Pierwszą generację Audi A5 zaprojektował Walter de Silva. Auto pojawiło się na rynku w 2007 roku i wywołało niemałe poruszenie pośród dziennikarzy i samych użytkowników. Piękna linia coupe była powiewem świeżości, na który rynek zareagował bardzo entuzjastycznie. Po dwóch latach rozszerzono ofertę o odmiany Sportback i Cabriolet. Przez kilka kolejnych lat auto systematycznie modernizowano wprowadzając nowoczesne systemy bezpieczeństwa, wydajniejsze jednostki napędowe i elektroniczne gadżety podnoszące komfort codziennej eksploatacji.
W 2016 przyszedł czas na nową generację. W europejskiej ofercie zadebiutowało drugie wcielenie Audi A5. Na wskroś nowoczesne, dynamiczne i funkcjonalne. Do dziś Sportback stanowi ponad 60 procent udziału sprzedaży modelu A5. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Klienci lubią najnowsze rozwiązania techniczne zamknięte w stylowej i ponadczasowej karoserii. A 5-drzwiowe Audi A5 mierzy 473 centymetrów długości, 184 szerokości i 139 wysokości. Rozstaw osi to 282 cm.
Przedział pasażerski Audi A5 Sportback jest przestronny, mimo dynamicznie opadającej linii dachu. W dwóch rzędach siedzeń z powodzeniem zmieszczą się cztery rosłe osoby. Bagażnik ma foremny kształt, spory otwór załadunkowy i pojemność aż 480 litrów. Pośród materiałów wykończeniowych znajdziemy skórę, alcantarę, drewno lub szczotkowane aluminium. Klient ma w tej kwestii spore pole manewru. Do tego dochodzi wiele rozmaitych kolorów wykończeń i liczne, rozsądnie wycenione pakiety. Fotele można wyposażyć w podgrzewanie, wentylację i elektryczną regulację. Są wygodne i dobrze wyprofilowane, co zapewnia wysoki komfort podczas długich podróży.
Ponadto, możemy też liczyć na bogate wyposażenie wersji podstawowej:
- wielofunkcyjną, dobrze leżącą w dłoniach trójramienną kierownicę
- elektrycznie wspomaganą pokrywę bagażnika
- automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
- system zapobiegający kolizjom przy prędkościach do 85 km/h
Kolejnym atrakcyjnym aspektem Audi A5 Sportback, jest szeroka paleta jednostek napędowych. Benzynowe mają od 150 do 245 koni mechanicznych, a diesel - 190. Łączą się z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią, a także napędem na przednią lub obie osie. Najmocniejszy wariant RS5 ma 450 KM i 600 Nm, a do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s. Wkrótce ofertę uzupełni odmiana S5 z wysokoprężnym sercem o mocy 354 KM. Sprint do setki zajmie około 5 sekund.
Audi przygotowało wyjątkową ofertę, dzięki której wybrany egzemplarz można kupić z korzyścią sięgającą 40 tysięcy złotych. Program łączy się z promocyjnym finansowaniem Audi Classic Leasing 101% i 103%.