Powojenną Europę zmotoryzował Volkswagen Garbus. Samochód z założenia funkcjonalny, pojemny i wystarczająco dynamiczny, by pokonywać komfortowo długie trasy. Do tego przystępny cenowo. Przez kilka dekad sprzedano ponad 20 milionów egzemplarzy na całym świecie. Kolejny rozdział otworzył Golf w 1974 roku. Zapoczątkował segment kompaktów i do dziś wyznacza standardy oraz bije wszelkie rekordy sprzedaży. Na początku przyszłego roku na rynku pojawi się 8 wcielenie niemieckiego bestsellera.
Przełom 2019 i 2020 to dla Volkswagena wyjątkowy czas. Do klientów trafią pierwsze sztuki ID.3 Auta, na które zamówienia złożyło ponad 30 tysięcy osób. To model mający przebić popularnością Garbusa i Golfa, a także wyznaczyć nowy kierunek dla świata motoryzacji. Zaawansowaniem technicznym przewyższa bezpośrednich konkurentów, a atrakcyjne opakowanie zyskało bardzo korzystną wycenę. O tym jednak za chwilę.
Z zewnątrz elektryczny VW wygląda bardzo nowocześnie. Ma w pełni LED-owe światła do jazdy dziennej, 19-calowe obręcze ze stopów lekkich oraz sporą powierzchnię przeszkloną. Liczne akcenty odcinające się kolorystycznie od lakieru mogą się podobać. Ponadto, auto może pochwalić się sporymi gabarytami. Jest o 3 mm dłuższe, 10 mm szersze i 60 mm wyższe względem kultowego Golfa. Imponujący jest również rozstaw osi. Wynosi 2765 milimetrów, co zbliża ID.3 do reprezentacyjnego Passata (o 21 mm więcej).
ID.3 wyróżnia się nie tylko designem, przestronnym wnętrzem i nowoczesnymi gadżetami na pokładzie. To także systemy bezpieczeństwa i trzy wersje napędu do wyboru. W podstawowej otrzymujemy baterię o pojemności 45 kWh. Elektryczny silnik generuje 150 koni mechanicznych i pozwala przejechać na pełnym "baku" 330 kilometrów. Drugi poziom to akumulator mieszczący 58 kWh. Tutaj moc to 204 KM, a zasięg to 420 KM. Na szczycie gamy znajduje się VW potrafiące pokonać aż 550 kilometrów. Korzystanie ze stacji szybkiego ładowania (100 kW) zapełni magazyn energii do 80 procent w 45 minut. Jej maksymalna pojemność to 77 kWh i dorównuje parametrami tym stosowanym w modelach z metką premium.
Oficjalny debiut oznacza, że masowa produkcja modelu wkrótce ruszy pełną parą. Rewolucyjny model Volkswagena trafi w ręce pierwszych polskich klientów na początku przyszłego roku. Nie znamy jeszcze oficjalnej ceny, ale jeśli będzie zgodna z zapowiedziami przedstawicieli marki, właściciele ID.3 będą mogli skorzystać z rządowych dopłat do pojazdów elektrycznych. Zamówienia już można składać.