Clubman jest jedynym przedstawicielem segmentu kombi premium, w którym mamy do czynienia z trzema parami drzwi. Dzięki podwójnym skrzydłom bagażnika, dostęp do przestrzeni ładunkowej jest wyjątkowo łatwy. Kufer w standardowej, 5-osobowej konfiguracji oferuje 360 litrów pojemności. Wystarczy jednak złożyć asymetryczne oparcie kanapy, by uzyskać dostęp do 1250 litrów. Ponadto, auto można swobodnie personalizować.
Producent przewidział 13 lakierów nadwozia i różne kolory dachu. Do tego dochodzą felgi w rozmiarze 15-18 cali w czarnym, srebrnym, antracytowym lub dwubarwnym odcieniu. Zestaw uzupełniają naklejki na masce i kontrastujące lusterka boczne. Po przeprowadzonym kilka tygodni temu liftingu, auto zyskało zmodernizowany kształt LED-ów. Te z tyłu wzorowane są na fladze brytyjskiej.
Szerokie możliwości konfiguracji oferuje również kabina. Została okraszona wysokiej próby materiałami wykończeniowymi, LED-owym, nastrojowym oświetleniem, a także liczne gadżety elektroniczne podnoszące komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji.
MINI dysponuje silnikami o mocy od 102 do 190 koni mechanicznych. Wkrótce ofertę uzupełni jeszcze wersja dla najbardziej wymagających, dysponująca zmodyfikowanym zawieszeniem, układem hamulcowym, napędem na cztery koła i 8-stopniowym automatem. Odmiana John Cooper Works generująca 306 KM i 450 Nm pozwoli na sprint do setki w 4,9 sekundy.
Emocje, świetne prowadzenie i kultowy klimat legendy gwarantują już słabsze wersje. Obecnie, bardzo korzystnie wycenione i objęte programem finansowym MINI. W ramach Leasingu Comfort Lease, Clubman dostępny jest już za 950 złotych miesięcznie netto. Oferta dotyczy 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1.5 litra. Generuje 136 koni mechanicznych. Na liście opcji znajdziemy też napęd na cztery koła i wydajną, dwusprzęgłową, 7-stopniową przekładnię automatyczną.