplasowało się zatem między segmentami. Jest też wysoko osadzone - 18-centymetrowy prześwit. Napęd przekazuje na przednią oś i wraz ze sprawną elektroniką, poradzi sobie na szutrowych drogach.

W kwestii dodatków, możemy liczyć na elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika, co w tej klasie nie było dotąd spotykane. W topowej wersji znajdziemy też 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, przyciemnione szyby boczne, relingi oraz w pełni LED-owe reflektory.

Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe)

Sporo przestrzeni, długa lista wyposażenia

Jako, że bliżej Skodzie do segmentu C, na pokładzie mamy do dyspozycji sporo przestrzeni. Jest jej wyraźnie więcej, niż u większości rywali. Przednie fotele z zintegrowanym zagłówkiem zyskały dobre wyprofilowanie i elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Pozycja za kierownicą jest wygodna, a siedzisko można ustawić dość nisko. Koło sterowe pewnie leży w dłoni, a w zasięgu kierowcy jest większość udogodnień pokładowych. Mocny plus za ergonomię na wysokim poziomie. Z tyłu miejsca wystarczy dla wysokich osób. Nieźle wypada też bagażnik. W standardowej konfiguracji zmieści 400 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczną kanapę, by mieć dostęp do 1395 litrów. Po złożeniu oparcia przedniego fotela pasażera, Skoda przewiezie przedmioty o długości 245 centymetrów.

Na długiej liście rozsądnie wycenionych dodatków, znajdziemy między innymi:

- Sound system Skoda - zestaw 9 głośników, subwoofer, wzmacniacz

- VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników

- Nawigację AMUNDSEN z 9,2-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości

- Dach panoramiczny

- Aktywny tempomat działający do 210 km/h

- Adaptacyjne zawieszenie ze zmienną charakterystyką tłumienia nierówności

Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe)

Mocne, doładowane jednostki napędowe

W Skodzie nie znajdziemy diesla, bo w tym segmencie zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi stanowi margines. Mamy za to do wyboru dopracowane i dynamiczne jednostki benzynowe. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 95 koni mechanicznych. Jest doładowany i współpracuje z manualną, 5-stopniową skrzynią. Oferuje niezłe osiągi i zużywa zaledwie 5,7 litra w cyklu mieszanym według wyśrubowanej normy WLTP.

Wyżej w hierarchii znajduje się 1.0 TSI o mocy 115 KM. W tym przypadku mamy do wyboru manualną, 6-biegową skrzynię lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. Auto przyspiesza do setki w niecałe 10 sekund i rozpędza się do 194 km/h. Zużycie paliwa w średnim rozrachunku nieznacznie przekracza 6 litrów.

Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe) Skoda Kamiq (mat. prasowe)

Dobra oferta. Tego nie można przegapić

Kamiq jest gorącą nowością na polskim rynku. Mimo tego, możemy liczyć na mocny debiut okraszony korzystną ofertą. Skoda przewidziała pakiety gwarancyjne za złotówkę, a także zestawy z bogatym wyposażeniem w świetnej cenie. Dzięki temu, suma rabatów sięga ponad 8 tysięcy złotych. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.