Najmniejszy w gamie crossover to przedstawiciel segmentu B. Ma 416,5 centymetrów długości, 180 szerokości i 156,5 wysokości. Wyróżnia się oryginalnym nadwoziem i ciekawymi dodatkami. Hyundai zastosował osłony zderzaków i progów, a także postawił na szereg elementów dekoracyjnych w postaci dynamicznych przetłoczeń i ozdobnych akcentów. Konę można osadzić na 18-calowych felgach ze stopów lekkich i wyposażyć w pełni LED-owe reflektory.
W środku znajdziemy niezłe materiały wykończeniowe i przestrzeń dla czterech dorosłych osób. Bagażnik w standardowej konfiguracji zmieści 361 litrów. Po złożeniu oparcia asymetrycznej kanapy, pojemność kufra rośnie do 1143 litrów. Standardowa wersja oferuje między innymi:
- System Bluetooth
- Konsolę centralną z zamykanym podłokietnikiem i uchwytem na napoje
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- System utrzymania toru jazdy
fot. Maciej Gis
Pod maską Kony występuje kilka jednostek napędowych. Benzynowe generują od 120 do 177 KM. Najmocniejsza łączy się z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Diesel o pojemności 1.6 litra ma 115 lub 136 koni mechanicznych. Podstawowa odmiana zużywa zaledwie 4,9 litra w cyklu mieszanym.
Co ciekawe, Hyundai rozpoczął właśnie wyprzedaż rocznika 2019, w ramach której przecenił wszystkie wersje modelu Kona. Maksymalny rabat na auta z bieżącego rocznika sięga 6 tysięcy złotych. Dodatkowe 2 tysiące premii można uzyskać zostawiając stare auto w rozliczeniu.
Tucson to motor napędowy Hyundaia, a także jeden z najbardziej popularnych kompaktowych SUV-ów w Europie. Od kilku lat zajmuje czołowe pozycje zarówno wśród firm, jak i u klientów indywidualnych.
Najnowsze wcielenie Tucsona zyskało przeprojektowany grill, nowy kształt reflektorów z LED-ami do jazdy dziennej, a także nieco zmienione klosze tylnych lamp. Auto ma 448 centymetrów długości, 185 szerokości i 164,5 wysokości. Rozstaw osi wynosi 267 cm, co zwiastuje sporo przestrzeni w przedziale pasażerskim.
Na liście wyposażenia podstawowej wersji Classic znajdziemy między innymi:
- komplet poduszek powietrznych wraz z kurtynowymi
- manualną klimatyzację
- czujniki ciśnienia w oponach
- sterowane elektrycznie i podgrzewane lusterka boczne
- przednie światła projekcyjne
- czujnik zmierzchu
- radio z RDS i możliwością odtwarzania plików MP3
- 16-calowe felgi aluminiowe
- LED-owe światła do jazdy dziennej
- wielofunkcyjną kierownicę
fot. Hyundai
Pośród jednostek napędowych są wydajne diesle i sprawdzone silniki benzynowe. Katalog otwiera wolnossący motor o pojemności 1.6 litra i mocy 132 KM. Jego turbodoładowana wersja generuje 177 koni. Wysokoprężne motory są dwa. Słabszy ma 136 KM i można go połączyć z manualną lub automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią, a także napędem na obie osie. 184-konny ropniak występuje z systemem AWD, 8-stopniową skrzynią hydrokinetyczną i układem Mild Hybrid pozwalającym obniżyć zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Co ważne, producent przygotował spore rabaty sięgające 10 tysięcy złotych. Dodatkowymi korzyściami są ubezpieczenie i premia za odkup starego auta.
Największy w gamie Hyundaia samochód wygląda bardzo nowocześnie i taki też jest w kabinie. Santa Fe w wygodnych warunkach zmieści komplet pasażerów i duży bagaż. Wyposażono go między innymi w przezierny wyświetlacz, adaptacyjny tempomat, a także system zabezpieczający przed wysiadaniem wprost pod koła innego samochodu. Santa Fe mierzy 477 centymetrów długości, 189 szerokości i 168 wysokości.
Nie trzeba jednak sięgać głęboko do kieszeni, by cieszyć się bogatym wyposażeniem. Już bazowa wersja oferuje mnóstwo gadżetów podnoszących komfort i bezpieczeństwo codziennej eksploatacji. To między innymi:
- Radio z 7-calowym kolorowym ekranem dotykowym i obsługą Apple Car Play i Android Auto
- Zestaw wskaźników z 3,5-calowym kolorowym wyświetlaczem
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie i podgrzewane
- Kamera cofania (z wyświetlaniem aktywnych linii pomocniczych)
- Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna z funkcją odparowywania szyb
fot. Hyundai
Flagowy SUV Hyundaia oferuje silniki wysokoprężne o mocy od 150 do 200 koni mechanicznych. Najmocniejsza specyfikacja pozwala przyspieszyć do setki w 9,4 sekundy i rozpędzić się do 203 km/h. Ma napęd na cztery koła i potrafi holować przyczepę o masie dwóch ton.
W aktualnej ofercie przeceniono wszystkie wersje wyposażeniowe i silnikowe. Maksymalny upust sięga 12 tysięcy złotych. Premia za odkup starego auta wynosi 3 tysiące. Kolejne korzyści do korzystnie wyceniony pakiet ubezpieczeniowy.