W pierwszym półroczu 2019 Mercedes sprzedał ponad dziewięć tysięcy samochodów, co oznacza wzrost względem analogicznego okresu sprzed roku o ponad dziewięć procent. Najpopularniejszym modelem okazał się GLC Coupe - 1306 sztuk. Nieco dalej uplasował się bliźniaczy GLC. Wniosek jest jeden - Polacy pokochali SUV-y premium. W tym przypadku mogą liczyć na wiele nowoczesnych rozwiązań. Niektóre otrzymujemy już w standardzie. To między innymi reflektory LED High Performance z obramowaniem świateł do jazdy dziennej. Są aktywne, przez co efektywnie oświetlają drogę i poprawiają poziom bezpieczeństwa.
Sporo zmian pojawiło się też w kabinie odświeżonego Mercedesa GLC. Zmieniono kierownicę oraz panel dotykowy na konsoli centralnej. Nowoczesne technologie pozwalają tworzyć odpowiednią atmosferę. Pakiet Energizing wpływa na wewnętrzne oświetlenie, ścieżkę dźwiękową, klimatyzację, a także fotele wyposażone w masaż, podgrzewanie i wentylację.
Kolejną nowość stanowi MBUX. To system multimedialny oparty na rozszerzonej rzeczywistości wpisanej m.in. w nawigację wyświetlającą na ekranie zdjęcia pomagające odnaleźć się na drodze. Układ pozwala kierowcy komunikować się z systemem za sprawą dotyku ekranu, kierownicy i paneli Touch Control, a także gestami i głosowo po wypowiedzeniu frazy "Hej Mercedes".
Podstawą w gamie silnikowej Mercedesa GLC są czterocylindrowe motory o pojemności dwóch litrów. Benzynowa gama już w standardzie dysponuje systemem Mild Hybrid ograniczającym emisję CO2 i zużycie paliwa. Jednostki mają 197 KM i 280 Nm (GLC 200) oraz 258 KM i 370 Nm (GLC 300). Są też wspomagane elektrycznym rozrusznikiem generującym dodatkowe pokłady momentu obrotowego - EQ Boost.
Dwulitrowy diesel występuje w trzech wersjach mocy. Wszystkie z napędem na cztery koła. Dysponują mocą od 163 do 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 360, 400 i 500 Nm. Wśród silników wysokoprężnych znajdziemy także trzylitrowego, sześciocylindrowego diesla o mocy 330 KM.
Szczyt gamy został zarezerwowany dla GLC 63 AMG 4Matic+. Pod jego maską pracuje podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 litrów. Rozwija 476 KM i 650 Nm, natomiast we wzmocnionej specyfikacji S aż 510 koni i 700 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 3,8 sekundy. To świetny wynik jak na potężnego SUV-a.
GLC ma kilka twarzy. Potrafi być skuteczny na asfalcie, jak również poza nim. Spory prześwit w połączeniu z aktywnym zawieszeniem, napędem 4x4 i szerokim wachlarzem elektronicznych asystentów, pozwala bez trudu pokonywać nieutwardzone trasy. W finansowaniu Mercedesa można korzystać z nowego GLC za 1750 zł miesięcznie.