Debiutująca, najnowsza generacja Passata jest bardzo wszechstronna. Klienci mogą wybrać reprezentacyjną limuzynę, rodzinne kombi lub Alltracka o zwiększonym o dwa centymetry prześwicie. Uterenowiona wersja ma napęd na cztery koła, nakładki ochronne na zderzakach i progach, a także płytę chroniącą silnik. Producent przewidział też usportowiony wariant R-Line.
Przy okazji premiery w katalogu znajdziemy nowe kolory nadwozia i wzory aluminiowych obręczy. Pojawiły się też nowe technologie podnoszące komfort i bezpieczeństwo. To między innymi aktywne, matrycowe reflektory LED. Dopasowują długość i szerokość snopu światła do aktualnych warunków drogowych.
Nowy Passat wprowadza nas na kolejny poziom autonomicznej jazdy. System IQ.Drive pozwala Volkswagenowi na samodzielną jazdę do prędkości 210 km/h. Sam przyspiesza, hamuje, a także dostosowuje szybkość do zakrętów. Kierowca ma za zadanie jedynie kontrolować sytuację i co jakiś czas przejąć stery. W celu efektywnego wykorzystania zestawu radarów i kamer, na kierownicy umieszczono pojemnościowe czujniki dotyku.
System PreCrash chroni pasażerów w podbramkowych sytuacjach. Jeśli komputer wykryje zagrożenie w postaci kolizji lub destabilizacji auta podczas poślizgu, automatycznie domknie szyby i dach panoramiczny. Uruchomi również elektryczne napinacze pasów bezpieczeństwa, by zminimalizować ewentualne obrażenia.
Passat potrafi też wykrywać przeszkody w postaci innych samochodów lub pieszych. Jeśli kierowca nie zareaguje na zagrożenie przed pojazdem, w trybie autonomicznym uruchomi hamulce. Auto ostrzeże również przed autami nadjeżdżającymi prostopadle przy opuszczaniu miejsca parkingowego, jak również wesprze kierowcę, wykonując parkingowe manewry z przyczepą.
Nad drogowym bezpieczeństwem czuwają również mocne jednostki napędowe. W podbramkowych sytuacjach pomagają uniknąć zagrożenia dynamicznym przyspieszeniem. W gamie reprezentacyjnego auta zadebiutował 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Podczas spokojnej jazdy odłącza dwa cylindry, co przekłada się na niższe zużycie paliwa. Paletę benzynowych motorów uzupełnia 2.0 TSI - 190 lub 272 KM.
Pośród diesli znajdziemy 2.0 TDI o mocy 150, 190 lub 240 koni. Najmocniejszy wariant generuje 500 Nm i został sprzężony z siedmiostopniowym, dwusprzęgłowym automatem oraz napędem na cztery koła. Imponujące parametry przekładają się na świetne osiągi. Auto przyspiesza do setki w 6,1 sekundy i rozpędza się do 247 km/h. Zużycie paliwa to skromne 4,7 litra na 100 kilometrów.
Najnowsze wcielenie Passata przekonuje zaawansowanymi systemami wsparcia, przestronną i komfortową kabiną, a także nową generacją multimediów. Jest dynamiczny i wszechstronny, zwłaszcza w odmianie Alltrack. Potrafi być bardzo wygodny na asfalcie, jak i poza nim. Nowy model zyskał też rabat w maksymalnej wysokości 18 tysięcy złotych. Wszystkie szczegóły znajdziecie w linku poniżej.