Kamiq ma 424 cm długości, 179 szerokości i 153 wysokości. Do tego dochodzi rozstaw osi na poziomie 2651 milimetrów. To bardzo dobra wartość nawet pośród samochodów kompaktowych. Auto uplasowało się zatem między segmentami. Jest też wysoko osadzone - 18-centymetrowy prześwit. Napęd przekazuje na przednią oś i wraz ze sprawną elektroniką, poradzi sobie na szutrowych drogach.
W kwestii dodatków, możemy liczyć na elektrycznie unoszoną pokrywę bagażnika, co w tej klasie nie było dotąd spotykane. W topowej wersji znajdziemy też 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, przyciemnione szyby boczne, relingi oraz w pełni LED-owe reflektory.
Jako, że bliżej Skodzie do segmentu C, na pokładzie mamy do dyspozycji sporo przestrzeni. Jest jej wyraźnie więcej, niż u większości rywali. Przednie fotele z zintegrowanym zagłówkiem zyskały dobre wyprofilowanie i elektryczną regulację w kilku płaszczyznach. Pozycja za kierownicą jest wygodna, a siedzisko można ustawić dość nisko. Koło sterowe pewnie leży w dłoni, a w zasięgu kierowcy jest większość udogodnień pokładowych. Mocny plus za ergonomię na wysokim poziomie. Z tyłu miejsca wystarczy dla wysokich osób. Nieźle wypada też bagażnik. W standardowej konfiguracji zmieści 400 litrów. Wystarczy jednak złożyć asymetryczną kanapę, by mieć dostęp do 1395 litrów. Po złożeniu oparcia przedniego fotela pasażera, Skoda przewiezie przedmioty o długości 245 centymetrów.
Na długiej liście rozsądnie wycenionych dodatków, znajdziemy między innymi:
- Sound system Skoda - zestaw 9 głośników, subwoofer, wzmacniacz
- VIRTUAL COCKPIT - Cyfrowy zestaw wskaźników
- Nawigację AMUNDSEN z 9,2-calowym ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości
- Dach panoramiczny
- Aktywny tempomat działający do 210 km/h
- Adaptacyjne zawieszenie ze zmienną charakterystyką tłumienia nierówności
W Skodzie nie znajdziemy diesla, bo w tym segmencie zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi stanowi margines. Mamy za to do wyboru dopracowane i dynamiczne jednostki benzynowe. Podstawowy to 1.0 TSI o mocy 95 koni mechanicznych. Jest doładowany i współpracuje z manualną, 5-stopniową skrzynią. Oferuje niezłe osiągi i zużywa zaledwie 5,7 litra w cyklu mieszanym według wyśrubowanej normy WLTP.
Wyżej w hierarchii znajduje się 1.0 TSI o mocy 115 KM. W tym przypadku mamy do wyboru manualną, 6-biegową skrzynię lub 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat. Auto przyspiesza do setki w niecałe 10 sekund i rozpędza się do 194 km/h. Zużycie paliwa w średnim rozrachunku nieznacznie przekracza 6 litrów.
Kamiq jest gorącą nowością na polskim rynku. Mimo tego, możemy liczyć na mocny debiut okraszony korzystną ofertą. Skoda przewidziała pakiety gwarancyjne za złotówkę, a także zestawy z bogatym wyposażeniem w świetnej cenie. Dzięki temu, suma rabatów sięga ponad 8 tysięcy złotych. Obok takiej oferty trudno przejść obojętnie.