Scala na polskim rynku już jest. Pierwsze egzemplarze właśnie trafiają do klientów. To przełomowy model w ofercie Skody. Nowoczesny, funkcjonalny i dynamiczny. Kompaktowy hatchback przekonuje wysoką jakością wykonania przedziału pasażerskiego, przestronnością i licznymi elektronicznymi gadżetami istotnie wpływającymi na komfort i bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji. Pod maską silniki o mocy od 115 do 150 koni mechanicznych. Niewykluczone, że ofertę uzupełni sportowa odmiana RS.
W najbliższych tygodniach portfolio marki wzbogaci mocno zmodernizowana wersja Skody Superb. W topowym modelu odświeżono nadwozie i popracowano nad jeszcze większym komfortem w kabinie. Pojawiły się nowe multimedia i systemy bezpieczeństwa. Wprowadzono też odmianę hybrydową, która potrafi przejechać w trybie bezemisyjnym około 50 kilometrów.
To jeden z bardziej udanych modeli ostatnich lat. Rapid błyskawicznie zadomowił się na rynku przypadając do gustu nie tylko taksówkarzom ceniącym niezawodność, lecz również prywatnym klientom. Występuje jako hatchback i liftback. Ogromny bagażnik i dużo miejsca w drugim rzędzie potrafią uprzyjemnić długą podróż.
W standardzie możemy liczyć na manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, a także komputer pokładowy i szereg systemów elektronicznych wspierających kierowcę podczas jazdy. W droższych wersjach występuje panoramiczne okno dachowe, 17-calowe obręcze ze stopów lekkich, automatyczna klimatyzacja, tempomat i biksenonowe reflektory z LED-ami do jazdy dziennej. Atrakcyjnego Rapida z litrowym silnikiem benzynowym z doładowaniem mocno przeceniono. Maksymalny upust na ostatnie sztuki sięga 5 500 złotych.
Wyrazisty design, atrakcyjnie zaprojektowane detale i rozwiązania, które jeszcze kilka lat temu dostępne były jedynie w klasie premium. Superb występuje jako liftback i przepastne kombi. Rodzinna wersja mierzy 485,6 centymetra długości, 186,4 szerokości i 147,7 wysokości. To wystarczy, by być jednym z największych przedstawicieli gatunku.
Ogromne rozmiary nadwozia przekładają się na przestrzeń wewnątrz. Zarówno z przodu, jak i z tyłu nie zabraknie miejsca koszykarzom. Wielki jest też bagażnik. W kombi mieści 660 litrów, a po złożeniu asymetrycznych oparć aż 1950 litrów. Warto dodać, że ładowność auta wynosi 640 kilogramów. Ponadto, bardzo długa jest lista wyposażenia. Już w standardowej odmianie Active możemy liczyć na:
- przednie i boczne poduszki powietrzne, a także kurtyny
- poduszkę chroniącą kolana kierowcy
- hamulec antykolizyjny
- czujnik deszczu
- komputer pokładowy z dużym ekranem
- automatyczną klimatyzację regulowaną w dwóch strefach
- regulację wysokości przednich foteli
- tempomat
Poza bogatym wyposażeniem, Skoda oferuje także szeroki zakres silników. Benzynowe dysponują mocą od 150 do 272 koni mechanicznych. Można je połączyć z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią. Najmocniejsza wersja ma też wydajny napęd na obie osie. Diesle to propozycja dla oszczędnych. 2.0 TDI generuje 150 i 190 KM. Mocniejszy wariant przyspiesza do setki w 8 sekund i rozpędza się do 228 km/h. Zużywa przy tym zaledwie 6 litrów w średnim rozrachunku.
Flagowy model można teraz kupić zdecydowanie taniej. Upusty sięgają 4 tysięcy złotych na wszystkie wersje wyposażeniowe i silnikowe. Dodatkowo, klient może zdecydować się pakiet ubezpieczeniowy na preferencyjnych warunkach, a także oddać swoje dotychczasowe auto, zyskując kolejną bonifikatę.