Trzecie wcielenie Touarega dzieli modułową platformę z Porsche, Audi i Lamborghini. Doborowe towarzystwo sprawia, że flagowy Volkswagen może pochwalić się rozwiązaniami dostępnymi w autach z cenami mocno przekraczającymi pół miliona złotych. Względem poprzednika, SUV wyraźnie urósł i zyskał wiele atrakcyjnych detali. Można go postawić na 21-calowych obręczach ze stopów lekkich, wyposażyć w matrycowe, bardzo wydajne reflektory diodowe i system czterech kół skrętnych. Nadwozie mierzy 487,5 centymetra długości, 198,5 szerokości i 170 wysokości.
Mimo okazałych gabarytów, Touareg potrafi być bardzo zwinny na drodze. Spora w tym zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, kilku trybów jazdy i dopracowanego, pneumatycznego zawieszenia 4-Corner. Standardowy prześwit SUV-a wynosi 19 centymetrów. Wystarczy jednak wybrać moduł off-roadowy, by zwiększyć odległość od podłoża o dodatkowe 7 cm. Wystające korzenie, głębokie koleiny wypełnione błotem, czy śnieżna zaspa, nie stanowią dla VW najmniejszego problemu. Dodatkowo, niemieckie auto potrafi pokonywać przeszkody wodne o głębokości 57 centymetrów.
Nie trzeba głęboko sięgać do portfela, by korzystać z luksusowych gadżetów podnoszących komfort i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji. Touareg już w standardzie został bogato wyposażony. Na jego pokładzie znajdziemy między innymi:
- Zdalne otwieranie pokrywy bagażnika
- 18-calowe obręcze ze stopów lekkich
- System nawigacji satelitarnej Discover Pro z 9,2 calowym ekranem dotykowym
- Komputer pokładowy z 7-calowym wyświetlaczem
- Proaktywny tempomat ACC do 250 km/h analizujący dane z nawigacji z automatyczną regulacją odległości i stop & go
- Światła mijania, drogowe oraz dzienne w technologii LED
Bieżąca oferta silnikowa jest bardzo rozległa. Pod maską flagowego okrętu Volkswagena znajdziemy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Wszystkie mają doładowanie, automatyczną, 8-stopniową przekładnię i wydajny napęd na obie osie. 3.0 V6 TSI generuje 340 koni mechanicznych. Paletę jednostek uzupełniają trzy diesle. Najmocniejszy, 4-litrowy V8 TDI rozwija 422 KM i 900 Nm. Przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy, co stanowi jeden z najlepszych wyników w segmencie.
Podczas codziennej eksploatacji w mieście, na autostradzie oraz w terenie, w zupełności wystarczy 3.0 V6 TDI. W podstawowej odmianie ma 231 KM i zużywa w cyklu mieszanym niecałe 7 litrów paliwa. Biorąc pod uwagę gabaryty i osiągi topowego VW, to świetny wynik. Fani mocniejszych wrażeń mogą zdecydować się na 286-konny wariant V6 TDI.
Największy SUV koncernu dostępny jest obecnie w korzystnej ofercie. Volkswagen Touareg Wystarczy już 1 803 złotych miesięcznie (w ofercie dla firm), by cieszyć się luksusowym Volkswagenem Touaregiem.