Lexus wygląda nieszablonowo. To bez dwóch zdań jeden z najładniejszych SUV-ów obecnie oferowanych na rynku. Wygląda zgrabnie, choć może pochwalić się sporymi gabarytami. Karoseria mierzy 463 centymetry długości, 213 szerokości (z lusterkami) i 164,5 wysokości. Klientom pozostawiono też spore możliwości personalizacji. Do wyboru oddano 12 lakierów nadwozia, a także felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 18 cali.
W wersji F Sport wyróżnia się potężnym grillem, przewidzianym tylko dla tej wersji, nakładkami progowymi, a także w pełni diodowymi, aktywnymi reflektorami.
Lexus postawił na materiały z najwyższej półki. Możemy liczyć na drewniane lub aluminiowe panele, a także wysokiej jakości skórzane poszycia. Atrakcyjny projekt deski rozdzielczej to nie wszystko. W specyfikacji F Sport Edition już w standardzie otrzymujemy zestaw luksusowych udogodnień. To między innymi:
- Elektryczna regulacja przednich foteli w 8 kierunkach
- Czarna podsufitka
- Wstawki wzorowane włóknem węglowym
- Aluminiowe nakładki pedałów
- Wysokiej klasy system multimedialny z nawigacją i kamerą cofania
- Elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika
F Sport Edition to nie tylko bogactwo luksusowych dodatków, lecz również sportowy układ jezdny w udany sposób korelujący z wysokim komfortem. Auto wyposażono w sportowe, utwardzone zawieszenie, dzięki czemu pokonywanie zakrętów na granicy przyczepności będzie wyjątkowym przeżyciem. W trosce o bezpieczeństwo, konstruktorzy dołożyli rozpórki przedniego i tylnego zawieszenia.
NX może być zasilany konwencjonalnie lub ekologicznie - hybrydowo. Pierwsza opcja to 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM i 350 Nm dostępnych w przedziale 1650-4000 obr./min. Występuje z napędem na obie osie, a także automatyczną przekładnią. Do setki przyspiesza w 7,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h (ograniczenie elektroniczne).
Dużo klientów decyduje się jednak na wariant hybrydowy. Nic dziwnego, bowiem generuje aż 197 KM mocy systemowej, a jednostka elektryczna ma 270 Nm osiąganych już od najniższej prędkości obrotowej. Taki tandem pozwala przyspieszyć do setki w 9,2 sekundy i zużywać w cyklu miejskim zaledwie 5,1 litra benzyny na 100 kilometrów. Imponująca jest też elastyczność. Lexus potrzebuje zaledwie 7 sekund, by przyspieszyć od 80 do 120 km/h.
Lexus oferuje ogromne możliwości personalizacji, dynamiczne silniki, przestronne wnętrze i wysokiej próby materiały wykończeniowe. W wersji F Sport Edition przypadnie do gustu kierowcom z żyłką sportowca. Ponadto wersja ta została objęta bardzo korzystną ofertą. Wystarczy 1740 złotych netto miesięcznie, by pokonywać setki kilometrów za sterami SUV-a klasy premium. Program finansowy SMARTPLAN jest elastyczny, więc każdy z łatwością dopasuje warunku programu do własnych możliwości.